Stanislav Štuhec Svet24.si

Kam je odšel Stanislav Štuhec? Svojci ga ...

Naj blok stoji na Pavšičevi ulici Svet24.si

Foto: Ponovno izbrali najlepši blok v Ljubljani

Damjan Žugelj Necenzurirano

Slovenski Watergate: tožilstvo zahteva preiskavo ...

asta-vrecko Reporter.si

Blamaža: levičarka Asta Vrečko namesto ...

rudiger Ekipa24.si

Genialno! Rüdiger vratarju Reala pomagal pred ...

femme-fatale, femme-fatale-2023 Njena.si

Skrito v raju: Igralka blestela na fotografiranju ...

Luka Dončić Ekipa24.si

Dončič je kralj! Vsi se posebej pripravljajo na ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Pozitiven učinek spletne prodaje? Ob črnem petku je manj pretepov v trgovinah

Deli na:
Pozitiven učinek spletne prodaje? Ob črnem petku je manj pretepov v trgovinah

Ženska ni hotela spustiti televizije, ki je bila znižana iz 175 na 100 evrov. - Foto: Reuters

Svetovni mediji so tudi letos polni poročil o pretepih na razprodajah na tako imenovani črni petek. Ta se odvija dan po ameriškem nacionalnem prazniku dan zahvalnosti, z njim pa se tudi uradno odpre praznična sezona razprodaj. Čeprav se zaradi družbenih medijev zdi, da je pretepov več kot prej, jih je zaradi naraščanja spletne prodaje manj.

Američani so se tudi na letošnji črni petek že v zgodnjih jutranjih urah zbrali pred trgovinami in se skozi vrata v boj za velike popuste vrgli v trenutku, ko so se odprla. Boj je najhujši za televizorje in drugo elektroniko, ki je na črni petek dejansko precej cenejša.

Praznični dan razprodaj se je z vsemi negativnimi posledicami razširil tudi drugod po svetu, saj o pretepih letos poročajo tudi iz Brazilije, Južne Afrike in Ugande, vendar v ZDA nasilje in gneča upadata, ker raste prodaja po internetu.

Nacionalno združenje za prodajo na drobno v ZDA ocenjuje, da bodo Američani letos med praznično sezono od črnega petka do božiča skupaj zapravili 730 milijonov dolarjev. Velik dela tega zneska bo odpadel prav na črni petek. Adobe Analytics, ki spremlja transakcije za 80 od 100 največjih ameriških spletnih prodajaln, ocenjuje, da je bilo spletne prodaje na črni petek letos za 20,5 odstotka več kot lani - skupaj za 7,5 milijarde dolarjev.

Velike trgovine, kot so Walmart, Target, Costco in Best Buy, sledijo zgledu Amazona in krepijo svojo spletno prodajo, kar pomeni, da je fizično prerivanje v trgovinah postalo odveč vsaj za tiste, ki se znajdejo na spletu.



Poleg tega se razprodaje začenjajo vse bolj zgodaj, tudi več tednov pred črnim petkom. Nacionalno združenje za prodajo na drobno ugotavlja, da je več kot polovica potrošnikov v ZDA praznične nakupe začela že v prvem tednu novembra.

Pricewaterhousecoopers v svoji anketi ugotavlja, da bo letos le 36 odstotkov Američanov opravilo glavne nakupe na črni petek, pred tremi leti pa jih je to naredilo 51 odstotkov.

Neslavnih incidentov, kot je bil tisti leta 2008, ko je v državi New York 2000 kupcev v Walmartu do smrti poteptalo prodajalca, je vse manj, vendar pa so še vedno odmevni. Letos o smrtnih primerih ne poročajo, a pretepov ne manjka. Kupec v teksaškem Walmartu se je fotografiral tako, da je v ozadju videti hud pretep okoli kupa televizorjev, fotografijo pa je objavil na spletu.

V Pensilvaniji so se v trgovini Forever 21 tepli zaradi oblačil, v Kaliforniji je prebrisan kupec v trgovini Target zakričal, da vidi strelca, in konkurenca se je zapodila proti izhodu, kar mu je pustilo prosto pot do želenih popustov. Nepridiprava niso ujeli.