Natasha Diddee Svet24.si

Priljubljena blogerka leta živela brez želodca, ...

plimovanje, piran, obala, morje, poplava-2023 Svet24.si

V Sloveniji je povprečen občan zadolžen za 629 ...

1663812312-036mv Necenzurirano

Kakšna stavka? Največja zasebna klinika podira ...

kucan drnovsek bobo Reporter.si

Kučanova huda napaka: Drnovška je imel za ...

slovenija odbojka najdic planinsec af Ekipa24.si

Kaj se dogaja v slovenski reprezentanci?! Novi ...

Ena zadnjih fotografij kralja Karla III., na njegovem obrazu je videti žalost in trpljenje Odkrito.si

Razpad monarhije? Veriga sramotnih neresnic

novak djokovic Ekipa24.si

Je zaradi tega počilo med Đokovićem in ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Milijonarji na valovih

Deli na:

Naredili smo poimenski seznam lastnikov dvesto največjih jaht in jadrnic, registriranih v Sloveniji; najpremožnejši si privoščijo tudi vredne več milijonov evrov. Po naših podatkih ima najprestižnejše plovilo v slovenski lasti znani poslovnež Tomaž Lovše (Diners Club). Svojo kar 34 metrov dolgo jahto tipa leopard je kupil pri vodilnem svetovnem podjetju za prodajo luksuznih jaht; to je Rodriguez Group s sedežem v Franciji. Njegova morska lepotica je na trgu vredno okoli šest milijonov evrov, cena nove pa doseže vrtoglavih 12 milijonov evrov.

Naredili smo poimenski seznam lastnikov dvesto največjih jaht in jadrnic, registriranih v Sloveniji; najpremožnejši si privoščijo tudi vredne več milijonov evrov. Po naših podatkih ima najprestižnejše plovilo v slovenski lasti znani poslovnež Tomaž Lovše (Diners Club). Svojo kar 34 metrov dolgo jahto tipa leopard je kupil pri vodilnem svetovnem podjetju za prodajo luksuznih jaht; to je Rodriguez Group s sedežem v Franciji. Njegova morska lepotica je na trgu vredno okoli šest milijonov evrov, cena nove pa doseže vrtoglavih 12 milijonov evrov.

Lovšetovega leoparda poganjajo trije motorji, vsak s po 7200 konjskih moči, ki lahko plovilo poženejo do zavidanja vredne hitrosti 45 vozlov oziroma 83 kilometrov na uro, torej hitreje od marsikaterega gliserja. Se je s tako veliko luksuzno jahto sploh mogoče prevažati po majhni slovenski obali?

Glede na to, da Lovšetove barke ni v slovenskem registru čolnov (je za tako velikanko čoln sploh prava oznaka?), lastnik najbrž misli, da ne. Registrirana je verjetno v kneževini Monako na francoski Azurni obali, občasno pa je zasidrana tudi v drugem bližnjem zbirališču jet seta, Cannesu. Jahta je seveda vrhunske izdelave, ne služi pa le svojemu lastniku. Oddaja jo družba Edmistion (to poletje bo v najemu približno štiri tedne). Kot nam je zaupal Lovše, jo uporablja približno pet podaljšanih koncev tedna na leto in dva tedna dopusta, za najem pa prav tako plača. Vse velike jahte namreč plujejo pod komercialnimi zastavami, tako da je po predpisih tudi lastnik na kot gost.

»Moj popust je 20-odstotna provizija, ki jo vzame agencija, jaz ji pač ne plačam provizije za najem,« je pojasnil Lovše. Roko na srce, zanj ne bi bil noben problem plačati tudi provizijo. Revija Manager ga je lani uvrstila na deveto mesto med najpremožnejšimi Slovenci, po njihovi oceni je bil v letu 2007 »težak« 79 milijonov evrov. Poleg leoparda 34 ima v lasti še jadrnico Grand Soleil 56 (dolgo 56 čevljev oziroma okoli 17 metrov), proizvajalca Cantiere del Pardo, letnik 2004, s tremi potniškimi kabinami. Njeno vrednost ocenjuje na 750 tisoč evrov.

Težave s policijo
Pred leti je njegove podjetje T. F. Lovše na slovenskem trgu prodajalo plovila, a Lovše pravi, da se že dobra štiri leta s tem ne ukvarjajo več. Morda tudi zaradi policijske preiskave pred dvema letoma, ko so preverjali sume utaje davkov pri preprodaji jaht. Ti posli naj bi potekali po različnih podjetjih, ki so registrirana v Sloveniji, na Hrvaškem in v ZDA. Lovše pravi, da so dacarji leta 2005 prečesali vsa njegova podjetja.

»V vseh, razen v družbi T. F. Lovše, niso bile odkrite kakršnekoli nepravilnosti. V podjetju T. F. Lovše pa je davčna uprava odkrila nekatere napačne knjižbe, zato ni hotela priznati strankam  nekaterih popustov. Takoj po izdaji odločbe je bil dodatno obračunan davek plačan, in to ne iz prihodkov ali premoženja družbe T. F. Lovše, temveč iz naslova mojega osebnega posojila družbi. Policija je opravila svoj posel in zbrala obvestila. Ker za del obračunanih davščin še vedno teče upravni spor, vam dodatnih informacij o tem ne smem dajati.«

Poleg jahte in jadrnice naj bi imel Lovše oziroma njegova družba T. F. Lovše, kot smo izbrskali v hrvaškem registru ladij, v lasti še 88 metrov dolgo in 16 metrov široko tovorno ladjo Martino M, ki pluje pod zastavo karibske države St. Vincent, upravlja pa jo hrvaško podjetje Bandić. Lovše nam je najprej odločno zanikal, da bi bila ta ladja v njegovi lasti. Ko pa smo mu nato posredovali povezavo na spletno stran hrvaškega registra ladji, kjer je ta podatek, nam je odpisal, da je šokiran, ker je to navedeno v registru: »Gre za napako ali za zlorabo. Vsekakor bodo že danes po odvetnikih stekli postopki za izbris tega neresničnega podatka.«

Na vprašanje, zakaj se je iz Slovenije preselil v kneževino Monako, pa Lovše odgovarja, da je večino premoženja zaslužil zunaj Slovenije, zunaj pa ima tudi najpomembnejše naložbe. »Te veliko lažje upravljam iz Monaka. Še vedno pa sem in bom ostal slovenski državljan.« Lovše zanika, da bi bile glavni razlog za njegov odhod v Monako davčne ugodnosti. Pravi, da se je preselil zaradi tamkajšnjega odličnega izobraževalnega sistema: »Mojemu sinu želim omogočiti, da se že v vrtcu lahko uči angleškega, italijanskega in francoskega jezika.«

Pravi, da do zdaj še ni imel sreče, da bi kaj pomembnega kupil v Sloveniji ali v Sloveniji investiral v tujini zaslužena sredstva. »Verjemite pa, da je v Sloveniji veliko težje investirati in delati posle kot v tujini, posebno če nimaš botrov v politiki.«

VEČ V TISKAN IZDAJI