Revija Reporter
Slovenija

Starši maturantov iz Dolenjske opozarjajo na sporno ravnanje agencije Collegium Mondial Travel

Nenad Glücks
4 382

17. jul. 2020 6:25 Osveženo: 6:38 / 17. 7. 2020

Deli na:

Maturantski izlet je agencija sprva organizirala v Španiji, kasneje pa so lokacijo zaradi širjenja koronavirusa po zahodni Evropi prestavili na Hrvaško. Na otok Obonjan v bližini Šibenika.

Revija Vklop

Po tem, ko smo včeraj objavili članek, kako omenjena agencija »sili« maturante oziroma starše, da bi se kljub tveganju za okužbo dijaki udeležili (jutrišnjega) maturantskega izleta na Hrvaško, se je na nas obrnilo še več staršev. Opozarjajo, da so si na agenciji ob odpovedih potovanja obračunali drastično visoke stroške in so jim vrnili zgolj majhen del od vplačanega denarja.

Včeraj zjutraj smo objavili članek o novomeškem maturantu, ki je pri turistični agenciji Collegium Mondial Travel skupaj s sošolci vplačal za maturantski izlet, katerega je agencija sprva organizirala v Španiji, kasneje pa so lokacijo zaradi širjenja koronavirusa po zahodni Evropi prestavili na Hrvaško. Na otok Obonjan v bližini Šibenika.

Toda, kot vemo, se je epidemiološka situacija v zadnjih tednih na Hrvaškem izredno poslabšala. Omenjeni maturant ima staro mamo, ki stanuje v enem od domov za starejše občane na Dolenjskem, in sodi v visoko rizično skupino prebivalstva glede bolezni covid-19. Zato se je dijak skupaj s starši odločil za odstop od pogodbe. Njegov oče (sin od oskrbovanke v domu starejših) namreč fantovo staro mamo obiskuje. Ob sicer strogih varnostnih ukrepih. A kljub temu bi se povečala možnost, da bi se fant na maturantskem izletu okužil s koronavirusom, nato okužil še očeta, ta pa svojo mamo (maturantovo babico). Zanjo bi bilo lahko to usodno.

Toda pri agenciji Collegium Mondial Travel (CMT) so fantu oziroma njegovim staršem ob odstopu od pogodbe obračunali skoraj 90- odstotne stroške. Od vplačanih 364 evrov, so jim »v skladu s splošnimi pogoji agencije« vrnili zgolj 44,9 evra. Pri tem so nam s CMT sporočili, da je Hrvaška »za vse slovenske državljane, brez izjem, varna destinacija. Tja potujejo in se iz nje vračajo tisoči slovenskih in tujih državljanov vsak dan. To stališče imajo tudi vsi drugi pristojni organi v naši državi. V kolikor bi nastopile drugačne ocene uradnih državnih organov, jih bomo v CMT, kot tudi zmeraj do sedaj, vedno upoštevali.”

Na tržnem inšpektoratu predlagajo, naj maturant celotno korespondenco in vso dokumentacijo, s katero razpolaga, posreduje na tržni inšpektorat. Slednji lahko zoper organizatorja prekrškovno ukrepa, ne more pa mu naložiti vračila kupnine. Če glede tega ne pride do dogovora, se lahko potrošnik odloči tudi za uveljavitev pravic po sodni poti.

Na tržnem inšpektoratu pa pravijo, da če pride do bistvenih sprememb katere od glavnih značilnosti potovalne storitve (npr. sprememba destinacije), lahko potrošnik v določenem roku privoli v spremembo ali pa odstopi od pogodbe o paketnem potovanju ne da bi moral plačati odstopnino. Če v postavljenem roku potrošnik agenciji ne odgovori, se šteje, da odstopa od pogodbe. V tem primeru je organizator dolžan vrniti vsa plačila v roku 14 dni po odstopu od pogodbe. Ko se torej potrošnik s spremembo lokacije ne strinja in je o tem obvestil organizatorja potovanja, velja, da je ta dolžna vrniti kupnino. Če tega agencija ne izvede, je storila prekršek.

