Peter Grk Svet24.si

Čez pet do deset let bodo razmere v mednarodni ...

Will Smith Svet24.si

Will Smith z eno potezo potopil 80-milijonski ...

termoelektrarna šoštanj Necenzurirano

Buldožer iz Šoštanja, ki je povozil Slovenijo

natasa pirc musar ales musar m24 ss Reporter.si

Kaprice predsednice Nataše in prvega gospoda ...

doncic-biserka-petrovic Ekipa24.si

Do solz! Mama Dražena Petrovića prišla do ...

stankica filerji Njena.si

Sanjski moški: Stankica iznakažena po lepotnem ...

ales kranjc andreja 24 mm Ekipa24.si

Aleš Kranjc in boj s kruto boleznijo: Zdravniki ...

Slovenija

Odkar so mu grozili, Jernej Vrtovec le redko še uporablja taksi

Deli na:
Odkar so mu grozili, Jernej Vrtovec le redko še uporablja taksi

Jernej Vrtovec, poslanec NSi in predsednik komisije za nadzor javnih financ. - Foto: Primož Lavre

Bitka proti Ubru in drugim platformami je izključno ideološka, vztraja Jernej Vrtovec, poslanec NSI in nekdanji minister za infrastrukturo. Vrtovec je spregovoril o svojih izkušnjah, ko je pred leti pripravil zakonodajo, ki bi Ubru in sorodnim platformam omogočila priti v Slovenijo.

Ko ste bili minister za infrastrukturo, je bila sprejeta novela zakona o cestnem prometu, v kateri so bile podlage za platforme, kot sta Uber in Bolt. Kje se je potem zalomilo, da že v času tretje Janševe vlade v Slovenijo ni prišel Uber?

Zakon je omogočal prihod vseh tovrstnih platform, tako tujih kot domačih. Vzpostavljeni so bili enaki pogoji za vse. Platforme oz. tovrstna podjetja si običajno vzamejo dalj časa za prihod v določeno državo. Je pa nedvomno, da jih je odvrnilo zlasti močno nasprotovanje sindikata taksistov, dela politike in civilne družbe. Katero podjetje pa si želi delovati v državi, če pa je že vnaprej označeno za razrednega sovražnika.

Ko se je sprejemala ta zakonodaja, je bilo v javnosti glede Uberja veliko polemik. Posebej glasni so bili taksisti, ki so se bali prihoda konkurence. Menda so tudi vam grozili?

Drži. Nekateri taksisti so se bali konkurence in pri tem, da do nje ne pride, nekateri niso zbirali sredstev. Sindikat sem celo povabil na sestanek na ministrstvo, ki pa se je končal zelo klavrno. Vmes je predsednik sindikata z visokim tonom govoril, da se nam bo zgodil Beograd, da bomo videli Beograd itd. Ne vem, kaj je imel natančno v mislih. Mogoče razbijanje in sežiganje avtomobilov in izgrede.

Ste od tedaj naprej v Sloveniji kdaj uporabili taksi?

Sem, a zelo redko.

Kdo je odgovoren za to, da je Slovenija ena redkih držav v Evropi, v katero še vedno ni prišel Uber?

Sedanja vlada, ker je zakon razveljavila. Če bi Golobova vlada ob začetku mandata dala signal, da proti Ubru ne bo bila ideološkega boja, bi ga imeli v Sloveniji. Nihče noče delovati v okolju, kjer ni zaželen.

Ko potujete po svetu, ali uporabljate Uber? Kakšne so vaše osebne izkušnje s to vrsto prevozov?

Vedno uporabljam Uber ali pa kakšno drugo platformo. Pred kratkim sem bil mesec dni v Ameriki, kjer sem Uber sem uporabljal večkrat dnevno. Moja uporabniška izkušnja je torej odlična in obžalujem, da smo v Sloveniji tako nerazumevajoči, da tega, kar delujeo po vsem svetu, nočemo.

Kako komentirate to, da je Uber prisoten na Dunaju, ki ga slovenski levičarji dajejo za zgled glede stanovanjske politike, v Sloveniji pa ti isti levičarji proti Uberju še naprej bijejo »sveto vojno«?

Bitka proti Uberju in drugim platformami je izključno ideološka in nima nobene realne osnove. Slovenska levica mu torej nasprotuje zgolj iz ideoloških vzgibov. Je pa zanimivo, da mi nekateri koalicijski kolegi poslanci govorijo, da ko so v tujini, Uber redno uporabljajo. Torej – zelo dvolično.

Kdo je največ izgubil, ko je Golobova vlada blokirala prihod Uberja in drugih podobnih platform za najem prevoza?

Največ so izgubili ljudje, ker bi s tovrstnimi platformami lahko tudi v Sloveniji najeli prevoz cenovno bolj ugodno in bolj enostavno. Smo v digitalni dobi, omogočanje delovanja platform pa bi moralo biti nekaj normalnega.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24