Revija Reporter
Magazin

Urška Perenič, literarna zgodovinarka: Ivan Tavčar je bil z najvišjih ravni nekoliko spregledan

Ivan Puc
414

26. nov. 2023 20:00

Deli na:

Urška Perenič, literarna zgodovinarka

Primož Lavre

S predsednico programskega odbora vseslovenskega Tavčarjevega leta, profesorico na oddelku za slovenistiko ljubljanske filozofske fakultete in višjo znanstveno sodelavko na Inštitutu za kulturno zgodovino ZRC SAZU dr. Urško Perenič, smo se pogovarjali o njeni pravkar izšli biografiji Ivan Tavčar – Na valovih življenja.

Razložila je enega izmed vodilnih motivov Tavčarjevega pripovedništva: ljubezensko smrt, ki naznačuje konec, a tudi vrhunec življenja.

Zakaj je po Tavčarjevi viziji sveta najidealnejši prostor človekovega obstajanja tam, kjer se naše tuzemsko bivanje razteguje v večnost in kjer obstaja povezanost živih z mrtvimi, ki so odšli, a so tukaj, in so skozi nas na različne načine pravzaprav živi. Kakor Tavčar ...?

Kaj bi jo zanimalo v nadaljevanju po njenem mnenju Tavčerjevega najboljšega dela – Visoške kronike?

Povest 4000 je po njenem mnenju vse prevečkrat obravnava zgolj skozi optiko kulturnega boja. Kako jo bere naša sogovornica?

Vprašali smo jo, ali je v teh časih modne umetne inteligence kdaj pomislila, kakšno knjigo o Poljancu bi bila sposobna napisati.

Dr. Urška Perenič nam je pojasnila njeno vztrajanje pri stališču, ki ga je zastopala v polemiki, da je bil Boris Pahor iz seznama predstavljenih slovenskih avtorjev na Frankfurtskem knjižnem sejmu izločen in na seznam vrnjen.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24