Revija Reporter
Slovenija

Je Bojan Požar prišel do denarja za protipoplavne ukrepe? 63.000 evrov za fiktivne oglaševalske pogodbe, sumi preiskovalna komisija

Marko Medvešek
30 7.246

12. nov. 2023 19:59

Deli na:

Bojan Požar je leta 2018 poskušal vstopiti v politiko in klavrno pogorel. Mu pa politika ni obrnila hrbta - znašel se je v poročilu komisije, ki preiskuje nezakonito financiranje SDS.

Primož Lavre

Ne samo Rok Snežič in Dijana Đuđić, v posle s financiranjem stranke SDS je vpletena še kopica posameznikov, podjetij in tudi medijev, ugotavlja poročilo preiskovalne komisije DZ o nezakonitem financiranju političnih strank. V SDS-ovi hobotnici se je znašel tudi razvpiti medijski delavec in propadli politik Bojan Požar: Lanaka Media, izdajatelj portala Požareport, je namreč od podjetij iz skupine Nivo dobila 63 tisoč evrov za oglaševanje – je kdo sploh videl kak njihov oglas?

Komisija je ugotovila, kako se je stekal denar na račun podjetja Lanaka Media, ki izdaja spletni portal Požareport, lastnica pa je hčerka Bojana Požarja Maša Kavtičnik. Gradbena podjetja Nivo Eko, NGN Eko in Eko Nivo Gradnje so družbi Lanaka Media v letih 2020 in 2021 v več transakcijah nakazala skupaj 63 tisoč evrov.

Gre za podjetja, ki so zrasla na pogorišču celjskega gradbenega giganta Nivoja in ki se med drugim ukvarjajo tudi s protipoplavno zaščito, tako so na primer sanirala strugo reke Savinje. V času zadnje Janševe vlade so se ta podjetja, ob njih pa še družbi Hidrotehnik in POMGRAD, znova potegovala za (in tudi dobila) koncesije za urejanje vodotokov, ki jih je podeljevalo ministrstvo za okolje pod ministrom Andrejem Vizjakom, do več deset milijonov evrov vrednih poslov pa so prišla s financiranjem medijev iz sfere SDS, je prepričana komisija.

Skupaj so tako podjetja Nova Obzorja (izdajatelj tednika Demokracija, podjetje je v 30-odstotni lasti stranke SDS), Nova hiša (izdajatelj spletnega portala Nova24), Nova24TV (izdajatelj istoimenskega televizijskega programa) ter Lanaka Media (izdajatelj spletnega portala pozareport.si) od marca 2020 do novembra 2021 od koncesionarjev ali z njimi povezanih podjetij prejela skoraj 400 tisoč evrov za oglaševanje – največ, kar 226 tisoč evrov se je steklo na račun Novih obzorij.

Samo Požarjeva Lanaka Media je junija 2020 dobila 12.500 evrov od podjetja Eko Nivo Gradnje; novembra 2020 je sledilo 15.000 evrov od podjetja Nivo Eko; avgusta 2021 30.500 evrov od podjetja NGN Eko in nazadnje od istega podjetja še 5000 evrov v novembru 2021. Vrednost oglaševalskih pogodb, ki so jih z mediji sklepali ti koncesionarji, je krepko presegla dejansko vrednost oglasov, ugotavlja preiskovalna komisija.

Še več – mediji nazadnje sploh niso objavljali oglasov za podjetja, ki so jim nakazovala denar, zato komisija utemeljeno domneva, da je šlo za fiktivne oglaševalske pogodbe. Pri Reporterju smo se obrnili na finančno upravo in jo vprašali, ali bi v tem primeru res lahko šlo za tovrstne pogodbe, a smo prejeli le generičen odgovor, da na vprašanja, ki zadevajo konkretne davčne zavezance, ne morejo odgovoriti zaradi varovanja davčne tajnosti.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24