Revija Reporter
Slovenija

Dva helikopterja SV sta mirovala, poškodovanec z odprtim zlomom pa štiri ure trpel, ko so ga reševalci nosili na nosilih

Igor Kršinar
1 2.598

6. dec. 2021 13:59 Osveženo: 16:29 / 06. 12. 2021

Deli na:

Fotografija je simbolična.

Bobo

Slovenska vojska ima za reševanje ponesrečencev namenjene tri helikopterje, toda za reševanje plezalca, ki se je v soboto, 20. novembra, poškodoval nad Ajdovščino, niso poslali nobenega.

Kot smo že pisali, so gorski reševalci kar štiri ure zaman čakali na reševalni helikopter, zato so morali ponesrečenca, ki je med plezanjem padel dvanajst metrov globoko, odnesti v dolino na nosilih, čeprav je imel odprt zlom stegnenice.

Na ministrstvu za obrambo so nam pojasnili, da je bil helikopter Slovenske vojske aktiviran štirikrat, peto zaprosilo pa je bilo posredovano za intervencijo v Vipavi. »Helikopter je bil na nalogah neprekinjeno od 12.15 do 16.25. CORS je zaprosilo za helikopter iz Vipave sprejel ob 15.32. Glede na okoliščine in v dogovoru z vodjo intervencije v Vipavi je helikopter odletel na pomoč na drugo lokacijo v visokogorje (na Krn), kjer bi bilo klasično reševanje mnogo težje kot v Vipavi.«

V nadaljevanju smo vprašali, zakaj če ima Slovenska vojska tri helikopterje namenjene za reševanje tri helikopterje, niso aktivirali enega od preostalih dveh. Konkretnemu odgovoru so se na ministrstvu izognili: »Slovenska vojska zagotavlja tri helikopterje za HNMP. Dva sta v 15 minutni pripravljenosti na letališču na Brniku in na letališču v Mariboru. Tretji je v 120 minutni pripravljenosti na letališču Cerklje ob Krki.«

Podobno so se sprenevedali ob vprašanju, zakaj niso aktivirali policije, ki ima prav tako helikopter: »Prosimo, da se s tem vprašanjem obrnete na vodjo intervencije v GRS Tolmin.« Ob tem je treba poudariti, da je šlo za nesrečo na območju GRS Ajdovščina, ne na območju GRS Tolmin.

Zanimalo nas je tudi, kdo razporeja prioriteto, koga se najprej rešuje, saj je bil eden od ponesrečencev že mrtev in je imel prednost pred ponesrečencem nad Ajdovščino, ki je bil še živ, a bi prav tako lahko umrl.

»Na to vprašanje smo vam že odgovorili. Dodajamo pa, da Slovenska vojska izvaja prevoze za potrebe HNMP in GRS in se o tem, kam in kdaj bo s svojimi helikopterji letela ne odloča sama. Pristojnost posadk o »ne letenju« je le v primeru slabega vremena, ko posadka odloči ali je letenje varno ali ne,« so še odgovorili v službi za strateško komuniciranje MORS.