Zato na tržnem inšpektoratu predlagajo, naj maturant celotno korespondenco in vso dokumentacijo, s katero razpolaga, posreduje na tržni inšpektorat. Slednji lahko zoper organizatorja prekrškovno ukrepa, ne more pa mu naložiti vračila kupnine. Če glede tega ne pride do dogovora, se lahko potrošnik odloči tudi za uveljavitev pravic po sodni poti. Sicer pa inšpektorat zoper omenjenega organizatorja potovanja v zvezi z maturantskimi izleti že vodi postopke. Ti še niso zaključeni, zato nas z ugotovitvami še ne morejo seznaniti.

Kmalu po objavi članka se je na nas obrnila še mati drugega dijaka iz Novega mesta in nas v imenu nekaterih staršev in dijakov tretjih letnikov iz novomeških srednjih šol prosila za objavo pisma v zvezi z opisanim problemom. Starši želijo, da jim agencija CMT vrne denar, ga zamenja za vrednostne bone, ali pa bi otroke peljala na maturantski izlet na varno območje. Gospa želi ostati neimenovana.

Podoben dopis so, kot pravi, v preteklih dneh že poslali na ministrstvo za zdravje in zunanje ministrstvo, na NIJZ, RTV Slovenija in POP TV, vendar do včeraj še ni bilo nobenega odziva. Včeraj so dopis, ki ga objavljamo, poslali na vladajočo stranko SDS. Prosili so nas za objavo, »kajti naši dijaki so razpršeni po celotni Dolenjski in še okoli. Morda s tem pomagamo še komu, ki si ne upa klicati na agencijo in vztrajati pri svojih pravicah. Saj smo plačali. Menda lahko zahtevamo pojasnila za naš denar.« Pismo objavljamo v celoti.

Pismo v imenu nekaterih staršev maturantov, ki naj bi v soboto, 18.07.2020 odpotovali na otok Obonjan na Hrvaškem

V četrtek, 09.07.2020 smo imeli v Novem mestu sestanek starši dijakov in predstavnik Mondiala glede izleta na omenjeni otok. Predstavnik Mondiala je predstavil potek in program potovanja in vseskozi zatrjeval, da je izvedba izleta v danem trenutku varna. Mnoge od nas ni prepričal ne s programom ne z varnostnimi ukrepi.

Agencija nas s svojim ravnanjem izsiljuje po sistemu "vzemi ali pusti" na račun zdravja otrok in posledično tudi ostalih družinskih članov. Izlet bi agencija morala odpovedati oz. prestaviti na kasnejše obdobje, ker pa je veliko bolj pomemben zaslužek kot pa zdravje skupine otrok agencija za takšna priporočila nima posluha.

Kljub navedbi, da je bilo v četrtek, 09.07. na Hrvaškem na novo okuženih preko 90 ljudi, da je bilo stanje v petek še slabše in se še ne izboljšuje niti v tem tednu se jim ne zdi sporno organizirati tovrstni izlet. Predstavnik agencije je zatrjeval, da ne vidi nikakršne nevarnosti saj, da so bili mladostniki skupaj v šoli in se tudi sicer družijo. Pri tem je pozabil, da so bili od 16.03. doma zaradi izrednih razmer. Tudi to ne drži, da se družijo. V novomeške srednje šole prihajajo dijaki iz Kočevja, Bele krajine, Suhe krajine, Krškega, Brežic, Litije, ....

Kar nekaj staršev nas je menilo, da je njihovo ravnanje v nasprotju s priporočili stroke in da maturantskega izleta v teh okoliščinah ne bi smelo biti. Odločitev ali gre otrok na potovanje ali ne je v domeni otroka in starša. In tu nekateri starši vidimo problem. Zaradi varnosti smo se odločili, da otrok ne bomo poslali na izlet s tem pa bomo agenciji prepustili sredstva, ki smo jih namenili izletu okoli 400,00 eur. Po večini smo delavske družine z nizkimi dohodki.

Agencija nas s svojim ravnanjem izsiljuje po sistemu "vzemi ali pusti" na račun zdravja otrok in posledično tudi ostalih družinskih članov. Izlet bi agencija morala odpovedati oz. prestaviti na kasnejše obdobje, ker pa je veliko bolj pomemben zaslužek kot pa zdravje skupine otrok agencija za takšna priporočila nima posluha.

