Revija Reporter
Slovenija

Černač zahteva odstop ministra Vlačiča

5. avg. 2011 11:21 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Podpredsednik SDS Zvone Černač pričakuje, da bo prometni minister Patrick Vlačič prevzel odgovornost za stavko v Luki Koper ter zaplete s predorom Karavanke in odstopil z mesta ministra. Večina težav v slovenskem gospodarstvu je posledica nedelovanja države, samo obžalovanje stavke pa ne bo dovolj, pravi Černač.

Podpredsednik SDS Zvone Černač pričakuje, da bo prometni minister Patrick Vlačič prevzel odgovornost za stavko v Luki Koper ter zaplete s predorom Karavanke in odstopil z mesta ministra. Večina težav v slovenskem gospodarstvu je posledica nedelovanja države, samo obžalovanje stavke pa ne bo dovolj, pravi Černač.

Luka Koper je strateškega pomena za Slovenijo, zato prelaganje odgovornosti ministra Vlačiča in vlade na ostale ni primerno, je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani dejal Černač. Poslanec SDS je pri tem poudaril, da gre pri stavki v Luki Koper predvsem za zaščito pravne države, ki jo ščitijo stavkajoči delavci in sindikati.

Njihove stavkovne zahteve so po Černačevem mnenju upravičene. Ob tem je pojasnil, da stavkajoči med drugim zahtevajo dostojno plačilo za svoje delo ter da najzahtevnejša dela opravljajo le redno zaposleni, kar bi po Černačevih besedah moralo biti samoumevno. "Če bi pravna država delovala, potem takih zahtev ne bi bilo", je poudaril.

Krivdo za stavko po njegovem mnenju nosi tudi uprava Luke Koper, nenavadno pa se mu zdi, da je uprava na čelu s predsednikom Gregorjem Veselkom sedaj prevzela vlogo mediatorja med pogodbenimi delavci in njihovimi delodajalci. Zadevo bi najlažje rešili, če bi uprava zaposlila pogodbene delavce, meni Černač.

"Prav je, da se vsi, ki delajo v Luki Koper, postavijo v enak položaj in dobijo dostojno plačilo za opravljeno delo", je dejal Černač, ki sicer meni, da bo sedanja uprava težko rešila nastale težave. Z odločnimi ukrepi, ki bi jih morali sprejeti ministrstvo za promet, vlada, nadzorni svet družbe in Agencija za upravljanje kapitalskih naložb RS bi lahko po njegovem mnenju probleme rešiti, še preden je prišlo do stavke.

Černač se je dotaknil tudi zapletov glede začasnega zaprtja karavanškega predora za tovornjake. "Ne moremo verjeti, da minister za promet ni pravočasno vedel, kaj se bo zgodilo, lahko pa verjamemo, da se ni bil pripravljen soočiti s posledicami tega, kar se bo zgodilo", je dejal Černač.

"Posledice začasnega zaprtja predora ne bodo nosili samo slovenski avtoprevozniki, temveč celotno slovensko gospodarstvo", je dejal. Tako v primeru Luke Koper kot predora Karavanke gre po Černačevem mnenju za del prometne politike, ki je pomembna za razvoj gospodarstva in Slovenije.

Černač meni, da avstrijska stran naši prometni politiki ni zaupala in zato sprejela neprimerne in enostranske ukrepe, ki pa bi bili lahko preprečeni, če bi prometni minister pravočasno in pravilno ukrepal.