stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

hezonja Ekipa24.si

Sramoten izpad! Hrvaški reprezentant in član ...

Poleg britanskega škandala, Rebel razkriva tudi druga sporna povabila, vključno z 2-milijonsko ponud Odkrito.si

Kraljeva družina - Orgije in droga na zasebnih ...

jankovic hokej Ekipa24.si

Velike spremembe v zmajevem gnezdu! Novo ime ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Letalo naj bi v Dobrnežu strmoglavilo zaradi samovoljnosti pilota

Deli na:
Letalo naj bi v Dobrnežu strmoglavilo zaradi samovoljnosti pilota

Foto: Bobo

V Dobrnežu pri Slovenskih Konjicah je 8. novembra 2015 strmoglavilo ultralahko letalo, ki je zahtevalo dve življenji. Kot v končnem poročilu ugotavlja preiskovalna komisija, razlog nesreče nista bila niti mehanska okvara letala niti vremenske razmere temveč samovoljnost pilota, poroča Dnevnik.

Novembra 2015 je na polje pri Slovenskih Konjicah okoli poldneva strmoglavilo manjše ultralahko letalo. Življenje sta izgubila 37-letni pilot Zlatko Mageš in 22-letni potnik v letalu Luka Mastnak. Kot v končnem poročilu ugotavlja glavni preiskovalec Toni Stojčevski, je bil najverjetnejši razlog za nesrečo samovoljnost pilota, ki je izvedel manever, ki je presegal sposobnosti letala, in tako z vso hitrostjo strmoglavil na tla.

Letalo je z mariborskega letališča vzletelo proti Slovenskim Konjicam, ker sta pilot in letalski mehanik želela opraviti meritve in balansiranje propelerja. Štiri minute po vzletu je letalo strmoglavilo nad naseljem Dobrnež.

Pilot je najprej izvedel oster levi zavoj in nato še oster desni zavoj. Takoj zatem je letalo strmoglavilo skupaj z aktiviranim reševalnim padalom. To se ni povsem odprlo, tako da se je letalo v tla zabilo povsem navpično, približno pet kilometrov severozahodno od letališča Slovenske Konjice, navaja poročilo.



Kot ugotavlja Stojčevski, je imelo letalo glede na podatke GPS naprave tik pred izvedbo ostrega levega zavoja hitrost 170 kilometrov na uro, ta pa se je takoj zmanjšala na 130 kilometrov na uro. Posledično je prišlo do zloma sile vzgona, izgube možnosti upravljanja in strmega spuščanja letala proti tlom. Pilot po mnenju Stojčevskega ni upošteval navodil in opozoril proizvajalca letala o nevarnosti letenja nad njegovimi zmogljivostmi, ki jih je proizvajalec določil v priročniku.

Neposreden vzrok tragične nesreče je bil tako trk letala v teren kot posledica izgube nadzora zaradi prevlečenega leta pri izvedbi manevra, še navaja poročilo.

Ob pregledu dokumentacije predhodnih letov pilota s tem letalom, je preiskovalna komisija ugotovila še, da je sicer izkušeni pilot že v preteklosti nekajkrat izvajal take manevre, za katere komisija ocenjuje, da so bili najverjetneje izpeljani na meji zmogljivosti letala in blizu tako imenovane točke zloma vzgona, še poroča Dnevnik.