Reporter
E-novice
Digitalna naročnina
Reporter
Naroči

Novi outlander: s terenskimi geni in premijskim karakterjem


Outlander se je pred časom ponovno vrnil v Mitsubishijevo evropsko ponudbo.

20251019_151527.jpg
Peter Pirkovič
Outlander se je na slovenske ceste vrnil po krajši pavzi, in to zgolj s priključno-hibridnim pogonom.

 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

S svežim obrazom in z novim priključno-hibridnim pogonskim sklopom, hkrati pa je iz prejšnjih generacij ohranil klen terenski karakter.
Svoj čas je bil outlander precej bolj vozniško usmerjen terenec, z zadnjo generacijo in vmesno prenovo pa so pri Mitsubishiju močno nadgradili še udobje v potniški kabini in vozniško okolje aktualnim trendom tudi primerno digitalizirali.

Izdelan na koncernski platformi CMF-CD ostaja največji mitsubishi v ponudbi, ki se na eni strani pokaže kot učinkovita cestna križarka ali pa kot učinkovit makadamski hribolazec.

Po potrebi se spopade tudi z zahtevnejšimi tereni, čeprav med druženjem nisem preverjal mej njegovih zmogljivosti. Outlander je res velik avtomobil. V dolžino meri 4,72 metra, širok je skoraj 190 centimetrov, podvozje je od tal dvignjeno za slabih 20 centimetrov, medtem ko njegova teža znaša 2,2 tone.

slika2.jpg
Peter Pirkovič
Pri vožnji po terenu ima voznik na voljo več različnih programov vožnje.

Všeč mi je tudi oblikovna robustnost sprednjega dela z značilnimi linijami, celotno oblikovno sliko pa dopolnjujejo še zares ogromna 20-palčna platišča, ki so del bogato založenega paketa opreme instyle.

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

Udoben in razkošen

V četrti generaciji so Japonci precej posodobili potniško kabino, ki nudi zares veliko prostora, predvsem pa se ponaša z odlično zvočno izolacijo, saj se hrupa iz zunanjosti tako rekoč ne sliši, palec gor pa namenjamo tudi zelo dobri končni izdelavi in dejstvu, da so z občutkom izbirali notranje materiale. Del vratnih oblog, sredinske konzole in sedeži, ki imajo možnost elektrificiranega pomika položaja in masaže, so odeti v umetno usnje.

Vozniško okolje je prilagojeno trenutnim trendom v avtomobilski industriji. Podatkovno vozlišče predstavlja osrednji 12,3-palčni zaslon na dotik, kjer uporabnik upravlja večino podpornih sistemov, celotna komunikacija pa poteka v slovenskem jeziku.

Meniji so pregledni in enostavni, brezžična povezljivost s pametnimi telefoni je brezhibna, precej všeč pa sta mi bili možnost aktivacije sprednjih kamer med vožnjo po terenu (aktivne do določene hitrosti) ter grafika delovanja bencinskega in električnega pogona.

slika1.jpg
Peter Pirkovič
Premijsko notranjost odražajo udobni usnjeni sedeži, ki omogočajo hlajenje in masažno funkcijo.

Osrednji zaslon dopolnjuje še enako velik prikazovalnik v vlogi merilnikov s pregledno grafiko, pri celotnem infozabavnem sistemu pa velja izpostaviti še odlično Yamahino ozvočenje. Daljšo medosno razdaljo so izkoristili za povečanje prostora za kolena na zadnji klopi, kjer se sicer zelo udobno sedi, sredinski naslon za roke hkrati predstavlja odprtino za nalaganje daljših stvari, medtem ko spodobno velik prtljažnik s posebnim predalom za polnilne kable in s klasično vtičnico (1500 vatov moči) v nekaj potezah lahko spremenimo v uporaben mini dostavnik. Ko so nasloni sedežev (40 : 20 : 40) preklopljeni, je do sprednjih sedežev na voljo blizu dva metra ravnega prostora, volumensko pa to pomeni skoraj 1900 litrov.


