Revija Reporter
Slovenija

Da se ne bi spet kaj zapletlo, sta Slovenija in Avstrija skupaj objavili razpis za obnovo predora pod Karavankami

STA

22. dec. 2019 5:59

Deli na:

Predor Karavanke

Bobo

Direkcija RS za infrastrukturo in avstrijski državni železniški operater ÖBB Infrastruktur sta objavila skupen razpis za prenovo železniškega predora Karavanke. Slovenija se s tem želi izogniti ponovitvi zapleta pri gradnji druge cevi cestnega predora Karavanke, poročajo Finance. Vrednost del na slovenski strani je ocenjena na 60 milijonov evrov.

Zapora proge skozi predor Karavanke je dogovorjena že dlje časa. Osemkilometrski predor, ki povezuje Podrožco in Jesenice, bodo zaprli oktobra 2020, zapora bo trajala šest mesecev do konca marca 2021.

Včeraj objavljeni razpis se nanaša na gradbena dela, direkcija in ÖBB Infrastruktur pa bosta izvajalca izbirala skupaj. V začetku prihodnjega leta bosta objavila še dva skupna razpisa za prenovo vozne mreže, tehnologijo v predoru in signalnovarnostne naprave.

Leta 2018 je bila skupna vrednost nadgradnje - skupaj z investicijsko in projektno dokumentacijo - ocenjena na 138,8 milijona evrov, od tega bo delež Slovenije 60,5 milijona evrov (brez DDV), delež Avstrije pa 78,3 milijona evrov, pišejo spletne Finance.

Direkcija je v sodelovanju z avstrijskim partnerjem ÖBB Infrastruktur že aprila lani objavila javno naročilo za izdelavo projektne in izvedbene dokumentacije za varnostno-tehnično nadgradnjo železniškega predora Karavanke. V okviru razpisa je predvidena tudi zasnova nove trase in novega predora ob zdajšnji predorski cevi.

Slovenija in Avstrija sta prek evropskega razpisa v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope (IPE) pridobili tri milijone evrov za izdelavo dokumentacije, od tega je bila Slovenija upravičena do 1,36 milijona evrov.