kranj, prometna-nesreča, avtobus Svet24.si

Policija išče voznika avtobusa, ki je v Kranju ...

duša Svet24.si

Pogovori s pokojnimi ne izčrpajo, ampak pomirijo

Screenshot 2024-04-25 at 16.31.28 Necenzurirano

Žakelj obrnil ploščo: zdaj ve, da je na ...

milan kucan sr Reporter.si

Razvnete strasti v SD: Milana Kučana razkuril ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

Simon Vadnjal Revija Stop

Znani obrazi so zelo okoljsko ozaveščeni

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Brez Ivana Zidarja se ni moglo nič zgraditi

Deli na:

Tudi po razkritju zemonskega gradbenega kartela se je šef SCT Ivan Zidar pod zaščito Darsa še naprej dogovarjal za avtocestne posle, so poročali v Pogledih Slovenije. Na Zidarjev delež v SCT naj bi se sedaj usedlo sodišče, podobno, kot se je že pripetilo nekaterim lastnikom gradbenega velikana.

Tudi po razkritju zemonskega gradbenega kartela se je šef SCT Ivan Zidar pod zaščito Darsa še naprej dogovarjal za avtocestne posle, so poročali v Pogledih Slovenije. Na Zidarjev delež v SCT naj bi se sedaj usedlo sodišče, podobno, kot se je že pripetilo nekaterim lastnikom gradbenega velikana.

Na sodišču naj bi zoper Ivana Zidarja iz SCT že tekel postopek za začasno zadržanje z razpolaganjem deleža v SCT, so poročali v oddaji Pogledi Slovenije na TVS in dodali, da se je sicer Zidar z drugimi gradbenimi podjetji dogovarjal za posle, v katerih sodeluje država, tudi v času, ko je bila Mateja Duhovnik že predsednica uprave Darsa.

Enemu večjih lastnikov SCT in članu uprave Janezu Jamniku je okrajno sodišče v Grosupljem začasno zadržalo razpolaganje z njegovim deležem v podjetju ter z njegovimi deleži na lastnih nepremičninah. Enak postopek naj bi se na sodišču odvijal tudi za predsednika upravnega odbora SCT Ivana Zidarja in namestnika predsednika uprave SCT Aleksandra Mezeta.

Več sto strani dokumentacije po poročanju Pogledov Slovenije sicer jasno dokazuje, da se je Ivan Zidar z drugimi gradbenimi podjetji vsa leta, vključno z lanskim, dogovarjal za posle, v katerih sodeluje država. Glavni igralci pri razporejanju poslov na slovenskem avtocestnem križu so se dobivali večkrat na leto ter vsako leto sklenili sporazum, največkrat kar na sedežu podjetja SCT.

Predstavniki vodilnih gradbenih podjetij so se dobili tudi eno uro pred oddajo razpisa za obvoznico v Mengšu, razdelili posel in o tem obvestili tudi Zidarja. Za dogovarjanje je po poročanju Pogledov Slovenije vedelo najmanj 20 ljudi.

Tudi lani, ko je bila Mateja Duhovnik že predsednica uprave Darsa, naj bi si Zidar in drugi še vedno medsebojno delili posle, med drugim so se dogovorili za obnovo dela ljubljanske obvoznice. Duhovnikova je sicer v oddaji zanikala, da bi kaj vedela o dogovoru gradbincev dan pred oddajo razpisa.

Dars naj bi Uradu za varstvo konkurence (UVK), ki je uvedel postopek proti SCT, tudi sporočil, da ne more izročiti dela zahtevane dokumentacije, ker je uničena. Da so takšne informacije s strani Darsa prejeli, je za Odmeve Slovenije potrdil direktor UVK Jani Soršak.

Iz internega dokumenta, ki so ga razkrili v Pogledih Slovenije, je tudi razvidno, da je državna banka SID komisiji, sestavljeni iz državnih uradnikov, predlagala, naj podpre Ivana Zidarja pri pohodu v Libijo z zavarovanjem bančnih garancij, kljub temu, da "pogodba, ki jo je Zidar sklenil v Libiji, SCT postavlja v podrejen položaj in tega se SCT zaveda". Državni uradniki kljub priporočilom vodstva SID banke, ki je pod nadzorom finančnega ministrstva, niso dali zelene luči.


Duhovnikova je medtem v oddaji poudarila, da je bilo v obdobju, odkar vodi Dars, na področju novogradenj sklenjenih 162 pogodb, od tega je bilo samo sedem pogodb sklenjenih neposredno z SCT, pri 23 pogodbah pa je SCT običajno sodeloval kot vodilni partner v konzorciju.

Glede poplačevanja podizvajalcev v gradbeništvu je nekdanji nadzorni inženir pri avtocestah Martin Jakše dejal, da je Dars odgovoren, da preveri, ali so podizvajalci dobili poplačilo del. "Če je izvajalec, ki je pri javnem naročilu dal izjavo, da ima vse poplačano, lagal, bi ga morali izločiti, če tega ni res naredil," je pojasnil Jakše.

Predsednik Združenja izvajalcev zaključnih del v gradbeništvu Mirko Požar je dejal, da podizvajalci, ki so opravljali dela za SCT pri gradnji prekmurske avtoceste, niso bili plačani, za izvedena dela pa je SCT dobil kupnino.

Duhovnikova je poudarila, da Dars SCT ne plačuje avansov, so pa v lanskem letu SCT nekajkrat predčasno plačali, kar pomeni, da je Dars plačal prej, kot v roku, ki je bil določen v pogodbi. Dars sicer ne more poplačati tistih podizvajalcev, katerih izvedena dela so bila že plačana SCT, ker Dars kot naročnik nobenega dela ne more plačati dvakrat, je še pojasnila Duhovnikova.

Na vprašanje, ali Duhovnikova še uživa njegovo zaupanje, je prometni minister Patrick Vlačič odgovoril, da ministri, ki imajo portfelje v katerem koli podjetju, niso več upravičeni dajati izjav o tem, ali neka uprava ali nadzorni svet uživa njihovo zaupanje. "Agencija za upravljanje državnih naložb je tista, ki izvaja korporativno upravljanje in vsaka moja izjava bi lahko bila pritisk na neodvisno agencijo," je še poudaril Vlačič.

V oddaji so govorili tudi o poslih lastnika podjetja Traffic Design Tomaža Kastelica, sicer strica nekdanje šefinje kabineta predsednika vlade Simone Dimic, z Darsom. Duhovnikova je dejala, da Kastelic za Dars ne izvaja samo sistema nadzora in vodenja prometa, temveč tudi vzdrževanje opreme, s katero Dars pobira cestnino od tovornih vozil, ter se zato z njim sestajajo in dogovarjajo. Zanikala pa je, da bi Dars pri sodelovanju z njim deloval koruptivno.

Po besedah nekdanjega člana uprave Darsa Aleša Hojsa so sicer Slovenci zaradi monopolnega ponudnika oziroma zastarele mikrovalovne tehnologije v preteklosti plačevali za tri- do štirikrat dražje elektronske tablice za cestninjenje kot drugod v Evropi. Da bi omilili ta pritisk na prebivalstvo, je Dars po naročilu vlade omenjene tablice pocenil, "kar je po moji oceni kumulativno Darsu prineslo okrog tri do štiri milijone evrov škode".