"Stanje je katastrofalno z vseh vidikov. Razmere se spreminjajo na pol ure, balkanski koridor se zapira za vse, ki so bili na okuženih območjih. Poleg tega imamo premalo informacij," je dejal Pišek, ki vodi sekcijo pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS).
Zastoj tovornih vozil je najdaljši na mejnem prehodu Obrežje. Policija je slovenskim voznikom, ki so obtičali tam, v sredo sicer omogočila, da so zapeljali iz kolone in zapustili avtocesto, je povedal.
Na Darsu so za STA povedali, da voznikom tovornih vozil že od srede priporočajo, naj se Obrežju izognejo. Tistim, ki so obtičali v zastoju, je Dars zagotovil vodo. Zagotovili bodo tudi kemična stranišča, po potrebi pa še hrano.
Čakalna doba za voznike tovornih vozil pri izstopu iz Slovenije je na Obrežju po podatkih Prometnoinformacijskega centra deset ur. Hrvaški avtoklub (Hak) medtem poroča o dvo- in večurnem čakanju. Tudi nekateri hrvaški mediji so poročali, da na mejnih prehodih ni posebne gneče.
Slovenskim voznikom, ki so zaradi zastojev in drugih negativnih vplivov epidemije koronavirusa v težavah, je po Piškovih besedah stalno na voljo tudi pomoč prek OZS. "Informacij o tem, da bi kdo od naših članov nekje obtičal in ne more nikamor, sicer nimamo," je dodal.
K zagotovitvi osnovnih standardov za voznike tovornjakov, ki čakajo na mejah, je danes pozval tudi Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije. Kot so zapisali v sporočilu, vozniki potrebujejo najmanj hrano in vodo ter sanitarije. "Poleg tega se moramo odločiti, ali z omejitvijo prehajanja italijanske meje mislimo resno," so dodali.
Opozorili so, da mnogi vozniki tovornjakov "za zaščito gospodarskih interesov države in delodajalcev" še vedno vozijo v Italijo in iz nje. "Pri tem ponekod niso zagotovoljeni niti najnujnejši varnostni ukrepi, vozniki pa tudi nimajo možnosti samoizolacije, odmore in počitke opravljajo na avtocestnih postajališčih," so zapisali.
Prepričani so, da so vsi ukrepi, ki so jih oblasti sprejele za preprečevanje širjenja koronavirusa, neučinkoviti, "dokler nikakršne tovrstne omejitve ne veljajo za zaposlene v tovornem prometu".
Tovorni promet tudi v Italijo po Piškovih besedah sicer načeloma poteka nemoteno, a je težko najti voznike, ki bi bili pripravljeni peljati tja. Vozniki dajejo celo odpovedi. "Saj je sicer razumljivo, da nočejo iti. Tudi jaz ne bi šel. Trenutno me ne bi prepričali, da peljem v Milano," je poudaril.
Ob tem je opozoril na prekinitev dobave sveže hrane, do katere bi lahko prišlo v naslednjih dneh. "Slovenija je lahko že jutri prazna, saj nismo samooskrbna država. Ne gre pozabiti, da pomemben del zelenjave na police slovenskih trgovin pride iz Italije," je dejal.
Opozoril je še, da lahko razmere v primeru nadaljnje eskalacije postanejo nepredstavljive. Mnogi prevozniki imajo veliko zaposlenih in dolgove, zato jih lahko izguba večine prihodkov po Piškovih besedah že v nekaj mesecih povsem uniči.
Pomoč, ki jo je napovedala država, je pozdravil, a opozoril, da ugodna posojila SID banke ne pomagajo, če podjetja nimajo prihodkov. "Če ne poslujem več, mi ne pomaga niti brezobrestno posojilo," je dodal.