Dejstvo je, da vsi starši ne razmišljajo o možnostih in o posledicah okužbe in se bodo prepustili prepričanju. Nekateri menijo, če sem izlet plačal potem je potrebno to izkoristiti. Nekdo ti lepo predstavi izlet ti vse oriše in opiše marketinška oz. govorniška poteza s tem te zavede da razmišljaš tako kot govorec govori, pozabiš pa na svoje lastno mnenje in svoje prepričanje ter občutke. Verjetno se je doma marsikateri starš, ki je bil vse navdušen nad izvedbo izleta vprašal, če je prav, da pusti otroka na izlet.

Kronologija izleta: Prvotno je bil izlet organiziran med 25.04.-02.05.2020 cena okoli 400,00 eur Loret de Mar Španija Zaradi epidemije odpade in ga Mondial prestavi na termin 24/25.10-31.10.2020 o tem nas po elektronski pošti obvesti, 07.04.2020. Ob tem pripišejo še zelo pomenljivo besedilo, ki pa so ga v tem trenutku pozabili upoštevati:« Tokratna situacija je večja od vseh nas in v zadnjih tednih se je naša ekipa znašla pred velikim izzivom v povezavi z izvedbo maturantskega izleta v Španijo, saj sta zdravje in varna izvedba vseh programov naših maturantskih doživetij vselej na prvem mestu. Pri načrtovanju izvedbe letošnje maturantske sezone vztrajno sledimo navodilom in ukrepom vseh pristojnih organov.«

V primeru, da bi se takrat odločili, da otroci ne gredo na maturantski izlet bi lahko zaradi izrednih razmer dobili vrnjeno celotno plačilo aranžmaja, vsaj tako razumemo zapis na spletni strani ZPS, ker pa nas je večina staršev takšnih, da bi otroku maturantsko izkušnjo radi podelili se tega nismo poslužili. Naslednje obvestilo, ki smo ga prejeli od Mondiala je bilo 05.06.2020 torej v času, ko ni bilo več epidemije.

Hrvaška je na rumenem seznamu in prav bi bilo, da bi jo postavili na rdeč seznam, ali pa bi pripravili zemljevid z varnimi in nevarnimi regijami na Hrvaškem. Želimo, da bi nam agencija vrnila denar, ga zamenjala za vrednostne bone ali pa bi otroke peljali na maturantski izlet na varno območje.

V tem obvestilu sporočajo, da bo maturantski izlet prestavljen na Hrvaško otok Obonjan, kar nam je bilo v danem trenutku seveda veliko boljše kot Španija saj je bližje (trenutno to ni več varna destinacija). 05.07.2020 dobimo obvestilo, da bomo imeli 09.07.2020 sestanek o odhodu, kjer nam bodo predstavili informacije glede potovanja. 13.07.2020 pa dobimo še: "Maturantsko potovanje je pred vrati. V priponki vam pošiljamo Obvestilo o odhodu, ker so zbrana vsa navodila, informacije in opozorila« to zadnje obvestilo ni poslano teden dni pred odhodom kot je bilo zapisano na za sestanek.

Starši, ki otrok ne bomo poslali na izlet bomo na prvo mesto dali zdravje otroka, saj menimo, da imajo v okolju kjer živijo, manj možnosti za okužbo. Prav bi bilo, da se vsi zavedamo, možnosti okužbe otroka in posledično celih družin doma, ko se otroci vrnejo, saj jih agencija pelje v Dalmacijo, kjer je stanje z okužbami najslabše.

Hrvaška je na rumenem seznamu in prav bi bilo, da bi jo postavili na rdeč seznam, ali pa bi pripravili zemljevid z varnimi in nevarnimi regijami na Hrvaškem. Želimo, da bi nam agencija vrnila denar, ga zamenjala za vrednostne bone ali pa bi otroke peljali na maturantski izlet na varno območje.

Zapis: v imenu nekaterih staršev in dijakov tretjih letnikov iz novomeških srednjih šol