Janković bi gradil nove ceste, meščani besni: Uničili bi parke in breg reke
3. nov. 2025 11:30 Osveženo: 11:42 / 03. 11. 2025
Potek načrtovane ceste (OPPN 275) na severnem delu Štepanjskega naselja, Novih Fužinah in v Mostah.
Dodatni cesti na območju Novih Fužin in Štepanjskega naselja v Ljubljani, ki ju je Mestna občina Ljubljana vključila v občinski prostorski načrt, bi dodatno prometno obremenili območje in drastično zmanjšali zelene površine, so opozorili v gibanju Volt Slovenija. Občini očitajo, da nima argumentov za takšno gradnjo. Proti njej zbirajo tudi podpise.
Prva cesta bi pod železnico potekala iz Novih Fužin do Most, druga pa od Litijske ceste do nakupovalnega središča BTC, njen del bi potekal tudi med Štepanjskim naseljem in Novimi Fužinami. Ljubljanico in Gruberjev prekop bi prečili štirje novi mostovi. "Zaradi novih cest bodo uničeni obrežje Ljubljanice, štirje parki in igrišča ter delno tudi novi park Muste," so v današnjem sporočilu za javnost zapisali v slovenski izpostavi evropskega političnega gibanja Volt.
V preteklih načrtih je bil koridor med Novimi Fužinami in Mostami po njihovih navedbah rezerviran za tramvaj in javni potniški promet, v trenutnih občinskih načrtih pa je preoblikovan v navadno prometno cesto. Nameni občine so tako v nasprotju z začrtano celostno prometno strategijo, ki poudarja trajnostni razvoj ter spodbuja javni prevoz, kolesarjenje in pešačenje, so opozorili.
"Mestna občina Ljubljana trdi, da se zavzema za parke in zelene površine v mestu, kot na primer s projektom premika remize iz Šiške na polja v Stanežičah na rob Ljubljane, ampak hkrati na drugem koncu Ljubljane izvaja ravno nasprotne projekte. Dvoličnost občine kaže na nasprotne interese, ki niso vedno v skladu z resnično dolgoročno strategijo ali interesi občanov," so zapisali.
Svet četrtne skupnosti Golovec je v zvezi s prostorskim načrtom občine za cesto med Novimi Fužinami in Mostami po njihovih besedah že leta 2010 sprejel sklep, s katerim je pozval, naj se koridor za javni promet predvidi zunaj stanovanjske soseske Štepanjsko naselje.
"Očitno je Mestna občina Ljubljana ignorirala že leta 2010 jasno in argumentirano stališče četrtne skupnosti Golovec in obdržala načrtovano cesto v občinskem prostorskem načrtu. V javno dostopnih dokumentih nismo zasledili nobenega argumenta, ki bi opravičeval takšno gradnjo. V 15 letih, ki so minila od sklepa četrtne skupnosti Golovec, se ni spremenila nobena okoliščina," so poudarili.
Namesto takšnih projektov bi morali po njihovem mnenju okrepiti javni prevoz. V podporo pobudi, s katero želijo preprečiti gradnjo omenjenih cest, zbirajo tudi podpise.
