Revija Reporter
Slovenija

Poglejte si Reporterjev oglas, ki ga je TV Slovenija zavrnila na podlagi meril Janeza Kocijančiča

Jože Biščak

13. mar. 2017 15:56 Osveženo: 10:02 / 09. 8. 2017

Deli na:

TV Slovenija, ki je v okviru javnega zavoda RTV Slovenije, je zavrnila predvajanje oglasa za novo številko Reporterja, ker naj ne bi bil v skladu s poklicnimi merili in načeli novinarske etike.

Ne bomo sodili, ampak naj bralci, tisti, ki prisilno plačujejo nacionalno televizijo, sami presodijo, ali je bil naš oglas žaljiv, je ranil človeško dostojanstvo ali je bil omalovažujoč do kakšnega podjetja.

Revija Reporter, ki je v zasebni lasti in se za preživetje (za razliko od RTV Slovenije) bori na trgu, je sklenila, da z nacionalno televizijo sklene pogodbo o oglaševanju. Oglas za novo številko Reporterja bi morali vrteti danes zvečer, a ga ne bodo, ker ga je najprej zavrnila služba za trženje, po pritožbi odgovornega urednika Silvestra Šurle pa še vodstvo – očitno direktorica TV Slovenije Ljerka Bizilj. Pri tem se je sklicevala na poklicna merila in načela novinarske etike v programih RTV Slovenije, pod katerimi se je na prelomu tisočletja podpisal Janez Kocijančič, v prejšnjem režimu pripadnik totalitarne elite – Zveze komunistov. A lepo po vrsti.

Pretekli teden smo na TV Veseljak profesionalno posneli televizijski oglas za novo številko Reporterja. O vsebini je spregovoril naš novinar Nenad Glücks, nekdanji televizijec. Besedilo, ki ga je povedal, je naslednje: »Danes v Reporterju! Italijanski dosje Lidije Glavina. Ozadje nakupa luksuzne vile ministra Klemenčiča. Mreža podjetij tajkuna Petriča v davčnih oazah. In bankomat Dejana Židana.« Za njim je bil na modri podlagi velik napis Reporter. Oglas smo v petek, do 8. ure zjutraj, pravočasno dostavili na TV Slovenija in kmalu iz službe za trženje javnega zavoda dobili odgovor, češ da oglas »ni v skladu s Poklicnimi merili in načeli novinarske etike v programih RTV Slovenija«, ker »podaja vsebino precej senzacionalistično, hkrati pa spominja na TV poročila«, kar je »zavajujoče«.

Urednik Reporterja Silvester Šurla je nato protestiral pri direktorici TV Slovenije Ljerki Bizilj, češ da je »vsebina oglasa napovednik tem iz tiskane izdaje Reporterja”, sam oglas pa je podoben (skoraj identičen) vsebini radijskega oglasa, ki se že vrsto let predvaja na Valu202 in Prvem programu. »Vaša interna ocena je pavšalna in krivična do Reporterja, zato ostro protestiram in vas lepo prosim, da o vaši sporni odločitvi še enkrat premislite.Oglas prav v ničemer ne deluje zavajajoče, kot pišete. Prav tako ne spominja na vaša TV poročila, saj je čez cel zaslon na vrhu logotip Reporterja, novinar pa tudi začne napoved z besedami “Danes v Reporterju” in nato našteje par tem, ki so objavljene v tekoči številki.To, da naj bi bila napoved precej senzacionalistična, kot pišete, pa tudi ne more biti razlog za kršitev vaših poklicnih meril – katerih sploh? – kar tudi ne navajate. To je kar nekaj - privlečeno za lase,” je še zapisal Šurla.

V ponedeljek smo dobili odgovor Službe za trženje oglasnega programa TV Slovenija. Po njihovem oglas ni bil predvajan, ker je vseboval štiri elemente, ki kršijo poklicna merila in načela novinarske etike. Služba za trženje mora oglas zavrniti: če je vsebina oglasa žaljiva za pravno ali fizično osebo ali RTV Slovenija; če oglasno sporočilo lahko z vsebino lahko rani človeško dostojanstvo in ponos posameznika ali določene družbene skupine; če izrablja ali žali verska čustva in politična prepričanja posameznikov ali družbenih skupin; če omalovažuje, diskreditira ali žali druge gospodarske subjekte, družbene organizacije in društva ter državne ustanove ali njihove posameznike.

Ali je revija Reporter kršila kaj od zgoraj naštetega, naj presodijo bralci, ki lahko podprejo revijo tako, da se pritožijo in pišejo na enega od naslovov vodstva TV Slovenije, oglasnega trženja ali službe za odnose z javnostmi. To pravico imajo, ker jim je bila s tem, ko je TV Slovenija Reporterju zavrnila oglas, kršena pravica do obveščenosti.

Spomnimo še enkrat. Državljani so javni zavod RTV Slovenija, kjer po definiciji delajo javni uslužbenci in so tako tudi plačani, prisiljeni plačevati, pa če programe nacionalne televizije spremljajo ali ne.