A najprej o nekem drugem pevcu in o drugačnem pristopu na RTV Slovenija. Generalni direktor RTV Igor Kadunc je med razloge, zakaj se je nedavno odločil za postopek razrešitve odgovorne urednice informativnega programa TV Slovenija Jadranke Rebernik, uvrstil tudi prispevek o Thompsonu.
Gre za hrvaškega pevca Marka Perkovića- Thompona, ki ga povezujejo z ustaštvom, v oddaji Tednik 15. maja letos pa ga je pred najavljenim koncertom v Mariboru predstavil nekdanji urednik te oddaje Igor Pirkovič. Po prispevku, v katerem Thompson ni propagiral ustaštva, res pa ga ni niti obsodil kot zločinsko ideologijo, se je na RTV Slovenija dvignil pravi vihar obtožb zoper Pirkoviča.
Nazadnje je pod pritiski odstopil z mesta urednika Tednika. Varuhinja pravic gledalcev Ilinka Todorovski je v svojem poročilu ugotovila, da je Pirkovič s tem prispevkom kršil več načel, po katerih naj bi delali novinarji RTV: načelo nepristranskosti, verodostojnosti, odgovornosti in pravičnosti. Med drugim je avtorju očitala, da ni imel kritične distance do pojavov, ki »pojasnjujejo kontroverze okoli Thompsona«. Po njenem je imel Pirkovič prav, da je intervjuvanca vprašal o kritikah glede povezovanja z ustaštvom, »vendar odgovorov ni soočil z nasprotnimi dejstvi, ni jih kritično ovrednotil s podvprašanji«…
Tudi direktorica TV Slovenija Ljerka Bizilj je tedaj prispevek ocenila kot premalo strokoven, brez distance, čustveno opredeljen, gledalcem ni posredoval vsestranskih informacij. Najavljeni koncert hrvaškega pevca je bil verjetno tudi zaradi medijske gonje nato res prepovedan.
Slovence je Đorđević zmerjal, da smo dunajski konjarji (bečki konjušari), glede Albancev je prepeval »Šiptari se kote, jebem te živote«…
Preteklo soboto pa so, kot rečeno, v ljubljanski dvorani Stožice gostili srbsko rock skupino Riblja Čorba s pevcem Boro Đorđevićem. Skupina je bila eden najboljših rokovskih bendov v nekdanji državi, priljubljena tudi v Sloveniji. Potem pa smo s politiko velikosrbskega Miloševićevega režima lahko opazovali žalostno transformacijo omenjenega rokerja v podobo vojnega hujskača, katerega meje svetovnega nazora so se poistovetile z mejami Velike Srbije.
Slovence je Đorđević zmerjal, da smo dunajski konjarji (bečki konjušari), glede Albancev je prepeval »Šiptari se kote, jebem te živote«… Na koncertu v Kninu, središču srbske paradržave na Hrvaškem, je sredi vojne prepeval »"e moj druže zagrebački, eto nas kod vas u pljački, mi čemo vas opljačkati, a vi čete svi plakati".
Pet let nazaj so se Đorđeviću izpolnile življenjske sanje: pred zbranimi četniki v osrednji Srbiji je v vasi Ba, enem od središč četništva, prisegel in dobil naziv četniški vojvoda.
Po njegovem sobotnem koncertu v Stožicah so mu na spletnem portalu MMC RTV Slovenija vzhičeno posvetili daljši članek, v katerem je bilo govora, kako ganljiv da je bil koncert, kako navdušen je bil Đorđević… »Fantastično je bilo. Navdušen sem nad ljudmi, ki so nas prišli poslušat, srce mi igra". Pod člankom so nalepili, ne boste verjeli, kar 95 fotografij s koncerta! Seveda novinarka Tina Hacler v članku ni niti z besedo omenila njegovega četništva in sejanja sovraštva. Ne, bil je poosebljenje miline.
Kaj bo na to dejala varuhinja pravic gledalcev na RTV Ilinka Todorovski? Bo tudi glede članka o koncertu četniškega vojvode ugotovila, da v njem na MMC niso nič povedali »o eksplicitno sovražnem govoru in izražanju nacionalne nestrpnosti«? Jo bo tokrat zmotilo, ker avtorica članka ni »v vezni tekst vključila tudi druga bistvena vprašanja«, kot je bilo v primeru Thompsona?
Da je vse skupaj v primeru Đorđevića zamolčala, medtem, ko je očitno tudi njej srce igralo na koncertu… Vprašanje, ali bo zaradi tega morala oditi odgovorna urednica MMC Kaja Jakopič, kot je spomladi odletel urednik Tednika Pirkovič.
Mimogrede, koncert Đorđevića je bil 18. novembra, ravno na dan, ko so leta 1991 pevčevi četniški kolegi skupaj z jugovojsko po obleganju zasedli uničeni Vukovar in nato surovo obračunali s civili in ujetniki. Verjetno je tudi tedaj srbskemu rokerju igralo srce.