Reporter
E-novice
Digitalna naročnina
Reporter
Naroči

Nekdanji župan zgrožen nad stanjem Vršiča: V zadnjih 45 letih ne pomnim, da bi bil v tako žalostnem stanju


Kaže, da bo eksperiment omejevanja prometa na cesti čez prelaz Vršič prava pustolovščina, svari nekdanji župan Bovca Siniša Germovšek.

vrsic zapornice cesta.jpg
Siniša Germovšek
Zapornice za jezerom Jasna

Reporter
 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

Germovšek je šel preverjat priprave na nov prometni režim na Vršiču, ki naj bi stopil v veljavo prihodnje leto, in ima številne pripombe. Njegov zapis objavljamo v celoti. 

Prelaz Vršič in višek poletne sezone

Deset dni pred viškom letošnje poletne sezone sem se v sredo, 2.julija, odpravil na krožno pot po predelski cesti do Kranjske gore in čez Vršič nazaj v Bovec. Takoj za jezerom Jasna, za tablo, ki označuje kraj, so postavljene zapornice, dela so lepo zaključena in manjka samo še vklop elektrike in samopostrežnih blagajn. Enako je na drugi, naši strani, streljaj pred Mlinarico, kjer je bilo že pred leti, ob obnovi tega dela ceste, urejeno parkirišče.

vrsic zapornice cesta.jpg
Siniša Germovšek
Streljaj pred Mlinarico

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

V jeseni bodo na prelazu zaključili dela in preverili nov prometni režim, ki bo uveden za dva poletna meseca v letu 2026. Težko si predstavljam kakšne izkušnje se bodo pridobile v jesenskem času, ko je neprimerno manj prometa in ni predvideno, da se bodo zapornice za tranzitni promet zapirale. Kaže, da bo eksperiment omejevanja prometa na cesti čez prelaz Vršič, prava pustolovščina.

vrsic zapornice cesta.jpg
Siniša Germovšek
Na Vršiču je bilo vroče

Prihod na Vršič me je zelo razočaral in osebno ne pomnim, da je bil kdajkoli v minulih 45-ih letih v tako žalostnem stanju. Razumljivo je, da podobe začasno zapuščenega gradbišča ne moremo jemati kot promocijo, vendar pa se ne bi smelo zgoditi, da tik pred viškom poletne sezone, na prelazu prevladuje vtis zanemarjenosti in neskrbnosti. 

vrsic zapornice cesta.jpg
Siniša Germovšek
Zastojev in kolapsa ni bilo

Trop ovac se stiska v majhni senčki na naši strani in prijazna prodajalka spominkov mi je pojasnila, da je glavni trop na planini Mala Mojstrovka, ubežne ovce pa so na Vršiču zato, ker so vajene, da jih obiskovalci razvajajo s smokiji in podobnimi priboljški.

Za letošnje poletje velja enak režim kot prejšnja leta in redarji skrbijo, da je cesta prevozna, zato so povsem odveč kamnite ovire ob sveže asfaltirani cesti. 

vrsic zapornice cesta.jpg
Siniša Germovšek
Zakaj kamnite ovire?

Ogled stanja je odprl veliko vprašanj na katera še ni odgovorov. Potem, ko prevoziš zapornice, ni na dvajsetih kilometrih ceste med zapornicami, nobene razlike med vozili v tranzitu in vozili, ki bodo parkirala na Vršiču, zato se sprašujem, koga in zakaj bodo čakala vozila na parkirnem pasu, ko se bo zapornica spustila zaradi prodanih 92 parkirišč, ki ure in ure ne bodo zasedena, odvisno od tega kaj bo imetnik parkirnega listka počel, lahko tudi cel dan. 

vrsic zapornice cesta.jpg
Siniša Germovšek
Bodoča parkirišča?

Zelo pomebno je sledeče. V kolikor velja večkrat poudarjeno dejstvo, da ne bo časovne omejitve za vozila, ki so v tranzitu, potem zapornice nimajo nobenega smisla in so nepotrebne, zato jih bo potrebno čimprej odstraniti!

vrsic zapornice cesta.jpg
Siniša Germovšek
Pripravljeni na višek poletne sezone

Ključno pa je še nekaj drugega. Če se ne motim, je za postavitev pasje ute in za zavarovanje njive pred divjadjo, potrebno v Triglavskem narodnem parku pridobiti mnenje. Za resnično velik poseg kot je bil izveden na državni cesti, pa niso potrebna soglasja in ni potrebno gradbeno dovoljenje, kar je očitno nezakonito ravnanje. Zaradi kratenja pravice do nemotene uporabe državne ceste, pa bi (bo) imelo Ustavno sodišče RS, lahko delo pri odločanju v tej zadevi.

Siniša Germovšek, Bovec

Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.