Štirikolesno gnan
Outlander je bil pred časom pravzaprav prvi veliki križanec, ki je bil opremljen s priključno-hibridno pogonsko tehniko, in pri tem vztrajajo še danes. Zdaj je pod sprednjim pokrovom vgrajen 2,4-litrski bencinski štirivaljnik s 100 kilovati moči, tega dopolnjuje še 85-kilovatna električna pogonska enota, med sprednjo in zadnjo osjo je nameščena vodno hlajena baterija z zmogljivostjo 22,7 kWh (serijska toplotna črpalka), na zadnji osi pa so japonski inženirji postavili še eno električno pogonsko enoto s 100 kilovati maksimalne moči, ki seveda ločeno skrbi za pogon zadnjih koles.

Vsak zagon in speljevanje z mesta poteka v tišini in seveda s stalnim ter elektronsko nadzorovanim pogonom vseh štirih koles. Čeprav mehanske povezave med sprednjo in zadnjo osjo ni, se razmerje pogona glede na oprijem ves čas spreminja – od 50 : 50 do 100 : 0.

Slabo utrjeno makadamsko pot, ki se je vzpenjala na skoraj tisoč metrov nadmorske višine, je outlander tako suvereno odpeljal, da mi ni bilo treba izbrati voznega programa za blato in pesek. Na običajni cesti Mitsubishijev velikan daje občutek izjemno zmogljivega avtomobila.

Navsezadnje, skupna sistemska moč pogonskega sklopa znaša kar 225 kW (305 KM). Litij-ionska baterija z zmogljivostjo 22,7 kWh omogoča do 86 kilometrov dosega, a se v praksi ta doseg giblje okrog 60 kilometrov, kar je dovolj za krajše vsakodnevne poti.

slika4.jpg
Peter Pirkovič
Outlanderja je pri nas mogoče kupiti le s priključno-hibridno pogonsko kombinacijo.

Malce zmoti le dejstvo, da je pretakanje energije po kablu precej skromno. Največ 3,5 kilovata oziroma na domači vtičnici vsaj 10 ur. Sicer baterija ni nikoli prav zares prazna, saj jo deloma polni bencinski motor, nekaj pa v baterijski hranilnik pride tudi iz naslova rekuperacije zavorne energije.

Med nekajdnevnim druženjem sem beležil povprečno porabo 6,2 litra, kar je precej ugoden rezultat, s polno 53-litrsko posodo za gorivo pa je prvi postanek za točenje goriva prišel na vrsto šele po 700 prevoženih kilometrih.

Cena je premijska

Varnostni sistemi so poglavje zase. Nabor je precejšen, a ima outlander uporabno funkcijo znotraj menijev na digitalnih merilnikih, da del teh izključimo. Izjema je le občutljiv sistem za spremljanje pozornosti voznika, ki praktično ves čas sproža zvočna in vizualna obvestila, že če samo za trenutek pogled usmerim v osrednji zaslon ali v vzvratno ogledalo. Težavo ima tudi pri spremljanju voznika s sončnimi očali. Sistem je možno izključiti, a je ukaz precej globoko v menijih.

Dobrih 60 tisočakov stane takšen outlander in večina kupcev, ki se odloči za ta avto, poseže prav po tej najbolj opremljeni verziji. Med dodatke denimo spada še paket Plus (1500 evrov), ki med drugim prinaša masažo sprednjih sedežev, in velik napis proizvajalca na pokrovu motorja, ki stane 75 evrov. Pod črto. Mitsubishi s priključno-hibridnim outlanderjem dokazuje, da elektrifikacija ne pomeni kompromisov, temveč novo raven zmogljivosti in vsakodnevne uporabnosti.

Nosilec materialnih avtorskih pravic in avtor oba izrecno prepovedujeta kakršnokoli reproduciranje tega članka tudi za kakršenkoli namen spremljanja medijskih objav.

rep49-2025_naslovka.jpg
Reporter
Naslovnica Reporter 49
Ključne besede
Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.