stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

hezonja Ekipa24.si

Sramoten izpad! Hrvaški reprezentant in član ...

masterchef, 10 Njena.si

Teden dni premora za MasterChef Slovenija

jankovic hokej Ekipa24.si

Velike spremembe v zmajevem gnezdu! Novo ime ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Medijski stebri

Deli na:

Mediji so prednostna stvar kulturne ministrice iz stranke Zares Majde Širca. Temeljito namerava prekrojiti medijsko zakonodajo, a se ji je zaradi pritiska »civilne družbe« zataknilo že pri predlogu Marka Crnkoviča za prvega moža direktorata za medije. Še veljavna medijska zakonodaja predvideva tudi razpis za sofinanciranje medijev. Z njim na kulturnem ministrstvu že krepko zamujajo, in povsem verjetno je, da okrogel milijon evrov (z rebalansom proračuna je sklad okrnjen skoraj za tretjino), namenjen za medijski razpis, sploh ne bo porabljen.

Mediji so prednostna stvar kulturne ministrice iz stranke Zares Majde Širca. Temeljito namerava prekrojiti medijsko zakonodajo, a se ji je zaradi pritiska »civilne družbe« zataknilo že pri predlogu Marka Crnkoviča za prvega moža direktorata za medije. Še veljavna medijska zakonodaja predvideva tudi razpis za sofinanciranje medijev. Z njim na kulturnem ministrstvu že krepko zamujajo, in povsem verjetno je, da okrogel milijon evrov (z rebalansom proračuna je sklad okrnjen skoraj za tretjino), namenjen za medijski razpis, sploh ne bo porabljen.

Posebna strokovna komisija, ki ocenjuje vloge, o razpisu, ki se pripravlja in naj bi bil po zagotovilih kulturnega ministrstva objavljen v začetku aprila, ne ve nič. Predsednica te komisije dr. Suzana Žilič Fišer z mariborske univerze nam je povedala, da s podrobnostmi in pripravami na letošnji razpis ni seznanjena. O tem nič ne ve tudi dr. Borut Rončevič, direktor Univerzitetnega in raziskovalnega središča Novo mesto. Komisija ima sicer triletni mandat, zato je upravičeno vprašanje, ali ministrica z razpisom čaka, da ji junija poteče mandat, in bi lahko imenovala svoje medijske eksperte.
Ali gre za čakanje iz preračunljivosti ali iz neznanja, kako se lotiti zahtevnega posla, dejstvo je, da morajo dati zahtevke za izplačila do 15. novembra (s prvim decembrom se sklene proračunsko leto). Lani je bil razpis objavljen že 25. januarja, zaključen pa 22. marca. Odločbo, s kateri je minister sprejel v sofinanciranje projekte, prijavljene na razpis, je bila sprejeta 16. julija. Minilo je torej skoraj pol leta. Če bo ministrstvo razpis res objavilo v začetku aprila, bo Majda Širca odločbo o sofinanciranju projektov podpisala šele konec septembra, prijavitelji pa bi pogodbe lahko sklepali šele oktobra. Ponovimo: na razpisu izbrani prijavitelji morajo oddati zahtevke za izplačilo za že izvedeni projekt.

Širca kot poslanka in ministrica

Kulturni ministrici bi lahko očitali vse drugo kot poznavanje medijske regulative. Ko poslanka je lani junija ministra Vaska Simonitija opozorila na nespoštovanje razpisnih določil za leto 2008. »Sprašujem vas tudi o raziskavi, ki je zakonski pogoj za odločanje o dodelitvi državnih pomoči medijem. Strokovna komisija, ki pripravi razrez medijske pogače, mora pri presoji upoštevati izsledke rednih raziskav medijskega pluralizma, hkrati pa mora tudi enkrat letno predstaviti javnosti poročilo o svojem delu.« Koliko od svojih besed si je ministrica zapomnila? Kako poteka evalvacija lanskoletnega razpisa? Ker evalvacije ne dela ministrstvo samo, mora oddati javno naročilo, česar pa do zdaj ni storila. Evalvacija mora biti opravljena, še preden se strokovna komisija loti ocenjevanja projektov.
Pri razpisu se je ministrstvo dolžno tudi opredeliti do vsega, kar so ugotovile prejšnje raziskave oziroma evalvacije.  S tem se strinja tudi predsednica strokovne komisije Žilič Fišerjeva: »Priprava razpisa zahteva temeljito evalvacijo (analizo) sofinanciranih vsebin in projektov preteklega razpisa. Analiza podprtih vsebin je pomemben kazalec

VEČ V TISKANI IZDAJI