Revija Reporter
Magazin

Pop pesmi z leti postale bolj preproste in negativne

STA

2. apr. 2024 12:08 Osveženo: 12:08 / 02. 4. 2024

Deli na:

Fotografija je simbolična.

Pixabay

Preprostejše in bolj zlovoljne, v to smer se je v zadnjih desetletjih razvila zahodna pop glasba, je ugotovitev obsežne avstrijsko-nemške raziskave. Raziskovalci so ovrednotili besedila več kot 350.000 pesmi v angleškem jeziku.

Minule raziskave o posameznih vidikih popularne glasbe so prišle do podobnih ugotovitev, a so sedaj v daljšem časovnem obdobju ovrednotili več različnih žanrov. Raziskava je bila objavljena v reviji Scientific Reports.

Večdisciplinarna analiza rap, country, pop, rock in R&B pesmi med letoma 1980 in 2020 je pokazala, da postaja struktura besedil čedalje preprostejša. Besedilni elementi se pogosteje ponavljajo, refrenom je namenjeno vedno več prostora, uporabljeno besedišče je postalo preprostejše, je za nemško tiskovno agencijo dpa pojasnila soavtorica raziskave Eva Zangerle z univerze v avstrijskem Innsbrucku.

Vzroka, zakaj v sodobnih besedilih uporabljajo preprostejše načine, da bi čim prej prišli do bistva, ki ga nato znova in znova ponavljajo, v tokratni raziskavi sicer niso vzeli pod drobnogled. Po mnenju Zangerle bi lahko bil razvoj povezan s pretočnim predvajanjem pesmi na spletu.

"Odločilnih je prvih deset do 15 sekund. In bolj kot smo izpostavljeni nekemu besedilu, hitreje pride v uho," je dodala.

Glasbeni ustvarjalci sedaj producirajo svoje pesmi tako, da se lahko čim pogosteje "pretakajo, klikajo in vidijo", je povedala soavtorica Elisabeth Lex z graške tehniške univerze. Glasbo v sedanjih časih pogosto uživamo le kot akustično ozadje v vsakdanjem življenju, je dodala Lex, ki tako kot Zangerle raziskuje algoritme spletnih platform.

Raziskava je tudi ugotovila, da v vseh žanrih besedila pesmi postajajo bolj zlovoljna. Poleg tega podatki kažejo, da se je delež pozitivnih čustev v rhythm 'n' bluesu, popu in country glasbi zmanjšal, medtem ko imajo v rap glasbi čustva danes večjo vlogo kot pred nekaj desetletji.

"Čustva vedno pritegnejo pozornost," je povedala Lex. Zangerle je poudarila, da bi lahko poleg marketinških vidikov vlogo pri tem odigrala tudi splošna družbena klima. "Splošno razpoloženje se je verjetno poslabšalo," je dodala.