pirc musar bql Svet24.si

Tako je predsednica Pirc Musar zapela na koncertu ...

asfinag Svet24.si

Z avtoceste rešili izgubljeno mamo raco in devet ...

matjaz kovacic bobo Necenzurirano

Ne Ljubljana. Da je Maribor izgubil banko, so ...

tina gaber robert golob krizarjenje ickoti Reporter.si

Golob ni imel časa razmišljati o naši ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

Sašo Miljuševič Njena.si

Kaj se danes dogaja s prvim zmagovalcem ...

irving-doncic Ekipa24.si

'Moj brat!' Kakšne besede Kyrieja Irvinga o Luki ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Slovenci bomo letos za spletne nakupe zapravili 122 milijonov evrov

Deli na:
Slovenci bomo letos za spletne nakupe zapravili 122 milijonov evrov

Foto: Arhiv Reporterja

Slovenski trg spletne prodaje fizičnim osebam bo letos dosegel 122 milijonov evrov, kar je približno 20 odstotkov več kot lani, je na današnjem dogodku Spletni trgovec leta povedal direktor raziskav pri Valiconu Matjaž Robinšak. Okoli 570.000 Slovencev na spletu opravi vsaj en nakup na leto, 110,000 pa je takih, ki kupujejo vsaj enkrat na mesec.

Občasnih kupcev, ki na spletu kupujejo vsaj enkrat na tri mesece, je po Robinšakovih ocenah okoli 400.000 oziroma okoli 40 odstotkov vseh spletnih uporabnikov v Sloveniji. Ravno v tej skupini se je po raziskavi Valicona, ki je vključevala 15.000 spletnih anket, število kupcev tudi najbolj povečalo.

"Ti podatki kažejo, da je internet prišel v zavest uporabnikov," je na uvodnem delu današnjega dogodka poudaril Robinšak. Med razlogi za rast spletnega je omenil razvoj interneta in gospodarsko krizo, rast pa pripisuje predvsem spletni prodaji kuponov, vstopnic, vozovnic, avtomobilskih zavarovanj in počitniških paketov.

Okoli 16 odstotkov slovenskih spletnih kupcev zaradi večje izbire in bolj ugodnih cen kupuje pri tujih ponudnikih, kot so Amazon ali Ebay, preostanek pa odpade na slovensko tržišče, je še dejal Robinšak.

V nadaljevanju dogodka je udeležence med drugim nagovoril tudi predsednik družbe Valicon Zenel Batagelj, ki je spregovoril o priložnosti spletnih trgovcev na Balkanu.



Kot je dejal, Slovenija na področju spletnega nakupovanja za Nemčijo zaostaja deset let, je pa pred Hrvaško in Srbijo vsaj tri leta, kar je priložnost za slovenske spletne prodajalce. "Hrvaška in Srbija so trgi, kamor je treba vstopiti," je dejal Batagelj.

Med priložnostmi v regiji je omenil družabna omrežja, ki za prodajalce postajajo izjemno pomembna in niso več samo stvar mlade populacije, ter področje aplikacij za mobilne telefone, kjer trg še ni zasičen.

Opozoril pa je tudi na veliko kreativnost in dobra znanja programiranja v regiji, kar pomeni, da bodo "dobre zamisli hitro dobile kopijo, in tista kopija bo še boljša od originala", saj bo prilagojena lokalnemu vrednostnemu sistemu, ki se od Slovenije precej razlikuje.

Današnjega dogodka v Ljubljani, ki poteka v organizaciji spletnega primerjalnika cen Ceneje.si, se udeležuje okoli 150 predstavnikov spletnih trgovcev. Zvečer bodo podelili tudi priznanja najboljšim spletnim trgovcem, in sicer za najboljšo trgovino po izbiri spletnih kupcev, za najboljšega trgovca v različnih področjih in za naslov spletni trgovec leta 2013. Za priznanja se poteguje več kot 50 slovenskih spletih trgovin.