stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

anamarija lampic nico gross af Ekipa24.si

Slovenska zvezdnica z ostro kritiko smučarske ...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

parfumi Ekipa24.si

Kamera ujela znanega in uglednega slovenskega ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Kovač: Kas je bil vladi le pokritje za politično kadrovanje

Deli na:

Vlada si je delo Kadrovsko akreditacijskega sveta (Kas) predstavljala kot strokovno pokritje za politične odločitve, trdi donedavni predsednik Kasa Bogomir Kovač in ironično pravi, da so "največja kadrovska napaka te vlade". Člani Kasa svoj odstop vidijo kot priložnost za strokovno razpravo o načinu kadriranja.

Vlada si je delo Kadrovsko akreditacijskega sveta (Kas) predstavljala kot strokovno pokritje za politične odločitve, trdi donedavni predsednik Kasa Bogomir Kovač in ironično pravi, da so "največja kadrovska napaka te vlade". Člani Kasa svoj odstop vidijo kot priložnost za strokovno razpravo o načinu kadriranja.

Vlada je pri imenovanju članov nadzornih svetov v večini primerov, predvsem pri manj pomembnih družbah upoštevala Kasovo nominacijo kandidatov, v konflikt pa so prišli v primerih, kjer so "politični interesi vlade prevladali nad možnimi strokovnimi argumenti," je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani dejal Kovač.

"Kjer se to ni zdelo odločujoče, so upoštevali, na ključnih točkah - ki so daleč najpomembnejše - pa so ravnali v nasprotju z našimi zamislimi," je dodal.

Zadnji takšen primer je bilo imenovanje nadzornikov Holdinga Slovenske elektrarne (HSE) in Pošte Slovenije, kjer da je vlada v celoti obšla nominacijski postopek. "To je bil tudi razlog, da smo podali odstop," je ponovil Kovač. Podobni primeri so bili po njegovih besedah še med drugim pri imenovanju nadzornikov Slovenskih železnic, Nove Ljubljanske banke (NLB) in Nafte Lendava.

Kako si je vlada predstavljala delovanje tega sveta, po Kovačevem mnenju kaže začetek delovanja Kasa: "Naivna politična obljuba, kako bomo na novo kadrovali, nato zamisel za neko agencijo, za katero na vladi ne vemo, kako naj bi delovala, hkrati pa ji takoj naložimo, še preden začne delovati, izvršeno politično dejstvo, da potrdi nadzorni svet ene najpomembnejših družb."

"Sklepa na isti seji vlade kažeta, kako si je vlada predstavljala delo Kasa: da bi bilo to strokovno pokritje za politične odločitve vlade," je dejal Kovač.

"Smo, gledano malce ironično, največja kadrovska napaka te vlade," je dodal.

"Bili smo pod pritiskom operacionalizacije pričakovanj," je potrdil Jože Glazer in dodal, da pri oblikovanju kriterijev gledali predvsem strokovno in je lahko prišlo z vlado do drugačnih pogledov.


Kas si je prizadeval, da bi upošteval značilnosti in potrebe posamezne organizacije oz. podjetja. Kot je dejal Franc Jamšek, so pri tem upoštevali tudi druge vidike, ne le finančnega, in sicer razvojna, tehnološka, pravna, tudi kadrovska vprašanja. Podjetja v državni lasti bi lahko po njegovem mnenju odpirala nova delovna mesta, vzpostavila dobre prakse korporativnega vodenja. "Če vlada ne bo vlada gledala naprej, ta podjetja ne bodo opravljala svoje vloge," meni.

Jamšek se strinja, da je potreben temeljit premislek pred začetkom delovanja nove agencije. Ne zdi se mu razumljivo, da država dobre prakse iz OECD, prenos katerih naj bi bil eden namenov dragega članstva v organizaciji, nato zvrne.

"Če nas nihče ne potrebuje, nam ni treba delovati," pravi Jamšek in dodaja, da so delali "praktično voluntersko". Po njegovih besedah je sejnina znašala 80 evrov bruto.

Odstop Kasa je treba razumeti kot spodbudo za strokovno razpravo v času do oblikovanja nove agencije za upravljanje kapitalskih naložb države o tem, kakšna naj bo vloga nove akreditacijske komisije, ki bo organ v sestavi omenjene agencije, je dejal Borut Bratina - ali res samo akreditira in ne napravi ožjega izbora glede na družbo.

"Za samo ocenitev ni potrebna agencija. Treba je le postaviti kriterije in akreditacijo lahko opravo ena usposobljena oseba," meni Bratina in dodaja, da je po njegovem mnenju smisel pravil Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) ta, da se opravi tudi drugi postopek nominacije in predlaga eno ali več primernih oseb, izmed katerih pa pristojni imenuje najprimernejše.

Člani Kasa niso "zaprli vrat" za sodelovanje z državo, je dejala Milena Pervanje in dodala, da so z novo agencijo pripravljeni deliti izkušnje in znanje. Po njenih besedah je bilo poleg "napak", kot sta HSE in Pošta, veliko "svetlih točk"; premaknili so mejnike v postopkih korporativnega upravljanja, vzpostavili metodologijo, na osnovi katere so pregledali skupno 1864 prijav.

Kas, v katerem sta bila poleg Kovača, Bratine, Jamška, Glazerja in Milene Pervanje še Danica Purg in Vekoslav Korošec (ki je nasledil Sama Hribarja Miliča), je vlado z odločitvijo, da je njegovo delo končano in da zaradi vrste kršitev akreditacijsko-nominacijskega postopka njegovi člani odstopajo, seznanil minuli četrtek.