Na varuhinjo človekovih pravic smo naslovili vprašanje, ali je novela zakona o prekrških, kot jo predlaga vlada, po njenem ustavno dopustna z vidika posega v komunikacijsko zasebnost. Zanimalo nas je, na kateri materialni zakon o prekrških se nanaša novela in kakšno zvezo imajo nevsebinski komunikacijski podatki za odkritje storilcev z zakonom o varstvu javnega reda in miru.
Nussdorferjeva pravi, da ni sodelovala pri pripravi predloga novele, je pa na prošnjo pravosodnega ministrstva poslala mnenje o njej. Spremembe je podprla, »saj podpirajo prizadevanje varuha za pregon sovražnega govora kot prekrška, za kar si prizadevamo že dolgo«. Ocenjuje, da je prepoved spodbujanja k neenakopravnosti, nasilju in nestrpnosti visoko varovana družbena dobrina (izhaja iz 63. člena ustave), iz predlagane novele pa je razvidno, da poseg v tajnost pisem in občil ter varstvo osebnih podatkov omejuje na pridobivanje nevsebinskih komunikacijskih podatkov. Kot pravi, je zagotovljena predhodna sodna kontrola posega v pravice posameznika. Ukrep se ji zdi sorazmeren.
Tudi Nussdorferjeva se sklicuje na odločbo ustavnega sodišča iz leta 2013, glede katere smo že pojasnili, zakaj nikakor ne more biti podlaga za novelo in je kot take ne vidi niti zakonodajnopravna služba DZ. Na koncu še obrazloži, da so nevsebinski komunikacijski podatki potrebni za identifikacijo storilcev, ki jih sankcionira zakon o varstvu javnega reda in miru. Kakšno sprenevedanje Nussdorferjeve: niti z besedico ni omenila 37. člena ustave, ki ščiti komunikacijsko zasebnost posameznika v vseh primerih, z izjemo potreb kazenskega postopka pod določenimi pogoji.
Prav tako je zapisala eklatantno neresnico, da so nevsebinski komunikacijski podatki (kot smo že pojasnili, gre za IP-naslove računalnikov) potrebni za identifikacijo storilcev po zakonu o varstvu javnega reda in miru. To nikakor ne drži, saj se ta zakon ne nanaša na zapise na družbenih omrežjih, kar je jasno že iz predloga novele, ki se sploh ne sklicuje na prekrške po zakonu o varstvu javnega reda in miru, pač pa kar neposredno na ustavo.