Poznavalci opozarjajo, da je na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (ne glede na vodstvo) v zadnjih letih precejšnji kaos v zvezi z njihovimi storitvami na področju digitalizacije zdravstva. Opozarjajo, da bi bilo digitalizacijo treba v največji meri od tam prenesti na ZZZS, saj na NIJZ za to enostavno niso usposobljeni.
Zelo slabo izkušnjo z NIJZ, ki ga zdaj vodita generalni direktor Branko Gabrovec in strokovni direktor Ivan Eržen, je imel tudi primarij pulmolog Igor Koren iz zavoda Pulmoradix v Slovenj Gradcu. V prvih dneh letošnjega januarja je ZZZS njegov zavod Pulmoradix pozval k izpolnitvi izjave o usklajenosti čakalnih dob in čakajočih. Morali so navesti podatek o dostopnosti do aplikacije WebBi, zato so skušali priti do tega na NIJZ kot pristojnem organu.
Kljub prejemu obvestila o uspešno oddani vlogi pa nekaj mesecev ni bilo odziva od NIJZ. Po telefonu so tako ta organ obvestili, da še vedno niso preverili njihove upravičenosti za vpogled in jim vloge odobrili. Že naslednji dan, 28. maja letos so prejeli elektronsko sporočilo o odobrenem dostopu in pripisano njihovo uporabniško ime.
Toda izkazalo se je, da je uporabniško ime napačno – ni bilo njihovo oziroma od njihove medicinske sestre. Namesto tega so jim dodelili uporabniško ime osebe, ki opravlja delo zdravstvenega administratorja v bolnišnici na drugem koncu Slovenije.
Konec maja je tako njihova medicinska sestra po mejlu opozorila NIJZ na napako. 1. junija je prejela opravičilo z NIJZ v hrvaščini (!?) in nove podatke za dostop. Toda niti z novim uporabniškim imenom medicinska sestra ni mogla dostopati do poročil. Ker je izgubila s to zadevo že preveč časa, se je raje posvetila delu z bolniki.
Toda kot poudarja pulmolog Koren, NIJZ nikakor ni usposobljen za dajanje računalniške podpore izvajalcem zdravstvene dejavnosti po Sloveniji. Gre za zadevo, ki bi jo nujno morali vzeti iz njihovega okrilja.
Zanimalo nas je, kdo na NIJZ (poimensko) je odgovoren za opisane postopke in zakaj svojega dela ne opravlja profesionalno. Pravijo, da jim je žal, ker je imel uporabnik slabo izkušnjo pri oddaji vloge za dostop do rešitve WebBI. Opisali so nam časovnico postopka, vendar je po besedah primarija Korena zavajajoča.
Vprašali smo jih tudi, zakaj je medicinska sestra prejela sporočilo v hrvaščini, katera pravna oseba na Hrvaškem v imenu NIJZ opravlja storitve in katere? Po njihovem pojasnilu rešitev WebBI vzdržuje podjetje IN2 iz Zagreba, ki je bilo izbrano na javnem naročilu, »zato je gospa od tehničnega osebja, ki ji je želelo hitro pomagati, prejela sporočilo v hrvaščini«. Sicer pa vsa komunikacija v zvezi rešitve WebBI poteka v slovenščini, prav tako so javno dostopia dokumentacija in navodila v slovenščini, pravijo.
Dodali so, da se ob težavah glede rešitev eZdravja izvajalci vedno lahko obrnejo na pristojno podporo. Toda kot poudarja pulmolog Koren, NIJZ nikakor ni usposobljen za dajanje računalniške podpore izvajalcem zdravstvene dejavnosti po Sloveniji. Gre za zadevo, ki bi jo nujno morali vzeti iz njihovega okrilja.