Revija Reporter
Slovenija

Agrokor po mnenju Židana napačen kupec za Mercator

25. feb. 2011 8:48 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Minister za kmetijstvo Dejan Židan meni, da je Agrokor napačen kupec za Mercator, kar nakazuje tako njegov dosedanji "skorajda sovražen" odnos do slovenske proizvodnje hrane, pa tudi bilance, je dejal v oddaji Pogledi Slovenije na RTVS. Prepričan je, da bi sovražni prevzem škodoval tako potrošniku kot slovenski proizvodnji hrane.

Minister za kmetijstvo Dejan Židan meni, da je Agrokor napačen kupec za Mercator, kar nakazuje tako njegov dosedanji "skorajda sovražen" odnos do slovenske proizvodnje hrane, pa tudi bilance, je dejal v oddaji Pogledi Slovenije na RTVS. Prepričan je, da bi sovražni prevzem škodoval tako potrošniku kot slovenski proizvodnji hrane.

"Ne smemo pozabiti, da slovenska proizvodnja hrane zaposluje skoraj 100.000 ljudi", veliki sistemi pa "svoja obnašanja zelo težko spremenijo", je opozoril Židan. Po njegovem ima lahko Mercator kot samostojni igralec "zelo dobro pot", verjetno pa potrebuje tudi tuje investitorje, ki pa morajo biti strateški in takšni, ki "podpirajo samostojno vlogo Mercatorja, da se lahko širi ne v Sloveniji, ampak na tujih trgih". O ukrepih vlade pa je dejal, da sam ne more govoriti.

Nekdaj državna sekretarka na ministrstvu za gospodarstvo in sodelavka Boška Šrota Andrijana Starina Kosem je ocenila, da če je za Pivovarno Laško katera od naložb strateška, je to Mercator. Pivovarna "bi morala vse svoje naložbe prodati prej in ostati v lastniški strukturi Mercatorja", saj bi bilo "za razvoj Pivovarne Laško najbolj optimalna rešitev". Poleg tega po njenem mnenju čas ni primeren za prodaje naložb, a "vlada preko bank sili Pivovarno Laško v odprodajo".

Nekdanji minister za gospodarstvo Matej Lahovnik pa je izpostavil, da je "vprašanje, če bo Agrokor sploh dobil dovoljenje, da kupi Mercator", v kolikor bo regulator "korektno opravil svoje delo". Dodal je še, da bi Pivovarna Laško morala svoj delež Mercatorja prodajati z javnim mednarodnim razpisom in da bi bilo logično, da v "pogoje da tudi, da tega deleža ne morejo kupiti neposredni konkurenti Mercatorja".

S prodajo Mercatorja Agrokorju bi se poslabšala tudi pogajalska moč Pivovarne Laško. V tem primeru bi bil namreč "to nek glomazen trgovec, ki bi še bolj izsiljeval dobavitelje in imel preveliko pogajalsko moč, ne samo proti dobaviteljem, ampak tudi proti kupcem", je zaključil Lahovnik.