SŽ-Tovorni promet utrjuje svojo vlogo enega od vodilnih železniških prevoznikov blaga v regiji in zanesljivega poslovnega partnerja številnih podjetij v Sloveniji in v tujini tudi z nakupom novih 30 večsistemskih električnih lokomotiv. Direktor družbe SŽ-Tovorni promet, mag. Ernest Gortan, in član poslovodstva, Remigiusz Jan Paszkiewicz, sta v petek, 21. marca 2025, podpisala pogodbo o nakupu 30 najsodobnejših večsistemskih električnih lokomotiv z dobaviteljem Alstom Transportation Germany. To je tudi ena največjih pomladitev voznega parka tovornega prometa Slovenskih železnic v zadnjih več kot 20-tih letih.


Podpis pogodbe med družbama SŽ-Tovorni promet in Alstom Transportation Germany
V obdobju med aprilom 2027 in septembrom 2028 bodo v tovornem prometu Slovenskih železnic prevzeli 30 lokomotiv Traxx 3 MS proizvajalca Alstom. Investicija v nabavo novih električnih lokomotiv je eden od temeljnih strateških ciljev SŽ-Tovornega prometa. Obenem je posodobitev voznega parka ena od zavez sklenitve strateškega partnerstva s češkim podjetjem EP Logistics International, ki je leta 2022 z 49-odstotnim deležem vstopilo v lastniško strukturo SŽ-Tovornega prometa. Ključni strateški cilj partnerstva med Slovenkimi železnicami in EP Logistics International je vzpostavitev največjega neodvisnega zavezništva na področju železniškega tovornega prometa v Srednji Evropi.
Z novimi lokomotivami za še večjo konkurenčnost v širši regiji
Nove lokomotive bodo imele dovoljenje za obratovanje poleg v Sloveniji še v Avstriji, na Hrvaškem, v Nemčiji, na Češkem, na Slovaškem, na Madžarskem in v Srbiji. Obenem bo z njimi mogoč dostop do Opčin na meji med Slovenijo in Italijo in do postaj izmenjave prometa med Italijo in Avstrijo. Njihova nabava je za SŽ-Tovorni promet zelo pomemben korak pri povečanju konkurenčnosti v širši regiji. Podjetju bodo omogočile vstop na nove ključne regionalne trge, povečanje prilagodljivosti in kakovosti storitev v skladu s pričakovanji kupcev ter znižanje stroškov poslovanja.


Podpis pogodbe med družbama SŽ-Tovorni promet in Alstom Transportation Germany
Večja vlečna moč, večja hitrost in manjša poraba električne energije
Nove električne lokomotive bodo v primerjavi s starejšimi lokomotivami vrste 363 lahko vlekle za okrog 30 % težje tovorne vlake, njihova najvišja hitrost bo za tretjino višja. Alstomove lokomotive bodo tudi bolj prijazne do okolja, saj bodo porabile za okrog 20 % manj električne energije , hkrati pa bodo občutno tišje od obstoječih lokomotiv. Obenem bodo stroški njihovega sprotnega vzdrževanja kar za polovico nižji kot pri sedanjih lokomotivah.
Največja pomladitev voznega parka v zadnjih več kot 20 letih
Nakup 30 večsistemkih električnih lokomotiv je največji nakup lokomotiv v Sloveniji po letu 2004, ko so Slovenske železnice podpisale pogodbo za dobavo 32 električnih lokomotiv vrste 541. Pogodbena cena lokomotiv znaša 152.099.988 evrov brez DDV oziroma 185.561.985 evrov z DDV. Cena posamezne lokomotive brez davka na dodano vrednost znaša 4.996.233 evrov. Dobavitelj bo skupaj s 30 lokomotivami dobavil tudi rezervne dele v vrednosti 2,212.998 evrov brez DDV ter izobrazil strojevodje in vzdrževalno osebje. Vzdrževanje lokomotiv bo potekalo v Sloveniji.


Vzorčni primer lokomotive
SŽ-Tovorni promet je v zadnjih letih že delno posodobil svoj vozni park z nabavo 100 novih vagonov z zabojniki za prevoz rude, z nabavo štirih 4 novih dizel lokomotiv za premik, predvsem na postaji Koper, in s celovito prenovo (remotorizacijo) 12 starejših premikalnih dizelskih lokomotiv.
Še več investicij v posodobitev voznega parka
V naslednjih letih SŽ-Tovorni promet načrtuje še celovito posodobitev 12 dizelskih lokomotiv ter nabavo 750 novih tovornih vagonov različnih serij. Do leta 2030 bodo tako v pomladitev voznega parka vložili kar okrog 300 milijonov evrov.


Vzorcni primer lokomotive
Poleg omenjenih investicij tudi s sprotnimi vlaganji skrbijo za posodobitve obstoječega voznega parka v skladu z veljavnimi najvišjimi tehničnimi in okoljskimi standardi. Vagone opremljajo s tihimi kompozitnimi zavornimi oblogami, ki zmanjšujejo hrup in možnost povzročitve požarov v naravi. V lokomotive vgrajujejo najsodobnejše varnostne naprave v skladu z evropsko uredbo ERMTS, v dizelske lokomotive pa vgrajujejo predogrevalne naprave, s katerimi zmanjšujejo hrup in porabo goriva. Načrtujejo tudi nadgradnjo tovornih vagonov z avtomatsko spenjačo.
Z nakupom 30 novih električnih lokomotiv in izvedbo drugih načrtovanih investicij v vozna sredstva bo SŽ-Tovorni promet še utrdil svojo vlogo enega od vodilnih železniških prevoznikov blaga v regiji in zanesljivega poslovnega partnerja številnih podjetij v Sloveniji in v tujini ter pomembno vplival na zmanjšanje emisij v okolju. Ob tem spomnimo še na to, da Slovenske železnice od lanskega leta za vse električne vlake v potniškem in tovornem prometu dobavljajo elektriko iz 100-odstotnih obnovljivih virov, kar pomeni občutno dodatno zmanjšanje ogljičnega odtisa v železniškem potniškem in tovornem prometu.


Podpis pogodbe med družbama SŽ-Tovorni promet in Alstom Transportation Germany