Revija Reporter
Slovenija

Rovarjenje in zarote Janeza Janše

24. dec. 2010 10:31 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Demos se je zrušil zaradi rovarjenja in zarot Janeza Janše in Rajka Pirnata, ki sta pripravljala desni puč, in zaradi klerikalnega pritiska, je v intervjuju za Večer dejal filozof Tine Hribar. V Sloveniji se po njegovem danes znova vzpenjata militantno levičarstvo in na drugi strani klerokatolicizem. Hribar je v pogovoru za Večerovo prilogo V soboto povedal svoje mnenje o dogajanju in ključnih premikih v Sloveniji od njene osamosvojitve ter predstavil svoj pogled na vladanje in vzroke za razpad Demosa.

Demos se je zrušil zaradi rovarjenja in zarot Janeza Janše in Rajka Pirnata, ki sta pripravljala desni puč, in zaradi klerikalnega pritiska, je v intervjuju za Večer dejal filozof Tine Hribar. V Sloveniji se po njegovem danes znova vzpenjata militantno levičarstvo in na drugi strani klerokatolicizem. Hribar je v pogovoru za Večerovo prilogo V soboto povedal svoje mnenje o dogajanju in ključnih premikih v Sloveniji od njene osamosvojitve ter predstavil svoj pogled na vladanje in vzroke za razpad Demosa.

Za Demos, katerega član je bil, Hribar pravi, da je "vladal samo dve leti in v tem času je naredil več kot potem vse vlade v osemnajstih letih do danes". Ob tem priznava, da so naredili tudi nekatere napake.

Kot pravi, je Demos Janezu Drnovšku izročil oblast, "tisti, ki nismo prenesli desnega puča v Demosu, ki sta ga vodila Janša in Pirnat". Rajko Pirnat je bil po njegovem mnenju kriv za zakonodajo, ki ni bila prava. "Rovaril je in z Janšo pripravljal zaroto. Zato se je potem Demos zrušil. In seveda zaradi klerikalnega pritiska, zahteve po verouku v vrtcu, šoli ... Libertarci tega nismo več mogli prenašati," pravi.

O delu Janeza Drnovška kot predsednika vlade Hribar meni, da ni nič naredil. "V celem svojem mandatu je igral samo nekakšnega modreca, toleriral je pa vse spletke, ki so se potem začele realizirati," je dejal.

Glede vstopa Slovenije v Nato Hribar pravi, da smo mislili, da nas potem "Hrvati ne bodo mogli tako maltretirati". Vendar pa nismo znali ničesar doseči s tem, da smo pred Hrvati prišli v Nato in v Evropsko unijo, meni. "Še huje: najhujši razkroj pravne države pod sedanjo vladavino se je začel, ko je šlo za to, ali naj Slovenija podpre članstvo Hrvaške v Natu ali ne," ocenjuje filozof.

Ob tem pojasnjuje, da je koalicija pri odločanju o podpori Hrvaške v Natu in EU glasovala popolnoma nasprotno temu, kar so najprej sprejeli. "Kar se je zgodilo, je bil tako rekoč atentat na parlamentarno demokracijo, a smo ga Slovenci mirno požrli," je dejal v pogovoru za Večer.

Tudi referendum o arbitražnem sporazumu je bil po mnenju Hribarja prevara. Ameriške depeše bodo po njegovem mnenju bržkone kmalu pokazale, da je šlo za pritisk Amerike in Vatikana na našo politiko v celoti, tako na Pahorja kot na Janšo. Kot ocenjuje, je bil pritisk tudi na Hrvate, a ti so ga znali izrabiti v svoj prid.

"Mi pa smo pristali na za nas škodljivo sestavo arbitražnega sporazuma in zapravili nadzor nad slovenskim morjem," ocenjuje.

Hribar je sicer kritičen do pokojninske reforme, vendar pa po njegovem mnenju pokojninski zakon ne sodi na referendum. "Gre za neko beganje, zaletavanje, enako kot pri zakonu o Radioteleviziji Slovenija, kjer se je v vsej veličini izkazala topoumnost levice."

V naši družbi se po njegovem mnenju zdaj obnavlja militantno levičarstvo, marksizem in revolucionarne ideje, na drugi strani pa obujanje klerokatolicizma. Znamenje slednjega vidi v letošnjem evharističnem kongresu, katerega "intenca je obujanje militantnega katolicizma, slavitev Katoliške akcije."

Za tednik Družina pravi, da je nosilka sovražnega govora. "Ni revije, ki bi bila sposobna takega zaničevanja drugače mislečih, domnevnih nevernikov. To je za te avtorje samoumevno, tega se sploh ne zavedajo," je dejal.

Ob tem poudarja, da sta v zadnji številki Družine prisotni različni, nasprotni tendenci, po eni strani nov odnos, nova paradigma do človeka in narave, ki se oblikuje tudi skozi spremenjeno razumevanje Boga: ne kot neprizanesljivega sodnika, kaznovalca, strašnega.

Po drugi strani pa se krepi tudi druga tendenca, s teologi, ki hujskajo k vojni, podpirajo naše ubijalsko sodelovanje v iraški vojni, ne samo okupacije, marveč tudi ubijanje civilistov, med njimi mater in otrok, pojasnjuje.