Leta 2025 bosta evropski prestolnici kulture nemški Chemnitz in Nova Gorica. V močni konkurenci slovenskih mest je Nova Gorica v partnerstvu z italijansko Gorico prepričala mednarodno strokovno žirijo z idejo o sodelovanju edinstvenega čezmejnega goriškega območja.
Naziv evropske prestolnice kulture poleg bogatega kulturnega programa in izjemnih produkcij, ki nastajajo ekskluzivno za EPK GO! 2025, prinaša priložnosti za gospodarski, infrastrukturni in za družbeni razvoj regije. Obe Gorici sta k sodelovanju pritegnili tudi partnerje iz širše regije: na slovenski strani Vipavsko dolino, dolino Soče, Goriška brda, Trnovsko in Banjško planoto ter del Krasa, na italijanski pa 27 občin Furlanije - Julijske krajine.
Evropska komisija je leta 1985 začela projekt Evropske prestolnice kulture, da bi povezala državljane in državljanke Evrope ter poudarjala bogastvo in raznolikost kultur v Evropi, slavila skupne kulturne vrednote, povečala občutek pripadnosti skupnemu kulturnemu prostoru ter spodbujala potencial kulture za razvoj mest. Do zdaj je ta ugledni naslov imelo več kot 60 mest po vsej Evropi.
Program čezmejne evropske prestolnice kulture s sloganom »GO! Borderless« (Gremo brez meja!) ustvarjajo številni lokalni umetniki, kulturne ustanove in društva, poseben programski steber pa predstavljajo goriški avtorji in avtorice, ki se »vračajo domov«. Marko Peljhan, Aleksander Gadžijev, Tomi Janežič in Simona Semenič posebej za EPK GO! 2025 pripravljajo izjemne produkcije. Premierno bodo predstavljene leta 2025, priprave pa se začenjajo že v začetku prihodnjega leta. Prav zaradi procesne narave, ki zahteva veliko priprav in večletno avtorsko delo, bodo njihovi projekti preizkusni kamen evropske prestolnice kulture in obenem ena največjih atrakcij za obiskovalce.
Poleg izvedbe programa iz prijavne knjige (BidBook) je ena pomembnih nalog Javnega zavoda GO! 2025 in Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje (EZTS GO) promoviranje kulture kot katalizatorja širšega družbenega in gospodarstvenega razvoja čezmejne regije. Cilj vsake evropske prestolnice kulture je, da po letu naziva mestu, prebivalkam in prebivalcem, kulturnemu sektorju, občinstvu in obiskovalkam ter obiskovalcem ostane čim več trajnih vsebin in uporabnih izkušenj.
Gorazd Božič, direktor zavoda GO! 2025, pravi, da že iščejo ekskluzivne partnerje na področjih prevoza, namestitvenih kapacitet, gostinstva, promocije destinacij in storitev ter medijev in kreativnih industrij. Božič poziva »vse čezmejne gospodarstvenike in gospodarstvenice, ki razvijajo unikatne produkte, storitve in projekte, da naj nas kontaktirajo s konkretnimi predlogi za sodelovanje kar neposredno na info@go2025.eu«.