Ogromna večina lastnikov jaht in jadrnic v slovenskih marinah si barke omisli predvsem za poletno uživanje na Jadranu, nekateri gredo še malo dlje po Sredozemlju.
Nekateri jih ob tem še oddajajo in s tem lahko kar dobro služijo – tedenski najem teh ladjic lahko hitro nanese na nekaj deset tisoč evrov. Razvpiti žalski poslovnež Enes Draganović, ki sijajno služi z Darsovo koncesijo za opravljanje avtovleke na štajerski avtocesti, ima kar dve jahti.
Letos je kupil 24-metrsko jahto nekdanjega Agrokorjevega šefa Ivice Todorića, že od prej pa je imel še večjo, 30 metrov dolgo No Stress 888 proizvajalca Riva, ki jo je tudi oddajal. Teden dni plovbe je najemnika stal okoli 120 tisoč evrov. Zdaj je jahta, zgrajena leta 2019 in letos prenovljena, na prodaj za 7,45 milijona evrov.
Mimogrede, podatki o Draganovićevi jahti v slovenskem vpisniku čolnov se ne ujemajo s podatki, ki jih navajajo portali, preko katerih je No Stress 888 mogoče najeti ali kupiti. V slovenskem registru je vpisana kot 23,97 metra dolgo plovilo, medtem ko jo na spletu ponujajo kot občutno daljšo jahto, dolgo 29,9 metra. Ne ujema se niti graditelj: v slovenskem vpisniku čolnov je naveden italijanski Ferretti, čeprav gre za jahto proizvajalca Riva (model riva 100 corsaro).
V reviji objavljamo podatke iz vpisnika, nad katerim bdi uprava za pomorstvo, a ob tem smo želeli opozoriti na vpadljivo neujemanje uradnih podatkov, ki jih ima država, s podatki agencij, ki s posredovanjem Draganovićevega plovila služijo ali bodo služile.
VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24