Rok za prijavo na razpis za pripravljalna dela za drugi tir se je iztekel 24. oktobra, na direkciji pa so prejeli 15 pobud. Kolektor CPG in Euroasfalt, ki trenutno gradi zadnji del podravske avtoceste proti mejnemu prehodu Gruškovje, sta poslala najnižjo v vrednosti slabih 14,5 milijona evrov.
Prvi je sicer informacijo o izboru izvajalcev objavil Radio Slovenija.
Izbrana izvajalca bosta morala dostopne ceste zgraditi v 12 mesecih od uvedbe v delo. Pripravljalna dela bodo sofinancirana z evropskimi sredstvi, ki so bila Sloveniji za projekt dodeljena v okviru instrumenta za povezovanje Evrope (Cef). Projektno podjetje 2TDK omenjenega denarja še ne more počrpati, saj zakon o drugem tiru, ki omenjenemu podjetju podeljuje koncesijo, še ne velja.
Pobudnik referenduma o zakonu o drugem tiru Vili Kovačič se je namreč dan po tem, ko je Državna volilna komisija objavila končno poročilo o izidu glasovanja zoper poročilo pritožil na vrhovno sodišče. Slednje mora o zadevi odločiti do konca meseca.
Tako državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu ter vodja projekta drugi tir Jure Leben kot generalni direktor 2TDK Metod Dragonja sta pred dnevi opozorila, da zaradi neveljavnosti zakona že nastaja gospodarska škoda. Slovenija poleg omenjenih 44 milijonov nepovratnih evropskih sredstev ne more počrpati niti 109 milijonov evrov, ki jih je Evropska komisija v okviru t. i. blending razpisa v sklopu instrumenta Cef namenila drugemu tiru.