Černač: S podražitvijo vinjet bo vlada po žepu spet udarila državljane in davkoplačevalce
12. sep. 2013 14:41 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017


Odločitev vlade, da letno vinjeto za osebna vozila podraži s 95 evrov na 110 evrov in da z letom 2014 uvede tudi vinjeto za lahka gospodarska vozila je po besedah poslanca SDS in nekdanjega infrastrukturnega ministra Zvonka Černača slaba in napačna odločitev. V največji meri namreč obdavči domače davkoplačevalce in male podjetnike.
Černač je v današnji izjavi za medije tako obžaloval, da je vlada po žepu spet udarila domače državljane in davkoplačevalce, ki so v največji meri kupci letnih vinjet.
Napačna se zdi največji opozicijski stranki tudi odločitev za dodatno vinjeto za lahka gospodarska vozila, za katera bo letna vinjeta stala 220 evrov, mesečna 80 evrov, tedenska pa 40 evrov. Černač je opozoril, da se bo na ta način spet dodatno obremenilo male podjetnike in obrtnike, ki so v veliki meri lastniki tovrstnih vozil.
Napačen je po njegovih besedah tudi selektivni pristop, ki ga je ubrala vlada. Cene tedenskih in mesečnih vinjet, po katerih največ posegajo tranzitni potniki, ostajajo namreč nespremenjene. V SDS tudi opozarjajo, da so slovenske letne vinjete s tem najdražje v EU.
Kljub javnim obljubam vlada tako z vsakim dnevom znova obremenjuje domače državljane, je zatrdil nekdanji minister, ki potezo označuje za popolnoma nepotreben nov davek.
Obenem pa je Černač opozoril, da se z današnjim ukrepom v ničemer ne rešuje finančne vzdržnosti Družbe za avtoceste v RS (Dars) v letih do 2020, čemur naj bi bila odločitev tudi namenjena. Finančni učinek bo namreč po njegovem prepričanju premajhen za zapolnitev te vrzeli.
Ne glede na današnjo podražitev bo morala vlada, tako Černač, v sorazmerno kratkem času v DZ priti s konkretnim predlogom krovnega poroštvenega zakona, na podlagi katerega se bo Dars z upniki lahko dogovoril za ustrezno prestrukturiranje svojega dolga. Ti dogovori bi bili po njegovem prepričanju bolj ugodni, če bi do njih prišlo pred nekaj meseci.
Černač je sicer pojasnil, da je za Dars kritično le obdobje do 2020, medtem ko je družba na dolgi rok finančno popolnoma vzdržna, če bo pobrala več cestnin od tovornega prometa.
Osnovni predpogoj za to pa je po Černačevih besedah uvedba cestninjenja v prostem toku. V SDS zato obžalujejo, da koraka ne spremlja odločitev, kdaj po nedavni razveljavitvi razpisa bo dejansko vpeljano elektronsko cestninjenje za tovorna vozila. Poslanec ocenjuje, da bi bil finančni učinek od elektronskega cestninjenja vsaj petkrat večji od učinka podražitve letne vinjete.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke