Revija Reporter
Slovenija

Poglejte razkošno jahto za šest milijonov evrov, s katero se po Jadranu prevaža slovenski podjetnik (FOTO)

Nenad Glücks
34 72.783

26. avg. 2023 6:53 Osveženo: 7:40 / 26. 8. 2023

Deli na:

Naš vir je 24-metrsko jahto Ferretti fotografiral ob polnjenju goriva v Zadru.

bralec Reporterja

Naši viri so bili precej presenečeni, ko so v Zadru opazili veliko razkošno jahto s slovensko registracijo, ki je polnila svoj ogromni rezervoar z dizelskim gorivom za nove pomorske izzive. Preverili smo v registru: plovilo s koprsko registrsko številko, dolgo 24 metrov, je v lasti podjetnika Bojana Štalekarja iz Mislinjske Dobrave pri Slovenj Gradcu.

Tam je tudi sedež podjetja GEP Štalekar v lasti tega podjetnika. Jahto Štalekar jo (osebno) odplačuje na lizing, lizingodajalec je firma BKS-Leasing. Njegova družba izdeluje potiskano kartonsko embalažo, zaposluje 120 ljudi in vsako leto posluje z lepim čistim dobičkom.

Lani ga je bilo 614 tisoč evrov (prihodkov 15 mio evrov), predlani 442 tisoč evrov (prihodkov 12,2 mio evrov), v letih pred tem pa je bil čisti dobiček celo več kot milijon evrov letno.

Tako si je lahko tudi omislil čudovito jahto prestižne italijanske znamke Ferretti, ki je bila izdelana pred tremi leti, v Sloveniji pa je bila registrirana lani. Takšno plovilo (model Ferretija 850) stane od pet do šest in pol milijona evrov, odvisno od opreme.

Slike notranjosti takšnega modela Ferrettija 850 vsekakor povedo več od tisoč besed.

Ferretti

Poganjata ga dva motorja, vsak z močjo kar 1397 kilovatov. Rezervoar za gorivo sprejme ogromno – 6750 litrov, rezervoar za vodo pa je velik 1320 litrov. Nedvomno »pokuri« ogromno dizla. Potovalna hitrost je 27 vozlov (50 kilometrov na uro), najvišja hitrost pa 32 vozlov (59 kilometrov na uro).

Predvidena sta dva člana posadke. Na krov sprejme do 20 oseb. Da, zelo primerna je za zabave. Premore štiri kabine za goste in dve kabini za posadko s kopalnico. Vse kabine za goste so opremljene z lastno kopalnico in ločeno prho.

Znamka Ferretii je znana po eleganci in natančno izdelanih detajlih. Za ta model so Italijani zapisali, da je živahna in zapeljiva lepotica, ki osvoji srce že na prvi pogled. No, morda že, vendar v Sloveniji ni veliko ljudi, ki so jo pripravljeni osvojiti s svojo denarnico. Ne le nakup oziroma lizing, tudi vzdrževanje takšnega plovila je izredno drago.

Ima okna po skoraj vsej dolžini trupa, kar pomeni, da je »notranjost preplavljena z naravno svetlobo in ponuja čudovit razgled«. Seveda je tudi pohištvo skrbno izbrano in iz zelo kvalitetnih materialov.

Slike notranjosti takšnega modela Ferrettija 850 vsekakor povedo več od tisoč besed.

Ferretti

Prostor za upravljanje (kokpit) je dostopen z obeh strani in je opremljen z večnamensko sedežno garnituro, ki se lahko zaradi zložljivega naslona za hrbet uporabi tako za ležalnik kot sedež za obedovalce za veliko zunanjo mizo. Skozi zastekljena vrata se vstopi v prostor, ki vključuje salon in jedilnico in je dolg več kot deset metrov.

Najbrž ni potrebno posebej omenjati smisla Italijanov za prefinjen dizajn. Zapisali so, da je koncept jahte metropolitanski, a bivalen, izjemno sodoben in topel. Kuhinja je na voljo v dveh možnih postavitvah, lastniki takšnih morskih lepotic si pogosto omislijo svojega kuharja.

Pogreje tudi cena najema jahte (charter). Za enotedenski charter boste glede na oglaševane cene tovrstnih modelov plovil na spletu odšteli okoli 50 tisoč evrov, za enodnevnega pa okoli sedem tisoč evrov.

Bojan Štalekar je s svojim podjetjem GEP Štalekar lani v tujino izvozil 55 odstotkov kartonske embalaže, ki so jo proizvedli. Med njihovimi kupci so največji proizvajalci zdravil v Evropi: Novartis, Stada, Krka, Teva, Alkaloid, Galenika. Dobavljajo tudi prehranski panogi – Atlantic Group, Delamaris, Mlinotest, Incom … Manjši del embalaže je namenjen za avtomobilsko industrijo in tehnične proizvode Mahle, Bosch …