Revija Reporter
Slovenija

Sprenevedanje ministrovega zaupnika Šabedra: nezakoniti aneks v milijonskem poslu z razvpitima zdravstvenima dobaviteljema

Nenad Glücks
18 9.013

6. apr. 2023 6:00 Osveženo: 7:07 / 06. 4. 2023

Deli na:

Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan, ob njem njegov človek za investicije Aleš Šabeder, ki na nenavaden način gradi v bolnišnici na Ptuju.

Sašo Radej

Pri Reporterju spremljamo dogajanje glede projekta gradnje drugega nadstropja nad urgentnim centrom v bolnišnici na Ptuju. Urgentni center v pritličju na podlagi javnega razpisa gradi podjetje Medicoengineering (za ceno 4,54 milijona evrov z DDV) v lasti zakonskega para Igor Zabret in Tanja Frantar Zabret.

Toda, kot smo že predstavili, so na ministrstvu za zdravje oziroma natančneje na Uradu RS za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu pod vodstvom Aleša Šabedra februarja letos z Medicoengineeringom podpisali aneks, ki določa še gradnjo nadstropja nad urgenco. V nadstropni etaži bolnišnica načrtuje ureditev intenzivne enote in operacijskega bloka.

Razkritje o Šabedrovem nadstropju: nezakonitosti ob investiciji v bolnišnico na Ptuju

Še enkrat poudarjamo: sklenitev aneksa za gradnjo nadstropja (za 757.741 evrov z DDV) z Medicoengineeringom je nezakonit. Je v nasprotju z zakonom o javnem naročanju, čeprav se trudi Šabeder na vsak način javnost prepričani, da gre za okoliščine iz 95. člena zakona o javnem naročanju, ki tak aneks dovoljujejo. Po njegovem tako aneks opravičuje določba v 95. členu, po kateri se lahko dodatne gradnje oddajo (že) izbranemu ponudniku, »če zamenjava izvajalca ni mogoča iz ekonomskih in tehničnih razlogov in če bi zamenjava povzročila velike nevšečnosti ali znatno podvajanje stroškov«. Zadevo na Uradu utemeljujejo še z bolj racionalno porabo javnih sredstev, kot da bi se šlo v nov javni razpis, saj bi v tem primeru morali za nadaljnjo gradnjo najprej demontirati strehe z opremo nad urgenco.

Opozorili smo že, da se je ministrstvo odločilo za projekt gradnje v bolnišnici Ptuj v dveh fazah: najprej v prvi fazi urgenca, nato v drugi nadstropje z drugimi vsebinami. Gradnja urgence sodi v okvir omenjenega javnega razpisa, ki se ne more širiti z aneksi in dodatnimi gradnjami z istim izvajalcem. Med investicijo v Splošni bolnišnici Ptuj ni prišlo do nobenih novih okoliščin, ki bi opravičevale uporabo 95. člena in aneks. Vse je bilo določeno v dokumentaciji že pred izvedbo prve faze investicije.

Pridobili smo obilo dokumentov, ki pričajo o zavajanju Šabedra in »njegovih« na ministrstvu. Razpolagamo med drugim z zabeležko sestanka o izvajanju investicij v ptujski bolnišnici iz sedmega septembra lani. Kot piše, sta bila predstavnikoma bolnišnice na ministrstvu predstavljeni dve možni varianti priprave projekta nadstropja nad urgentnim centrom.

Po prvi bi bolnišnica pripravila novelacijo št. 4 investicijskega programa za gradnjo urgence. V tej bi se obdelalo dodatni predmet investicije – torej gradnjo prvega nadstropja nad urgenco do 3. podaljšane gradbene faze v ocenjeni vrednosti 750 tisoč evrov. Po drugi varianti pa bi se pripravil dokument identifikacije investicijskega projekta za investicijo, ki bo obsegala gradnjo prvega nadstropja in prenovo operacijskega bloka in intenzivnih enot. Ni torej govora o nobenem aneksu, pač pa o izdelavi nove investicijske dokumentacije, kar je podlaga za nov javni razpis.

Kdo je podpisnik dokumenta? Aleš Šabeder! Kdo je dal pobudo za gradnjo nadstropja tako, kot ga nameravajo zdaj izvesti: kar izvajalec (prve faze) Medicoengineering. Pobudo so utemeljili s smotrno porabo denarja. To je bilo le mesec dni po prej omenjenem Šabedrovem dokumentu.