Revija Reporter
Slovenija

Zaušnica računskega sodišča za Onkološki inštitut

M. M.

6. nov. 2025 10:35 Osveženo: 11:19 / 06. 11. 2025

Deli na:

Onkološki inštitut Ljubljana

Sašo Radej

Zagotavljanje informacijske podpore na Onkološkem inštitutu Ljubljana je bilo le delno učinkovito, je ocenilo Računsko sodišče Republike Slovenije.

To je v revizijskem poročilu Učinkovitost zagotavljanja informacijske podpore na Onkološkem inštitutu Ljubljana revidiralo obdobje od 1. 1. 2022 do 30. 9. 2024.

Revizijsko poročilo ugotavlja, da Onkološki inštitut na strateški ravni ni načrtoval ukrepov na področju informacijske podpore na način, ki bi dolgoročno zagotovil skladno usmerjen razvoj informacijskega okolja in učinkovito podporo dejavnostim zavoda.

Zavod je imel v letu2023 184 milijonov evrov odhodkov, od tega je tri odstotke (nekaj več kot šest milijonov evrov) namenil za informacijsko podporo. 

Kljub temu da se je izvajalo več obsežnejših in zahtevnejših investicijskih projektov izboljšave informacijske podpore, zavod ni imel vzpostavljene metodologije projektnega vodenja, ki bi vključevala sistem pravil in postopkov za utemeljeno odobravanje in izvajanje posameznih faz projekta, centralni pregled nad projekti in pristojnega projektnega sponzorja, ocenjuje računsko sodišče. 

Izpostavilo je štiri ključne pomanjkljivosti: 

  • Učinkovito sistemsko upravljanje informacijske podpore zahteva večjo seznanjenost in aktivnost sveta zavoda.
  • Zagotavljanje informacijske podpore na strateški ravni ni bilo načrtovano, na letni ravni pa ni bilo dovolj natančno načrtovano
  • Informacijska podprtost na področju administrativne podpore zdravstvene obravnave pacientov, financ in računovodstva je bila pomanjkljiva.
  • Ni bilo določeno, kako se vodijo investicijski projekti in kakšen je njihov status.

Posledično je računsko sodišče Onkološkemu inštitutu izdalo več priporočil v zvezi s sistemskim upravljanjem informacijske podpore. Med drugim naj s strateškim načrtovanjem podpira dolgoročno učinkovit sistem zagotavljanja informacijske podpore; vzpostavi ustrezno metodologijo projektnega vodenja investicij na področju informacijske podpore; poskrbi za učinkovito upravljanje in dostopnost podatkov, ki podpirajo ključne dejavnosti zavoda; poskrbi za redno in celovito seznanjenost sveta zavoda ter njegovo aktivno vlogo pri zagotavljanju informacijske podpore.

Ne glede na pomanjkljivo načrtovanje in vzpostavljanje informacijske podpore so bili ključni delovni procesi na več področjih dejavnosti zavoda v praksi praviloma učinkovito informacijsko podprti, ocenjuje računsko sodišče, ki še dodaja, da je zavod je na podlagi ugotovitev računskega sodišča že med izvajanjem revizije izvedel nekatere ukrepe.