Nad dolino Besnice se dviguje majhna vas Volavlje, kjer Borut Kamšek že petnajsto leto vliva umetnine po postopku izgubljenega voska ter restavrira bronaste skulpture. Njegovemu delu zaupajo številni kiparski umetniki, med njimi tudi kipar Mirsad Begić, avtor doslej edinega portreta bivšega predsednika Janeza Drnovška, ki so ga prav v teh dneh že izluščili iz velike rjavkaste gmote.
Portret Janeza Drnovška še vedno ni povsem končan, kljub temu pa je avtor Mirsad Begić, ki je v letos ustvaril kar precej portretov in kipov znanih Slovencev, med njimi Primoža Trubarja, z njim zelo zadovoljen pa ob gledanju originala v mavcu spet narediti detajle v bronu. Nato sledi patiniranje obeh, povsem : »Ob vlivanju brona so nastali nepredvidljivi koščki, ki jih je treba najprej odstraniti, nato nevidno povezanih delov kipa, oprsja in glave.« Za kiparja sta oba dela portreta enakovredna, saj spodnji del, torej oprsje, izraža karakter portretiranca: »Kadar gledamo osebo od daleč, ne vidimo barve oči, temveč osnovne značilnosti. Pri Janezu Drnovšku je bila njegova konstitucija precej asketska, pravi občutek njegove osebnosti pa bomo lahko dobili šele potem, ko bo potret postavljen v prostor in na podstavek.« Tega bodo v občini Zagorje pripravili do sredine tega tedna, slavnostno odkritje pa je določeno za občinski praznik 8. avgusta.
Hitro naročilo
Za livarja Boruta Kamška je Drnovškov portret, ki ga je avtor v originalu naredil iz mavca in gline, le eden izmed mnogih kipov, vlitih po postopku izgubljenega voska: »Portret je zame končan, glede na način vlivanja lahko zagotovo rečem, da je nastal lep odlitek.« Ob vprašanju, ali se je že večkrat zgodilo, da je bil le nekaj mesecev po smrti znane osebnosti vlit tudi njen portret ali kip, nam je povedal, da je doslej tako bilo le enkrat, pa še pri njegovem očetu. Portret Veselina Jovovića, ki je umrl v mafijskem obračunu, je bil narejen le mesec po njegovi smrti, zdaj pa krasi njegov grob na Žalah. Sprehodimo se po delavnici, kjer so odloženi manjši in večji kipi, nekateri dokončani, spet drugi še povsem na začetku postopka. Kamšek nam pojasni zanimiv, a precej zapleten postopek izdelave kalupa: »Sprva je treba po originalnem modelu narediti kalup za izdelavo voščenega modela, za njegovo izdelavo pa se uporabljajo različni, večkrat naneseni materiali. Po večjem številu nanosov je nato narejena trda kapa iz mavca ali poliestra.« Kalupi so shranjeni v skladišču, razen tistih, ki niso trajni, saj so narejeni iz želatine in gela, da se lahko odluščijo: »Kalup je natančen zapis umetnikovega dela, zato je treba z njim ravnati prav tako kot z originalnim modelom,« opozori Borut Kamšek, ki voščene kalupe izdeluje tako, da dobi votle izdelke, ti pa morajo biti identični originalnemu modelu. Umetnina v mavcu ali bronu mora biti povsem enaka umetnini v bronu.
VEČ V TISKANI IZDAJI