Za veliko noč in decembra se v Mercatorju prodaja jajc poveča za približno 20 odstotkov v primerjavi s povprečno prodajo, šunke pa se proda pred veliko nočjo kar 50 odstotkov letnih količin. Mercator sicer ponuja več kot 80 vrst šunke, in sicer glede na različne dobavitelje, pakiranja, težo.
V času velike noči prodajo približno 40 odstotkov celoletne količine potic, 45 odstotkov v decembru, ostalih 15 odstotkov pa v drugih mesecih leta.
"Hren pa se dejansko prodaja le za veliko noč in decembra, ko se ga proda celo malo več," so za STA pojasnili v Mercatorju. Glede na pretekla leta ne opažajo odstopanj ali posebnosti.
V Sparu je v predprazničnem času prodaja izdelkov po posameznih kategorijah zelo različna, vendar opažajo, da se na splošno poveča za približno 30 odstotkov. Trenda zmanjševanja ne opažajo, so pa zaznali, da so nakupi vse bolj načrtovani. Kupci so zelo dovzetni za akcijske in promocijske cene.
"Še vedno so v ospredju nakupi klasičnih velikonočnih dobrot, kot so jajca, šunke, potice in v zadnjem času tudi veliko čokoladnih izdelkov na tematiko velike noči. Na nakupe po naših opažanjih vpliva tudi vreme, saj če je v času pred praznikom bolj hladno, ljudje nakupujejo večje količine citrusov, letos pa, ko so temperature višje, pričakujemo večjo prodajo jagod," so za STA še dodali v Sparu.
V Tušu so bili zadržani glede ocen prodaje določenih velikonočnih artiklov. Pojasnili so le, da velikonočni čas predstavlja enega od prodajnih vrhuncev leta, ko se poveča predvsem prodaja delikatesnih izdelkov, sladkega programa in daril.
Obenem pravijo, da se je nakupno obnašanje kupcev v zadnjih letih spremenilo. "Kupci so bolj osredotočeni na cenovno ugodnost nakupov, kupujejo premišljeno in načrtno, pogosteje izbirajo izdelke v akciji," so še zapisali.
S prodajo velikonočne ponudbe so zadovoljni tudi v Hoferju. Zaznavajo večje povpraševanje po ekoloških izdelkih, njihovi kupci pa vse pogosteje posegajo po zdravih, lokalnih in okolju prijazno pridelanih živilih. V ponudi imajo zato tudi bio pobarvana velikonočna jajca, pakirana v inovativni CO2 nevtralni velikonočni embalaži, ki minimalno obremenjuje okolje.
Običajno potrošnja pred velikonočnimi prazniki naraste, se pa tudi v prazničnih dneh kupci vedejo premišljeno in racionalno, so za STA zapisali v Hoferju.
V Lidlu so za STA izpostavili povečano prodajo jajc, ki jih v dnevih pred veliko nočjo prodajo več kot desetkrat več kot sicer. Poveča se tudi povpraševanje po drugih izdelkih, hrena v lončku denimo prodajo v predprazničnih dneh trikrat več kot običajno.
Obenem opažajo, da so njihovi kupci v tem času bolj usmerjeni v nakupovanje izdelkov za peko, pa tudi sladkarij in gurmanskih specialitet. Pred velikonočnimi prazniki beležijo tudi večje povpraševanje po ribah, saj se številni odločijo za tradicionalni post.