Revija Reporter
Slovenija

Na trasi drugega tira odkrili najmanj 130 metrov globoko jamo (FOTO)

STA
610

30. avg. 2022 15:41 Osveženo: 15:46 / 30. 8. 2022

Deli na:

Jamarji raziskujejo jamo, odkrito pri gradnji drugega tira

Facebook/DRP Škofja Loka

Na trasi drugega tira pri Lokvi v občini Sežana so med deli odkrili novo veliko jamo, jamarji pa predvidevajo, da gre celo za večji jamski sistem. Kot je na svojem Facebook profilu zapisal jamar Jaka Jakofčič, so se ustavili v širokem breznu na globini 130 metrov, saj jim je za spust zmanjkalo vrvi, velik prepih pa nakazuje na obsežno najdbo.

Pri gradnji predora na kraškem terenu izvajalci del večkrat naletijo na razne jame, manjših in večjih dimenzij, raziskave kraških objektov pa izvedejo v sklopu projekta.

Glavni pobudnik za akcijo je bil Inštitut za raziskovanje krasa pri Znanstveno-raziskovalnem središču Slovenske akademije za znanost in umetnost (ZRC SAZU), ki skrbi, da so odkrite jame pri takih posegih v naravo, pravilno sanirane.

Iz projektnega podjetja 2TDK so sredi julija sporočili, da so doslej med gradnjo naleteli že na 21 kraških jam, ob tem pa dodali, da odkritja zaenkrat ne vplivajo na rok izgradnje projekta. Kraške jame so ena največjih neznank, so zapisali na 2TDK in dodali, da so vse jame doslej odkrili pri predoru Lokev.

"Nekatere so dovolj velike, da se da v njih priti brez plezalne ali druge tehnične opreme, najdaljši stalaktiti so dolgi tudi en meter. Sicer pa na podlagi izvedenih geofizikalnih meritev pričakujemo, da bomo ob gradnji drugega tira našli približno 10 večjih in približno 100 manjših jam, ki jih bomo skušali ohraniti v čim večjem številu," so zapisali v podjetju.

Jame ob odkritju po pojasnilih projektnega podjetja raziščejo, izmerijo in dokumentirajo strokovnjaki krasoslovci z Inštituta za raziskovanje krasa. Ti predlagajo ukrepe, ki jih skladno s protokolom potrdijo na novogoriški območni enoti Zavoda za varstvo narave.

Odkritja jam sicer zaenkrat ne vplivajo na rok izgradnje drugega tira med Divačo in Koprom, bi pa lahko odkritje kraškega pojava velikih dimenzij zaustavilo gradnjo za dalj časa. "Inženirje najbolj skrbi, da bi naleteli na kraško jamo, ki bi zahtevala mostno konstrukcijo," so zapisali.