Revija Reporter
Slovenija

Kandidat za ministra Logaj je od 1. oktobra upokojenec, a bo status zamrznil

STA
23 244

4. okt. 2024 7:15 Osveženo: 7:18 / 04. 10. 2024

Deli na:

Vinko Logaj

Jure Klobčar

Odbor DZ za izobraževanje, znanost in mladino je današnjo predstavitev kandidata za ministra za vzgojo in izobraževanje Vinka Logaja z osmimi glasovi za in petimi glasovi proti ocenil kot ustrezno. DZ bo o kandidatu dokončno odločil na ponedeljkovi seji.

Če bo potrjen, bo dosedanji dolgoletni direktor zavoda za šolstvo Logaj na mestu ministra za izobraževanje nasledil Darja Feldo, ki je z ministrske funkcije odstopil.

Logaj je v predstavitvi kot pomembno izpostavil povečanje ugleda učiteljev in šole. Med prvimi nalogami na čelu ministrstva je napovedal vzpostavitev dialoga z vsemi deležniku v šolskem prostoru, kot prioriteti pa navedel tudi prenovo programskega dela vrtcev in šol ter urejanje plačnega sistema.

Kot je pojasnil Logaj, je od 1. oktobra upokojenec, v primeru imenovanja za ministra pa bo "ta del zamrznil". Poudaril je tudi, da se na mestu direktorja zavoda nikoli ni obnašal kot politik, ampak je zavod vodil strokovno. Več opozicijskih poslancev mu je namreč zastavilo vprašanja o njegovem dosedanjem delu, Logaj je poudaril, da sta bili na zavodu v času njegovega mandata dve reviziji računskega sodišča in več inšpekcijskih pregledov, a nezakonitosti niso ugotovili. Zatrdil je, da so bila vsa investicijska dela na zavodu opravljena v skladu z zakonom o javnih naročilih, in zanikal, da je na zavodu zaposlena sorodnica lastnika podjetja, ki je izvajalo dela na zavodu. Prav tako je zavrnil očitke o mobingu in o vpletanju v postopek izbire novega direktorja zavoda.

Medtem ko je Alenka Helbl (SDS) pojasnila, da so vprašanja o Logajevem dosedanjem delu in aktualnem statusu zastavili, ker je pomembno, kako je kandidat deloval na prejšnji funkciji, je Vera Granfol (Svoboda) opoziciji očitala, da želi diskreditirati izkušnje, strokovnost in modrost kandidata, pri čemer da se sklicuje na poročanje v medijih in posamezne razočarane osebe. Sama ocenjuje, da bo Logaj v letu in pol skrbno opravljal funkcijo ministra.

Tako koalicijski kot opozicijski poslanci so denimo izpostavili kadrovsko problematiko v šolstvu. Na vprašanje, kaj bo naredil, da bodo učitelji radi prihajali v šolo, je Logaj odgovoril, da je treba okrepiti podporo ob vstopu v poklic, denimo mentorstvo učiteljem začetnikom. Rešitev vidi tudi v štipendijski politiki in urejanju plačnega sistema, pa tudi v krepitvi avtonomije učitelja.

Med doslej uspešno izvedenimi projekti je Logaj izpostavil začetek in potek prenove učnih načrtov ter razširjeni program v osnovni šoli, za katerega sicer priznava, da se šole v izvedbenem delu še soočajo z nekaj težavami. Med ukrepi, ki jih je na dosedanji funkciji zagovarjal, pa niso bili uresničeni, pa je omenil ureditev temeljne in področne zakonodaje na področju posebnih potreb ter ureditev področja mature.

Zaveda se, da do konca mandata te vlade ni več veliko časa, na kar so opozarjali v opoziciji. Kot je napovedal, želi delo na ministrstvu nadaljevati z večino tamkajšnje aktualne ekipe.

Glede vprašanja o investicijah v vrtce in šole je kandidat za ministra izpostavil večji obseg sredstev za ta namen v aktualnem proračunu v primerjavi s preteklimi leti. V zvezi z zabojniki, v katerih v nekaterih romskih naseljih izvajajo vzgojno-izobraževalne programe, je dejal, da je treba vsem zagotoviti enak standard infrastrukture.

Logaj je med drugim podprl idejo glede zapisa najnižjega deleža sredstev BDP za področje vzgoje in izobraževanja v novelo zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Kot je napovedal, se bo angažiral, da bodo uskladili metodologijo, kaj vse bo v tem deležu vključeno.

Združevanja vrtcev v smislu zmanjševanja pedagoškega delovanja v vrtčevskem prostoru pa ne podpira, saj meni, da mora "pedagoško vodenje ostati tam, kjer se izvaja vzgojno-izobraževalni proces". Odprto pa je po njegovem mnenju vprašanje organizacije skupnih služb, ki pokrivajo poslovanje.

Prav tako ne podpira šolanja na daljavo, če lahko pouk teče v šoli, ker gre pri tem tudi za vzgojni proces. Po njegovem mnenju je novela zakona o osnovni šoli področje šolanja na domu uredila na ustrezen način. Tudi rešitev o postopnem vključevanju priseljencev v omenjeni noveli je ocenil kot ustrezno, podprl pa je bolj intenzivno učenje učnega jezika.

Člani odbora so opozorili tudi na slabšanje rezultatov na mednarodnih preverjanjih, s čimer se po Logajevih navedbah že ukvarjajo. Kot temeljno predpostavko je izpostavil izhodišče, da za bralno pismenost v šolskem prostoru ne skrbi le učitelj slovenščine, ampak so dolžni skrbeti vsi učitelji.

Na vprašanje, ali bi podprl prepoved osebnih elektronskih naprav v šoli, pa je dejal, da to v današnji dobi ni mogoče narediti, da pa je te naprave treba smiselno in koristno uporabiti v šolskem prostoru in da je odprto vprašanje regulacije.

Kandidata za ministra za vzgojo in izobraževanje Logaja je premier Robert Golob izbral po odstopu Darja Felde s tega mesta. Logaj je od leta 2014 vodil zavod za šolstvo, kjer pa je letos poleti napovedal predčasen umik s te funkcije in upokojitev, a se je tik pred odhodom z direktorskega mesta odločil sprejeti vabilo v vladno ekipo.