Dimitrij Rupel Svet24.si

Dimitrij Rupel potarnal nad mizerno plačo! Toliko...

katerina tihonova Svet24.si

Bo Putina nasledila hči, ki je v razmerju z ...

piarovci lobisti-2 Necenzurirano

To so zmagovalci Janševega pohoda na medije in ...

hisa frantar ng Reporter.si

Razkošje za elito! To je graščina, ki jo pri ...

doncic Ekipa24.si

Auč, naravnost v ... Curry Dončiću pokazal, ...

janko-fatur Njena.si

Janko: Metuljčki pridejo v maju …

tina maze Ekipa24.si

No, tega ne poskušajte sami! Tina Maze ve kako se...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Ne Danilo Slivnik, Rok Čakš se vrti kot ventilator, usmerja pa ga Matej Tonin

Deli na:
Ne Danilo Slivnik, Rok Čakš se vrti kot ventilator, usmerja pa ga Matej Tonin

Rok Čakš in Matej Tonin - Foto: Primož Lavre, Domovina.si

Odgovorni urednik Domovine Rok Čakš pogosto nastopa na televizijah, ki ob tem zamolčijo, da je propagandist prvaka NSI Mateja Tonina.

»Avtor knjige Kučanov klan se mora v grobu obračati hitreje od ventilatorja sredi najbolj vročega poletja,« se je odgovorni urednik Domovine Rok Čakš spotaknil ob intervju z Milanom Kučanom v Reporterju.

Z bivšim predsednikom države sem imel dva intervjuja v času, ko je bil Danilo Slivnik še živ: prvič 2006 v Magu in drugič 2011 v Reporterju. Obakrat me je Slivnik pohvalil, zato se ne more obračati v grobu. Kot ventilator pa se vrti Čakš, ki v zadnjem času večkrat nastopa na TVS in POP TV, kjer ga predstavljajo kot političnega analitika. V resnici pa gre za strankarskega propagandista NSI, saj ureja njeno neuradno in prikrito glasilo.

Formalni lastnik in izdajatelj Domovine je Zavod Iskreni, ki ga vodi Igor Vovk, eden od njegovih družbenikov od 2018 do 2020 pa je bil tudi podpredsednik NSI Janez Cigler Kralj, ki je iz lastništva izstopil tri dni pred imenovanjem za ministra za delo. Lani je dobila še tiskano različico, ki naj bi bila po eni strani namenjena predvolilni promociji stranke NSI pod vodstvom Mateja Tonina, po drugi strani pa naj bi bil, kot je ob njeni ustanovil zapisal propadli politik Bojan Požar, njen cilj dokončno pokopati Reporter.

Resda nam je Požar že večkrat napovedal propad, a še vedno obstajamo. Toda Požar je kot predsednik stranke, ki je na volitvah 2018 nastopala kot satelit SDS in dosegla 0,88 odstotka glasov, zelo blizu premierju Janezu Janši.

Domovina je od vsega začetka projekt NSI. Ustanovili so jo leta 2014, sprva v tiskani obliki, toda mesečnik se iz finančnih razlogov ni obdržal, zato so ga avgusta 2015 spremenili v portal. Kot razlog za njegovo ustanovitev so navedli, da je »država ideološko posegla na področje družine z radikalnim predlogom zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih.«

Seveda je Zavod Iskreni zgolj krinka za širjenje propagande NSI, saj portal vseskozi podpira vsake politične odločitve stranke. Ko je bila v sporu z SDS, so kritično pisali o Janši, po propadu vlade Marjana Šarca pa so popolnoma obrnili ploščo in vneto začeli zagovarjati koalicijo z SDS in hvaliti Janševo vlado.

Še več, marca lani je odgovorni urednik portala Domovina Rok Čakš obračunal z nekdanjo predsednico NSI Ljudmilo Novak, ker je kritizirala Janševo vojno z STA in je bila v Evropskem parlamentu, ko so evropski poslanci razpravljali o Sloveniji, »oportunistično tiho«, namesto da bi branila Janševo vlado v spopadu s slovenskimi pretežno levo usmerjenimi mediji.


Novakova je kajpak vedela, da se v ozadju napadalnega zapisa v Domovini skriva vodstvo NSI: »Ko mi desni spletni medij, ki sem ga tudi sama ves čas podpirala in sponzorirala, očita, da želim biti Borut Pahor na desnici, se ob današnjem poznavanju ozadja tega medija lahko le grenko nasmehnem.«

V času Janševe vlade je po podatkih Erarja Zavod Iskreni, ki izdaja portal in tednik Domovina, prejel 184.330 evrov javnih sredstev, od tega največ od ministrstva za delo in socialo, ki ga vodi Cigler Kralj, in sicer 97.761 evrov. Ministrstvo za kulturo mu je namenilo 19.896 evrov, urad za komuniciranje (UKOM) pa 15.463 evrov.

Prav tako je tudi ministrstvo za obrambo, ki ga vodi prvak NSI Matej Tonin, poskrbelo za oglaševanje Slovenske vojske tudi v portalu Domovina, čigar branost sploh ni javno znana. Zaradi oglaševanja v spletnem mediju je prišlo do ugibanj, ali se prek oglaševalne kampanje namenoma financira občila, ki so jim naklonjeni odločevalci.

Ker so na spornem razpisu ministrstva za delo izmed 127 prijavljenimi civilno družbenimi organizacijami izbrali 17 projektov, med njimi tudi Zavod Iskreni, ki je prejel najvišjo možno vsoto, 130.200 evrov (v Erarju očitno še ni zajeta vsa vsota), je opozicija vložila interpelacijo zoper ministra Kralja Ciglerja, ki pa jo je uspešno prestal, saj so ga podprli vsi poslanci Janševe koalicije.

Podobno kot premier Janez Janša na tviterju deli zapise portala svoje strankarske televizije, tudi Tonin po tviterju deli prispevke iz svoje Domovine, ki spominja na brezplačnika, ki ju je pred volitvami 2008 preko posrednika izdajala SDS, ga financirala z oglasi državnih podjetij, po volitvah pa zaradi nerentabilnosti ugasnila.

Poleg tega po mnogih informacijah revijo tiska Delo, ki ga vodi Stojan Petrič, zainteresiran za to, da bi njegova družba Kolektor dobila gradbene projekte, kot je drugi tir, o čemer pa odloča ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi še en minister iz vrst NSI Jernej Vrtovec. Odgovorni urednik revije Domovina Tino Mamić nam pred tedni ni znal odgovoriti na vprašanje, kje jo tiskajo, češ da za izbiro najboljšega ponudnika skrbi podjetje Citrus iz Logatca.

Skratka, gre za politično propagando, zapakirano v medij, za financiranje stranke pod krinko. Podobno kot »medijski imperij« SDS tudi projekt NSI kaže na sprevržen odnos desnih strank do medijev, saj jih razume le kot strankarska glasila, na pa kot avtonomna občila, ki oblasti nastavljajo ogledalo.

Pri vsem tem pa je najbolj žalostno, da neuradno glasilo NSI promovirata še dve največji slovenski televiziji s tem, ko Čakša vabita v svoj studio in ga predstavljata kot političnega analitika brez navedbe njegovega političnega ozadja.