Število prometnih nesreč, ki jih povzročijo tuji vozniki tovornjakov, pa ostaja v zadnjih letih skoraj nespremenjeno, od 34 do 37 odstotkov.
Na policiji so lani ugotovili 22 nesreč s smrtnim izidom z udeležbo tovornih vozil (20 v 2014 in že 19 v prvem polletju letos), 542 s telesnimi poškodbami (471 v 2014 in 224 v prvem polletju letos) in 1.689 z materialno škodo (1.704 v 2014 in 804 v prvem polletju letos).
Najpogostejše ugotovljene kršitve pri voznikih tovornih vozil so bile lani povezane s: hitrostjo (6.214 kršitev), preobremenjenostjo vozil (5.005 kršitev), časom trajanja vožnje (2.716 kršitev), nepravilnostmi na tovoru (1.943 kršitev) in s tehnično brezhibnostjo vozil (1.104 kršitev).
Manj doma, več v tujino
Lani so tovorna vozila, registrirana v Sloveniji, v cestnem blagovnem prevozu prepeljala 70,5 milijona ton blaga (5 odstotkov manj kot predlani); 43,5 milijona ton v notranjem in 27 milijonov ton v mednarodnem prevozu. To je 14 odstotkov manj prepeljanega blaga v notranjem prometu kot leta 2014 in 15 odstotkov več v mednarodnem prometu. Podatki, izraženi v tonskih kilometrih, kažejo, da je bilo v letu 2015 v notranjem prevozu opravljenih za dobri dve milijardi tonskih kilometrov, kar je enako kot lani, v mednarodnem prevozu za 15,8 milijarde tonskih kilometrov, kar je 11 odstotkov več kot lani.
V notranjem prevozu je bilo prepeljanega 62 odstotkov vsega blaga in opravljenih 12 odstotkov vseh tonskih kilometrov. V mednarodnem prevozu je bilo prepeljanega 38 odstotkov vsega blaga in opravljenih 88 odstotkov vseh tonskih kilometrov.
Med blagom, prepeljanim v letu 2015, je bilo največ blaga iz blagovnih skupin rude in kamnine (27 odstotkov) ter kmetijski, gozdarski in ribiški proizvodi (14 odstotkov). Delež blaga glede na druge blagovne skupine posamezno ni bil višji od 10 odstotkov.
V mednarodnem prevozu je bilo največ blaga prepeljanega med Slovenijo in sosednjima državama, Italijo (20 odstotkov) in Avstrijo (16 odstotkov). Tovorna motorna vozila, registrirana v Sloveniji, so iz tujine v Slovenijo prepeljala skoraj 7 milijonov ton blaga. Največ, skoraj tretjina tega blaga je bilo naloženega v Italiji, petina v Avstriji, 16 odstotkov v Nemčiji, 11 odstotkov na Hrvaškem in 8 odstotkov na Madžarskem. V nasprotni smeri (iz Slovenije v tujino) so ta vozila prepeljala nekaj več kot 9 milijonov ton blaga: skoraj 36 odstotkov v Italijo, 22 odstotkov v Avstrijo in 15 odstotkov v Nemčijo.
ČLANEK O NAJBOGATEJŠIH SLOVENSKIH TOVORNJAKARJIH V TISKANI IZDAJI REPORTERJA