Revija Reporter
Slovenija

Sobotainfo: Je Stranka Mira Cerarja volivce prepričevala z izmišljenimi zgodbami?

Reporter

20. avg. 2014 8:28 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017

Deli na:

Stranka Mira Cerarja je volivce v predvolilni kampanji prepričevala z zgodbami različnih ljudi, objavljenimi na svoji spletni strani. A fotografije teh naključnih ljudi je očitno kupila na specializiranih spletnih portalih, piše portal sobotainfo.com.

Eno teh zgodb je povedal "77 letni upokojenec Milan H". Milan H. naj bi bil diplomiran inženir elektrotehnike, ki je v podjetju, v katerem je delal pred upokojitvijo, zasedal visok položaj, si zgradil hišo in se danes vsakih 14 dni dobival s kolegi v gostilni in premleval aktualne teme. Spletna stran SMC ne navaja nobenih podatkov, s katerimi bi lahko preverili, če Milan zares obstaja, je pa njegovo fotografijo moč najti na portalu Shutterstock, ki prodaja fotografije za uporabo oglaševalcev in tudi medijev.

Podobno je sumljiva tudi "kmetijska tehnica Martina". Fotografijo 48-letnice, ki naj bi bila mati treh otrok, lahko namreč najdemo tudi na spletni strani, ki prodaja kitajske kartuše za tiskalnike, in na portalu Dreamstime, še eni bazi fotografij za oglaševalce.

Še en primer je 24-letni študent Jaka, ki je "tik pred diplomo svojega ekonomskega študija. Še vedno živi pri svojih starših v enodružinski hiši v mestu". Njegovo fotografijo najdemo v spletni bazi freedigitalohotos.net.

35-letnega učitelja zgodovine Janka z dvema šoloobveznima otrokoma skrbi, ker "kljub marljivosti in odličnim pedagoškim rezultatom možnosti za napredovanje nima, tudi ravnatelj ima kljub njegovim uspehom zvezane roke, vsaj kar se tiče finančnih nadomestil." Njegovo fotografijo uporablja tudi YouTube uporabnik Shyne Coleman.

Tako kot pri Milanu tudi iz ostalih opisov ni moč razbrati, od kod prihajajo. V SMC se branijo, da gre za "realne življenjske zgodbe" s katerimi se lahko poistovetijo številni državljani Slovenije: "Ob vsaki realni življenjski zgodbi so zapisani ukrepi SMC, ki izhajajo iz našega programa in ponujajo odgovor, kako omogočiti boljše in bolj stimulativno okolje za delo in življenje ljudi." Za nameček so po današnjem razkritju pod zgodbe zapisali: "Zaradi varovanja osebnih podatkov so fotografije in imena spremenjena".

Pred kakim letom je Argeta v svoji reklami za pašteto kupce prepričevala z ravno tako izmišljenimi zgodbami "zadovoljnih mam", opremljenimi s fotografijami s specializiranih foto portalov. Po razkritju je Argeta izmišljene zgodbe odstranila s svoje spletne strani.

Na twitterju se zgražajo nad zavajanjem SMC: