Revija Reporter
Slovenija

Kdo bo oživil mrtveca

STA

20. feb. 2020 9:10 Osveženo: 9:19 / 20. 2. 2020

Deli na:

Mariborsko letališče je v času, ko je z njim upravljala državna DRI, zabeležilo okrog pol milijona izgube.

Arhiv Svet24

Ministrstvo za infrastrukturo je objavilo javni poziv promotorjem k oddaji vloge o zainteresiranosti za izvedbo javno-zasebnega partnerstva za projekt dolgoročnega obratovanja mariborskega letališča. Kot je razvidno iz poziva, v sredo objavljenega na spletni strani pristojnega ministrstva, se rok za oddajo ponudb izteka 16. marca.

Letališče Edvarda Rusjana Maribor je po lanski prekinitvi pogodbe o 15-letnem najemu s strani kitajskih vlagateljev od julija v začasnem upravljanju državne DRI, ki se izteka konec leta, država pa si medtem prizadeva najti ustrezno rešitev za razvoj trenutno bolj ali manj "mrtvega" letališča.

Kot v pozivu še navaja infrastrukturno ministrstvo, trenutno za letališče poteka postopek sprememb državnega prostorskega načrta, "ki bo podlaga za posodobitev obstoječega letališča glede na potrebe sodobnega potniškega in tovornega prometa". Prejšnji najemniki so se zavzemali predvsem za podaljšek letališke steze, a so nad dolgotrajnim postopkom hitro obupali.

Del poziva je tudi seznam 44 zemljišč na območju Slivnice, Rač, Hotinje vasi, Rogoze in Orehove vasi, prav tako pa zagotovilo, da bodo zainteresiranim omogočili ločene oglede letališke infrastrukture in dodatne informacije o projektu.

Na ministrstvu so sicer pripravljeni analizirati morebitne predloge, ki bi jih vložili potencialni promotorji, in jih v mejah javnega interesa tudi vključiti v oblikovanje končnega modela javno-zasebnega partnerstva. Za zdaj pri tem še ne postavljajo nobenih omejitev predlagateljem, če bi ti ocenili, da so finančno-ekonomsko, tehnično in pravno optimalni.

Od potencialnih interesentov pričakujejo, da predstavijo svoje razvojne možnosti in sposobnosti, v vlogi dodajo opis projekta in idejne rešitve, časovni načrt izvedbe, prikaz ocenjene vrednosti investicije ter oceno prihodkov in stroškov v času projekta. Ob tem na ministrstvu še dodajajo, da je poziv neobvezujoč.

Z ministrstva za infrastrukturo so sicer januarja sporočili, da so imeli z delovanjem mariborskega letališča lani za slabih 320.000 evrov stroškov, končni obračun pa po njihovem kaže, da so bili pri pripravi finančnega načrta precej natančni.

Časnik Večer je sicer poročal, da je bila izguba še višja in naj bi presegla pol milijona evrov. Letališče je v času, ko z njim upravlja DRI, ustvarilo nekaj več kot 150.000 evrov prihodkov, ki so bili nakazani v državni proračun. V tem času so našteli 2499 poletov in vsega 2527 potnikov, saj so večino prihodkov prinesla usposabljanja pilotov različnih tujih letalskih družb. Letos naj bi država za upravljanje letališča rezervirala 1,15 milijona evrov.