Vlada je danes sprejela odločitev, da začne s postopki prodaje letala falcon. Kot je na novinarski konferenci po seji vlade dejal državni sekretar na ministrstvu za obrambo Uroš Krek, so se za prodajo odločili, ker uporaba letala v sedanjih pogojih ni gospodarna.
Po Krekovih besedah je vlada pri odločitvi upoštevala vse pozitivne argumente v prid ohranitve letala, a so prevladali argumenti v prid prodaje. Gre namreč za letalo visokega cenovnega razreda, ki terja visoke stroške.
Predvsem pa so bile v prid prodaje falcona bistvene ure naleta. "Vlada ne izkoristi dovolj ur, ki bi omogočili optimalno ali gospodarno rabo letala," je poudaril Krek. Dodal je, da bi s sedanjim načinom naleta ob upoštevani prodajni vrednosti letala lahko leteli od 10 do 15 let.
Falcon gre marca na servis, ki bo trajal šest tednov. V tem času bo vlada, tako Krek, pripravila vse potrebne postopke za proces prodaje. "Pripravili bomo spremembo letnega načrta razpolaganja s premičnim premoženjem. S tem bomo seznanili dva pristojna odbora v DZ, ko bo vlada načrt potrdila, pa bomo oblikovali delovno skupino, ki bo začela s postopkom prodaje," je pojasnil.
Kot je dejal Krek, bo delovna skupina tudi odločila, ali bo prodaja falcona potekala v obliki licitacije ali razpisa. O časovnici prodaje Krek težko govori, saj je prodaja odvisna od razmer na trgu. "Če bodo razmere slabe, imamo še vedno možnost revizije sedanje odločitve," je zatrdil Krek.
Vlada bo potrebne postopke za prodajo pripravil v času, ko bo falcon na servisu. Po vrnitvi s servisa se bo letalo lahko občasno, v posebnih primerih uporabljalo za potrebe državnih organov.
Če bo premier Borut Pahor ocenil, da je uporaba letala falcon v času, ko je to v postopku prodaje, najbolj optimalna rešitev, bo z njim tudi letel. "Falcon je sicer nasedla investicija, a država letalo ima, in če bo v danih okoliščinah to gospodarno, bom z njim letel," je zatrdil Pahor.
Sicer pa je Pahor ponovil, da gre pri falconu za letalo, ki ga Slovenija ne potrebuje. Falcon je namreč letalo za medcelinske lete, ki je drago zaradi svojih zmogljivosti. "To je tisto, kar ure letala s falconom podraži. Ena od računic je bila, da znaša ura letenja s falconom 5400 evrov. Da bi bil let s falconom gospodaren, bi morali na leto leteti 400 ur," je dejal Pahor.
Vlada je falcona kupila leta 2001, tri leta pozneje pa ga je dala v najem v ZDA. Avgusta lani je letalo iz ZDA priletelo v švicarski Basel na servis, oktobra pa je pristalo na brniškem letališču.
Po vrnitvi letala v Slovenijo so se nadaljevala pogajanja z omenjenimi ponudniki za najem letala. Razpis je bil neuspešen, vlada pa je decembra sklenila, da falcona odda v operativno upravljanje.
Vlada je o usodi falcona razpravljala že 4. februarja in končno odločitev odložila do danes.