Natalija Gorščak Svet24.si

Generalni direktor hoče razrešiti direktorico ...

kitajska, covid-19, koronavirus, nandžing Svet24.si

Nov izbruh na Kitajskem, največji po Wuhanu

Esther Digley Svet24.si

Pogrešana je bila od lanskega novembra. Našli so...

borut pahor-pl1 Reporter.si

Bodo redne volitve že aprila? Pahor lahko pohiti ...

20161021-00734717 Necenzurirano

Janševi na veliko zaposlujejo v Sovi in višajo ...

glamping, nomad\'s-pad, grand-canyon Odkrito.si

Pozabite na lesene utice, to je pravi GLAMping...

Lucia Glavich Mandarić, na granici, Šverc komerc Njena.si

Ivana (Šverc komerc) navdušila s fotko zgoraj ...

Slovenija

Programski svet RTVS razklan glede primerov poslanca Simonoviča in intervjuja z veleposlanikom

Deli na:
Programski svet RTVS razklan glede primerov poslanca Simonoviča in intervjuja z veleposlanikom

Andrej Grah Whatmough - Foto: Miloš Ojdanič /RTV Slovenija

Programski svet RTVS je na včerajšnji seji generalnemu direktorju zavoda Andreju Grahu Whatmoughu naložil, naj glede domnevne cenzure na Televiziji Slovenija pri objavi pogovora z izraelskim veleposlanikom in glede poročanja televizijcev o diplomski nalogi poslanca skupaj z drugimi odgovornimi sprejme ukrepe in o njih obvesti svet na naslednji seji.

Obe omenjeni zadevi sta razburili del programskih svetnikov, zato so pred časom pozvali generalnega direktorja Radiotelevizije Slovenija (RTVS) k pripravi poročila. Čeprav je varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev Ilinka Todorovski ocenila, da ni prišlo do cenzure, pa Grah Whatmough meni drugače. Kot je dejal na seji, je pri tej zadevi nesporno prišlo do preprečitve objave novinarskega prispevka, s katerim sta se strinjala tako urednik oddaje kot voditelj Odmevov in da je objavo preprečila odgovorna urednica informativnega programa na televiziji Manica Janežič Ambrožič.

Argument, da zaradi neuravnoteženosti prispevka ni bilo mogoče objaviti, po besedah Graha Whatmougha ne zdrži, saj bi se lahko dan po tem ali celo po prispevku objavila druga plat zgodbe. "Da je uredništvo po skoraj 14 dneh od spornega dogodka objavilo intervjuja z obema stranema, pa potrjuje, da se je odgovorna urednica zavedala napake, med tem pa je nastajala nepopravljiva škoda za ugled RTVS," je dodal.

Tudi v primeru poročanja o diplomski nalogi poslanca DeSUS Branka Simonoviča generalni direktor za razliko od varuhinje ugotavlja, da bi se morali odgovorna urednica in novinarka Eugenija Carl opravičiti zaradi napačnega poročanja. Direktorici televizije Nataliji Gorščak je zato predlagal, naj se informativni program zaradi spodrsljaja opraviči, pri čemer pa naj jasno pove, da je bila to posledica napačnega podajanja informacij zagrebške fakultete.

Grah Whatmough je tudi pojasnil, da so medtem v informativnem programu že stekli ukrepi, ki naj bi predvsem rešili dileme glede pristojnosti pri pripravi novinarskega prispevka. Ob tem se je strinjal z opozorilom varuhinje, da bi se morala interna nesoglasja med programskimi sodelavci najprej reševati na poklicni ravni oz. med samimi sodelavci, ne pa z javnim diskurzom. Izrazil je tudi razočaranje nad insinuacijami, ki so se pojavile v javnosti, da naj bi poročilo pripravil z namenom razrešitve Janežič Ambrožičeve.

Za razliko od generalnega direktorja je Gorščakova ocenila, da se v primeru poročanja o poslančevi diplomi "ni kaj opravičevati, saj mora to storiti zagrebška fakulteta". Glede domnevne cenzure pri pogovoru z izraelskim veleposlanikom pa je poudarila, da je odgovorna urednica zgolj opravljala delo v okviru svojih pristojnosti.



Svetniška stališča o poročilu Graha Whatmougha so bila nasprotujoča. Del svetnikov je oporekal njegovim ugotovitvam in mu očital, da je s pripravo poročila kršil svoje pristojnosti in se je postavil v vlogo nadurednika. Spet drugi pa so poudarili, da je generalni direktor s poročilom zgolj naredil to, kar mu je naložil programski svet, obenem pa so pritrdili njegovi oceni o storjenih napakah.

Nekatere svetnike je zmotilo, ker sta se neposredno pred sejo med gradivom znašla tudi odziva Društva novinarjev Slovenije (DNS) in Sindikata novinarjev Slovenije (SNS). Po besedah Ivana Štuheca se je s tem DNS namenila vloga "nekakšnega arbitra dogajanja v zavodu", kar predstavlja pritisk na odločanje programskega sveta. Robert Pajek pa je dejal, da so svetniki vendarle dolžni prisluhniti stališčem stroke in zainteresirane javnosti.

V DNS so sicer ocenili, da je bila tokratna razprava na programskem svetu oblika pritiska na integriteto in neodvisnost odgovorne urednice. "Programskemu svetu ne odrekamo pravice, da razpravlja o potencialnih etičnih zdrsih uredništva, vendar pa ugotovitve iz poročila generalnega direktorja, ki je ena od podlag za razpravo, po našem mnenju presegajo njegove pristojnosti in so v nasprotju s strokovnimi ocenami dela urednice," so zapisali v sporočilu za javnost.

Podobno stališče imajo v SNS. Po njihovem mnenju gre za slabo prakso, ki jo je, če bi se v takšni obliki stopnjevala in razširila, "mogoče razumeti kot nedopustne in nedovoljene posege vodstva RTVS v avtonomijo in integriteto novinarjev ter v delovanje uredništev". V pismu predsedniku programskega sveta Cirilu Baškoviču in Grahu Whatmoughu je SNS pozval k "primernemu upoštevanju funkcije varuha in njegove neodvisnosti". Poleg tega v SNS pričakujejo, da svetniki generalnemu direktorju ne bodo nalagali zadev, ki presegajo njegove pristojnosti.

Svetniki so se na današnji seji tudi seznanili z izhodišči za programsko produkcijski načrt RTVS za leto 2022, ki jih je pripravilo vodstvo zavoda. Grah Whatmough je opozoril, da tudi tokrat ni mogoče spregledati dejstva, da je finančno stanje zavoda izjemno slabo. "Programske vsebine bi seveda bile bolj bogate, če bi to dopustila finančna slika zavoda," je opozoril.

Loading...