profimedia-0840008601 Svet24.si

Polovica slovenskih zalog žlahtne kovine je v ...

slovenska policija Svet24.si

Gruzijec peš bežal pred policisti

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

Resno? Je on tisti, zaradi katerega bo planet uničen? Odkrito.si

Nas bo Elon Musk pokončal?

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Janković pozabil na ceste na Rudniku

Deli na:

Medtem ko se ljubljanski župan Zoran Janković kiti z gradnjo stadiona v Stožicah, se morajo Ljubljančani in drugi uporabniki voziti po nemogočih cestah. Ena takih, ki je zlepa ne najdete v kakšni evropski prestolnici, je lokalna cesta, ki se vije med trgovinami v trgovski coni na Rudniku. Še posebno zanimiva je tista, ki drži proti centru Obi ali tista, ki pelje mimo trgovine Lidl.

Medtem ko se ljubljanski župan Zoran Janković kiti z gradnjo stadiona v Stožicah, se morajo Ljubljančani in drugi uporabniki voziti po nemogočih cestah. Ena takih, ki je zlepa ne najdete v kakšni evropski prestolnici, je lokalna cesta, ki se vije med trgovinami v trgovski coni na Rudniku. Še posebno zanimiva je tista, ki drži proti centru Obi ali tista, ki pelje mimo trgovine Lidl.

Tam je pogosto opaziti jezo voznikov, ki zaradi valovite ceste s podvozjem avta potegnejo po cestišču. Cesta se vidno uničuje in tako spreminja obliko, da spominja na posledice tektonskega premika. In ker je ljubljanska mestna občina te ceste, kot so pojasnili na MOL, prevzela v vzdrževanje, nas je zanimalo, ali jih stanje sploh skrbi oziroma če kaj razmišljajo o popravilu. Po zakonu mora občina namreč vzdrževati lokalne ceste.

 »Vzdrževanje cest, zimsko in letno, je v sklopu koncesijske pogodbe, katere letna vrednost je 12.097.767 evrov,« je povedala Lucija Breskvar z Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MOL. In kako si predstavljajo skrb za ceste? »Osnovni namen rednega vzdrževanja cest je omogočati varen promet in ohraniti ali izboljšati prometne, tehnične in varnostne lastnosti. Redno vzdrževanje cest pomeni popravilo lokalnih poškodb, krpanje udarnih jam, polaganje asfaltne prevleke, zalivanje razpok ter popravila drugih poškodb,« je pojasnila. Teoretično lepo, v praksi pa so na omenjene ceste povsem pozabili. Zanimivo, kajti na naše vprašanje, ali se ljudje kdaj obračajo nanje v zvezi z popravilom cest na Barju, je odvrnila, da se. Torej jih redno opozarjajo na to. Občani lahko po zakonu popravilo tudi zahtevajo ali tožijo občino za neizvajanje nalog, a kot so pojasnili na občini je tožba lahko uspešna le, če so za to podane vse predpostavke odškodninske odgovornosti.

Čigava je krivda, da se ceste pogrezajo in onemogočajo varno vožnjo ter ogrožajo ljudi? Na občini so pojasnili, da je to območje skoraj po celotnem tlorisu tipično barje, kar pomeni, da so tla do globine 20 metrov sestavljena iz zelo stisljivih, slabo propustnih in malo nosilnih sedimentov. »Že ob projektiranju je bilo jasno, da bo potrebno cestišča in okolico objektov večkrat popraviti. Vzrok za nastanek posedkov oziroma velikih deformacij na cestišču je predvsem neusklajena gradnja,« je v bran občine povedala Breskvarjeva. Če je bilo to jasno že ob projektiranju, kako je mogoče, da so podjetja dobila vsa potrebna dovoljenja za to gradnjo na tem delu? Ker je na ta račun obogatelo veliko ljudi.