Revija Reporter
Slovenija

Na nacionalki se je o drugem tiru soočilo 26 organizatorjev referendumske kampanje

STA

11. maj. 2018 6:00

Deli na:

Drugi tir med Divačo in Koprom Slovenija nujno potrebuje, se je strinjalo vseh 26 organizatorjev referendumske kampanje, ki so sodelovali v včerajšnjem soočenju na TV Slovenija. Njihova mnenja pa so se močno razlikovala pri vprašanju o tem, ali je treba drugi tir graditi z zakonom, o katerem bodo volivci ponovno odločali v nedeljo.

Pobudnik referenduma o zakonu o drugem tiru Vili Kovačič je volivce na edinem televizijskem soočenju pred tokratnim glasovanjem ponovno pozval, naj zakon zavrnejo. Projektu, kakršnega je zastavila vlada, Kovačič nasprotuje predvsem zaradi trase. Prepričan je, da bi morali izbrati boljšo različico projekta, za alternativne trase pa vlada tudi slišati noče, je dejal.

Prvak stranke SMC Miro Cerar je izpostavil, da za to ni časa. Če bi šli zdaj iskati boljšo traso, je to zamik za najmanj pet let. "Naj se ne zavaja, ta zakon je tisti, ki bo pripeljal do drugega tira," je bil jasen Cerar. Izrazil je obžalovanje, da je SDS s Kovačičem spolitizirala ta projekt.

"Če bi vlada projekt prepustila stroki, bi bil že zgrajen," je Cerarju odvrnil Ljubo Žnidar (SDS). Zakon je jasen in govori o enotirni progi, mi pa menimo, da ga je treba zgraditi z dvema tiroma, je poudaril poslanec. Bojan Cerkovnik iz DRI je dejal, da je trasa, kakršna je, dobra in zadosti vsem pogojem. Zakon omogoča, da se drugi tir čim prej realizira, je poudaril.

Po besedah Zvonka Laha iz stranke Andrej Čuš in Zeleni Slovenije Slovenija pa Slovenija potrebuje gradnjo dveh tirov hkrati, ne pa zakona, ki omogoča gradnjo enega samega. Na to, da zakon ne omogoča gradnje dveh tirov, je opozoril tudi Andrej Magajna iz Novih socialnih demokratov.

Sabina Mozetič iz Mestne občine Koper je poudarila, da je občina zakon podprla prav po tem, ko se je vlada s sklepom zavezala k dvotirnosti. Premalo govorimo o tem, da naša regija nima dobre potniške povezave, ta pa ni mogoča brez dveh tirov, je opozorila.

Podporniki zakona so danes večkrat izpostavili pomen gradnje drugega tira za razvoj koprskega pristanišča in logistike. Predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel je poudaril, da kupci pozorno spremljajo dogajanje in opozarjajo na iskanje alternativ, če se gradnja ne bo začela. Na resno grožnjo poslovanju je opozoril tudi prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes.

Boštjan Tavčar iz Piratske stranke Slovenije pa je izpostavil, da vlada ne razkriva vseh podatkov, njihova opozorila na to pa da so zalegla, saj sta tudi dve koalicijski stranki začeli dvomiti v zakon.

Po mnenju Jana Škoberneta (SD) ne smemo pristati na to, da bi zavlačevanja Luki Koper, SŽ, logistiki in posledično ljudem povzročila tako veliko škodo, da bo ta presegla trenutne polemike o tem, ali bo drugi tir stal 900 milijonov evrov, manj ali kakšen evro več. Mes je sicer ocenil, da bo cena drugega tira enaka z zakonom ali brez.

V Stranki Alenke Bratušek po besedah njene predsednice podpirajo drugi tir, so pa proti nepotrebnemu referendumu, zdaj že dvema. Podobno je dejal Mirko Slosar iz Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti, kjer prav tako niso opredeljeni glede podpore zakonu, opozarjajo pa na nujnost začetka gradnje drugega tira.

Za čimprejšnjo gradnjo se je zavzel tudi Janko Sever iz Krajevne skupnosti Črni Kal, ki je opozoril, da okoliškim prebivalcem zaradi dotrajanega obstoječega tira več čas grozijo požari.

Zmago Jelinčič (SNS) je zakon ocenil kot grozljiv, po mnenju Blaža Sveteta iz Naprej Slovenija je napisan mafijsko, Jožef Jarh iz stranke Enakopravnih dežel pa ne sprejema ključnih rešitev v zvezi s projektom.

Janko Veber je zatrdil, da bi lahko Slovenija lani za projekt pridobila od 40 do 85 odstotkov evropskih sredstev, če bi Slovenija projekt gradila iz javnih sredstev, a je ta denar vlada zapravila, ker je vztrajala pri zasebnem investitorju. Generalni direktor projektnega podjetja 2TDK Metod Dragonja je ponovil, da bo drugi tir delno financiran iz proračuna, pretežni del denarja pa bo Slovenija pridobila na finančnih trgih. Naloga 2TDK je, da pregledno učinkovito in odgovorno izvede projekt, ki bo Sloveniji v ponos, je dodal.

Gašpar Gašpar Mišič se je zavzel za takojšen začetek gradnje drugega tira. Zakon po njegovi oceni omogoča optimalne pogoje za gradnjo, naslednja vlada pa lahko projekt modificira.

Matej T. Vatovec iz Levice je po drugi strani prepričan, da bi prav z zakonom in takšnim načinom gradnje škodovali Luki Koper in logistični verigi. Slovenija bi namreč drugi tir gradila, Madžarska pa bi pobrala smetano, je opozoril. Andrej Štihec iz stranke Glas za otroke in družine je opozoril, da zakon še ne velja, 2TDK posledično še nima koncesije, a je Slovenija vseeno uspela pridobiti 44,3 milijona evrov evropskih sredstev. Miha Jazbinšek je izpostavil, da je tudi madžarski denar davkoplačevalski denar, ki ga bomo morali drago plačati.

Da je zakon nesprejemljiv, so na soočenju izpostavili tudi Anica Bidar iz Civilne iniciative Resnična resničnost, Andrej Šiško iz gibanja Zedinjena Slovenija in Marko Golob iz društva za usposabljanje državljanov Sloga. Slednji je med drugim menil, da z zakonom vežemo roke naslednji vladi, ki bi se projekta lahko lotila ustrezneje.