stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Od Žuglja do Žaklja: ko zloraba institucij ...

jansa orban budimpesta cpac Reporter.si

Klavrn zaton Janeza Janše: Hrvat Plenković je ...

anamarija lampic nico gross af Ekipa24.si

Slovenska zvezdnica z ostro kritiko smučarske ...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

jankovic hokej Ekipa24.si

Velike spremembe v zmajevem gnezdu! Novo ime ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Monopolist velikih plakatov

Deli na:

Kadar so v igri interesi podjetja Europlakat, monopolista v zunanjem oglaševanju, je vse dovoljeno. V parlamentu so namreč sprejeli celo novi zakon o cestah, s katerim bo na območjih, kjer je bilo doslej prepovedano, dovoljeno postaviti oglaševalske površine. Koristi bo imel kdo drug kot Europlakat. Tudi v prestolnici je vse podrejeno željam tega oglaševalskega monopolista. Javne površine, ki so namenjen zunanjemu oglaševanju, je namreč pridobil brez javnih razpisov.

Kadar so v igri interesi podjetja Europlakat, monopolista v zunanjem oglaševanju, je vse dovoljeno. V parlamentu so namreč sprejeli celo novi zakon o cestah, s katerim bo na območjih, kjer je bilo doslej prepovedano, dovoljeno postaviti oglaševalske površine. Koristi bo imel kdo drug kot Europlakat. Tudi v prestolnici je vse podrejeno željam tega oglaševalskega monopolista. Javne površine, ki so namenjen zunanjemu oglaševanju, je namreč pridobil brez javnih razpisov.

Kot so že opozorila oglaševalska podjetja, med njimi Amicus (Primož Kapus), Premena (Monika Kamenšek), Megapolis (Jože Kovač), Hera media (Sandi Dumešič) in Tam-Tam (Tomi Drozg), bo odslej s soglasjem direkcije za ceste mogoče postavljati oglaševalske površine celo v varovalnem pasu državnih cest, na višinah, ki so višje od sedem metrov, in vse do roba cestišča. S tem se bo povečal le zaslužek Europlakata, ki je že zdaj, kar je javno povedal tudi Marko Kolbl, glavni direktor Europlakata in njegov solastnik, drugi največji oglaševalski medij.

Po oglasnih prihodkih se je namreč uvrstil takoj za POP TV, z novimi oglaševalskimi površinami pa se lahko uvrsti na prvo mesto. S tem se bo po lestvici najbogatejših Slovencev premaknil tudi Marko Kolbl. Po zadnjih objavljenih podatkih revije Manager je namreč v letu 2010 prišel na 95. mesto med najbogatejšimi Slovenci.

Monopol v Ljubljani
Za oglaševalce so zdaleč najbolj vprašljive razmere v Ljubljani. Površine, ki jih zaseda Europlakat na mestnih zemljiščih, sploh niso bile pridobljene z razpisom, temveč so bile podeljene monopolistu na podlagi posebnih dogovorov z Mestno občino Ljubljana (MOL). Ta tudi v prihodnje ne namerava imeti javnega razpisa, s čimer nadaljuje prakso preteklih let, v katerih je Europlakatu brez javnega razpisa izdala soglasje za postavitev prostostoječih svetlobnih vitrin, »back lightov« in »jumbo« panojev na mestnih zemljiščih.


Da v prestolnici vse poteka po domače, kar pomeni, da roka roko umije, potrjuje predlog odloka o oglaševanju, ki je bil sprejet po sprejetju občinskega prostorskega načrta (OPN), s katerim so bile določene lokacije, kje vse je možno oglaševanje. Te so večinoma vrisane na območju mestnih in zasebnih zemljišč, ki jih že zaseda Europlakat skupaj s svojima MM in IN Reklam-Progress in z obvodnimi podjetji (Mediartis, Madison,Plakatiranje, Interflash). Kot opozarjajo najbolj prizadeti oglaševalci, proste cone na mestnih zemljiščih skoraj ne omogočajo novih postavitev. Iz OPN je razvidno, da so bili vrisi prostih lokacij narejeni na podlagi vpliva Europlakata na mestno občino, manjši ponudniki pa med postopkom OPN sploh niso imeli dostopa in vpogleda v pripravo načrta.

Po sprejetju občinskega prostorskega načrta je bilo tudi ugotovljeno, da so vsa zasebna zemljišča že zasedena s pogodbami in da je imel verjetno Europlakat že med pripravo načrta vpogled v predvidene lokacije. Prav zaradi tega je bil 27. januarja letos sklican sestanek ponudnikov zunanjega oglaševanja z ljubljanskim županom Jankovićem, ta pa jim je le odvrnil, da bo mestna občina le še bolj omejevala število reklamnih panojev, četudi je število teh con že določeno z načrtom.

VEČ V TISKANI IZDAJI