Revija Reporter
Slovenija

Noro: iz državnega Telekoma več kot pol milijona evrov za Bojana Požarja?! So se bali njegovih umazanih člankov?

Igor Kršinar
16 7.441

1. feb. 2024 6:00 Osveženo: 9:42 / 01. 2. 2024

Deli na:

Samo med leti 2019 in 2022 je Lanaka Media, izdajateljica portala Požareport, po Pristopu prejela dobrih 177 tisoč evrov oglaševalskega denarja državnega Telekoma.

Sašo Radej, Primož Lavre

Propadli politik Bojan Požar naj bi za svoj opravljivi portal v sedmih letih iz državnega Telekoma »pocuzal« dobre pol milijona evrov oglaševalskega denarja. Največ v času predsednika uprave Rudija Skobeta, a tudi v zadnjih letih, v času tretje Janševe vlade, je bila pipica odprta na polno. Blog, katerega branost sploh ni javno znana, je dobil več oglaševalskega denarja kot dnevnika Večer ali Dnevnik. V času prejšnje vlade pa so na Telekomu široko odprli tudi denarnico za Janševo televizijo in strankarski tednik.

Računsko sodišče je v nedavno objavljenem revizijskem poročilu o učinkovitosti poslovanja družbe Telekom Slovenije zapisalo, da državni telekomunikacijski operater ni v celoti zagotovil, da bi bilo načrtovanje sredstev za oglaševanje pregledno. Revizorji so tako med drugim ugotovili, da so na Telekomu zakupe oglasnega prostora v medijih naročali brez pisno opredeljenih pogojev, prav tako niso dokumentirali uporabe kriterijev pri razdelitvi medijskega proračuna med posamezne vrste medijev. Odločitve o sponzorstvih oddaj so sprejemali na podlagi neenotnih kriterijev, v nekaterih primerih pa so bili ti neustrezni, saj niso zagotavljali optimalne izbire medija glede na gledanost oddaje, število objav in podobno.

Po naših informacijah je agencija Pristop media v obdobju štirih let (2019-2022) za Telekom Slovenije pri največjih igralcih na medijskem trgu naročila za dobrih devet milijonov evrov oglaševalskih akcij. Daleč največ Telekomovega denarja, več kot 3,7 milijona evrov, je prejel Pro plus (televizijska kanala Pop TV in kanal A). Za primerjavo: RTV Slovenija so v istem obdobju za oglaševanje namenili manj kot 900 tisočakov. Ko je bila na oblasti prejšnja vlada, se je tudi v Janševe medije ne glede na njihov nizek doseg po Pristopu prelilo kar nekaj sredstev namenjenih oglaševanju: Janševa televizija Nova24TV in strankarski tednik SDS Demokracija sta tako skupaj prejela skoraj 290 tisoč evrov.

Na Telekomu so Požarju med leti 2019 in 2022 namenili več denarja kot resnim medijem, kot so Dnevnik, Večer in Finance. Po naših podatkih so Finance prejele okoli 157 tisoč evrov, Dnevnik okoli 120 tisoč evrov, Večer pa le okoli 60 tisoč evrov.

Na Telekomove seske pa je bil ves ta čas prisesan tudi propadli politik Bojan Požar. Kot je pred leti poročal Pop TV, je državni Telekom v volilnem letu 2018, ko je Lista novinarja Bojana Požarja pogorela na volitvah v državni zbor (prejeli so samo 0,88-odstotka glasov), podjetjema Lanaka Media in Report za oglaševanje plačal skupno 111.694 eurov. Vladimir Vodušek (Topnews) pa je pred leti Požarju očital, da je od leta 2015 do 2019 od Telekoma prejel več kot za 350 tisoč evrov nakazil.

A financiranje Požarja s Telekomovim denarjem se je nadaljevalo tudi v naslednjih letih, ko sta bila na oblasti Šarčeva in tretja Janševa vlada, saj je po naših informacijah med leti 2019 in 2022 njegova Lanaka Media, izdajateljica portala Požareport, po Pristopu prejela dobrih 177 tisoč evrov oglaševalskega denarja državnega telekomunikacijskega operaterja. Skupaj naj bi torej Požar od leta 2015 za svoje pisarije prejel več kot pol milijona evrov.

Ob tem se niti ne ve, kakšen je sploh njegov doseg oziroma koliko ljudi ga sploh bere, saj ima zaprt sistem, o tem tudi ni nobenih podatkov na Mossu (Merjenje obiskanosti spletnih strani). Kljub temu so na Telekomu Požarju med leti 2019 in 2022 namenili več denarja kot resnim medijem, kot so Dnevnik, Večer in Finance. Po naših podatkih so Finance prejele okoli 157 tisoč evrov, Dnevnik okoli 120 tisoč evrov, Večer pa le okoli 60 tisoč evrov. Po kakšni logiki so Požarju namenili več denarja, ni znano. So se bali njegovih umazanih člankov?