Čeprav je družba 2TDK za gradnjo drugega tira železnice Divača–Koper na čelu z Dušanom Zorkom že konec junija na javnem razpisu izbrala ponudnika, ki bi gradil most čez dolino Glinščice, pa se je zapletlo. Pri 2TDK so izbrali konzorcij družb Markomark Nival, Nival Invest in Ekorel. Slednji bi most zgradili za 7,96 milijona evrov. Konzorcij Kolektor CPG, Riko in Pomgrad bi delo opravil za 13,47 milijona evrov, podjetje Godina (to naj bi bilo v navezi s Kolektorjem) pa za 14,35 milijona evrov.
Kljub temu da je konzorcij okoli vodilne firme Markomark Nival kar pet milijonov evrov cenejši od preostalih dveh ponudnikov, pa so pri 2TDK izbor v zadnjem hipu, preden bi postala odločitev pravnomočna, razveljavili. V medijih so se pojavila poročila, da naj bi bil razlog napaka pri excellovi tabeli, zato so bile postavljene cene pri vseh ponudnikih nekoliko nižje, kot bi bile dejanske.
Toda kot so za Reporter pojasnili pri 2TDK, dejanski razlog za razveljavitev ni bila ugotovljena računska napaka, saj bi bila v skladu z zakonodajo že odpravljena in ne bi vplivala na potek postopka in izbor. Slednjega so razveljavili, saj naj bi v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja posumili na neustreznost ene izmed predloženih referenc izbrane firme Markomark Nival.
Očitno se skuša narediti vse, da bi do posla prišel Kolektor CPG, ki sodi pod okrilje Stojana Petriča in Rika v lasti razvpitega Janeza Škrabca.
Referenca je, pravijo, pogoj za izkazovanje usposobljenosti ponudnika in je ključna za dokončno potrditev izbora. Pritožil se je Kolektor CPG, kjer trdijo, da so pri družbi Markomark napačno navedli dimenzije izvedbe podporne konstrukcije pri sanaciji plazu v Pesnici. Predstavnik izbranega konzorcija Aleksander Schara je zavrnil te očitke.
Očitno se skuša narediti vse, da bi do posla prišel Kolektor CPG, ki sodi pod okrilje Stojana Petriča in Rika v lasti razvpitega Janeza Škrabca. Ali bo to davkoplačevalce stalo dodatnih pet milijonov evrov, ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek ne zanima. V 2TDK naj bi novo odločitev sprejeli še ta mesec. Na naše vprašanje, zakaj pri razpisu niso določili zgornje meje cene za gradnjo mostu čez Glinščico, niso dali utemeljenega odgovora.
Pravijo, da je pri razpisu za gradnjo dostopnih cest na trasi drugega tira Direkcija RS za infrastrukturo prejela 15 ponudb, večina jih je bila pod ocenjeno vrednostjo, cene pa niso bile limitirane. »Določitev limitirane cene v javnih naročilih ni splošno sprejeta praksa v RS (nekateri naročniki to možnost uporabljajo občasno). Kljub temu pa bi družba 2TDK to možnost po potrebi uporabila pri katerem od bodočih razpisov za potrebe gradnje drugega tira.«
Mar to pomeni, da bomo davkoplačevalci po potrebi raznih gradbenih baronov spet neomejeno preplačali gradnjo drugega tira, ocenjeno na 1,2 milijarde evrov!? Zakaj je primer Glinščice tako pomemben: v investicijskem načrtu so ceno gradnje objekta za prečenje te doline ovrednotili na 9,4 milijona evrov.
Torej bodo to ceno presegli za skoraj 50 odstotkov, če bodo recimo izbrali Kolektor CPG! V skladu s tem lahko že pričakujemo, da cena gradnje celotnega drugega tira ne bo 1,2 milijarde, pač pa dejansko vsaj 1,8 milijarde evrov. Ravno z gradnjo prvih objektov bodo postavljeni standardi za cene betona, geomehanskih sider, jeklene armature in drugega.