Nekdanji župan zgrožen nad stanjem Vršiča: V zadnjih 45 letih ne pomnim, da bi bil v tako žalostnem stanju
14. jul. 2025 12:42 Osveženo: 13:06 / 14. 7. 2025


Zapornice za jezerom Jasna
Kaže, da bo eksperiment omejevanja prometa na cesti čez prelaz Vršič prava pustolovščina, svari nekdanji župan Bovca Siniša Germovšek.
Germovšek je šel preverjat priprave na nov prometni režim na Vršiču, ki naj bi stopil v veljavo prihodnje leto, in ima številne pripombe. Njegov zapis objavljamo v celoti.
Prelaz Vršič in višek poletne sezone
Deset dni pred viškom letošnje poletne sezone sem se v sredo, 2.julija, odpravil na krožno pot po predelski cesti do Kranjske gore in čez Vršič nazaj v Bovec. Takoj za jezerom Jasna, za tablo, ki označuje kraj, so postavljene zapornice, dela so lepo zaključena in manjka samo še vklop elektrike in samopostrežnih blagajn. Enako je na drugi, naši strani, streljaj pred Mlinarico, kjer je bilo že pred leti, ob obnovi tega dela ceste, urejeno parkirišče.
Streljaj pred Mlinarico
V jeseni bodo na prelazu zaključili dela in preverili nov prometni režim, ki bo uveden za dva poletna meseca v letu 2026. Težko si predstavljam kakšne izkušnje se bodo pridobile v jesenskem času, ko je neprimerno manj prometa in ni predvideno, da se bodo zapornice za tranzitni promet zapirale. Kaže, da bo eksperiment omejevanja prometa na cesti čez prelaz Vršič, prava pustolovščina.
Na Vršiču je bilo vroče
Prihod na Vršič me je zelo razočaral in osebno ne pomnim, da je bil kdajkoli v minulih 45-ih letih v tako žalostnem stanju. Razumljivo je, da podobe začasno zapuščenega gradbišča ne moremo jemati kot promocijo, vendar pa se ne bi smelo zgoditi, da tik pred viškom poletne sezone, na prelazu prevladuje vtis zanemarjenosti in neskrbnosti.
Zastojev in kolapsa ni bilo
Trop ovac se stiska v majhni senčki na naši strani in prijazna prodajalka spominkov mi je pojasnila, da je glavni trop na planini Mala Mojstrovka, ubežne ovce pa so na Vršiču zato, ker so vajene, da jih obiskovalci razvajajo s smokiji in podobnimi priboljški.
Za letošnje poletje velja enak režim kot prejšnja leta in redarji skrbijo, da je cesta prevozna, zato so povsem odveč kamnite ovire ob sveže asfaltirani cesti.
Zakaj kamnite ovire?
Ogled stanja je odprl veliko vprašanj na katera še ni odgovorov. Potem, ko prevoziš zapornice, ni na dvajsetih kilometrih ceste med zapornicami, nobene razlike med vozili v tranzitu in vozili, ki bodo parkirala na Vršiču, zato se sprašujem, koga in zakaj bodo čakala vozila na parkirnem pasu, ko se bo zapornica spustila zaradi prodanih 92 parkirišč, ki ure in ure ne bodo zasedena, odvisno od tega kaj bo imetnik parkirnega listka počel, lahko tudi cel dan.
Bodoča parkirišča?
Zelo pomebno je sledeče. V kolikor velja večkrat poudarjeno dejstvo, da ne bo časovne omejitve za vozila, ki so v tranzitu, potem zapornice nimajo nobenega smisla in so nepotrebne, zato jih bo potrebno čimprej odstraniti!
Pripravljeni na višek poletne sezone
Ključno pa je še nekaj drugega. Če se ne motim, je za postavitev pasje ute in za zavarovanje njive pred divjadjo, potrebno v Triglavskem narodnem parku pridobiti mnenje. Za resnično velik poseg kot je bil izveden na državni cesti, pa niso potrebna soglasja in ni potrebno gradbeno dovoljenje, kar je očitno nezakonito ravnanje. Zaradi kratenja pravice do nemotene uporabe državne ceste, pa bi (bo) imelo Ustavno sodišče RS, lahko delo pri odločanju v tej zadevi.
Siniša Germovšek, Bovec
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke