Reporter
E-novice
Digitalna naročnina
Reporter
Naroči

Najbolj priljubljena praznična darila so živila, igrače in darilni boni


V Sloveniji največ božičnih daril kupimo v nakupovalnih središčih, kaže raziskava.

Toni Pugelj direktor družbe SES Slovenija Foto Črt Piksi.jpg
Črt Piksi
Direktor ALEJE in SES Slovenija Toni Pugelj

Oglasno sporočilo
 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

Raziskava, ki jo je za družbo SES Spar European Shopping Centers 2025 izvedlo podjetje za tržne raziskave Valicon, ugotavlja, da večina slovenskega prebivalstva za praznične nakupe najraje izbere nakupovalna središča, kot so ALEJA, Citypark Ljubljana, Center Vič, Arkadia, Citycenter Celje in Europark Maribor, in sicer tako zaradi ponudbe in vzdušja kot tudi zaradi storitev. V predbožičnem času obišče nakupovalno središče 90 odstotkov vprašanih Slovenk in Slovencev. Ob tem je posebej zanimivo, da 66 odstotkov tistih, ki obdaruje, darila kupi v nakupovalnem središču. V tem pogledu je delež spletnih nakupov občutno manjši. Velika večina kupcev daril (86 %) letos načrtuje, da bo zanje namenila do 500 evrov. Najbolj priljubljena darila so živila, igrače in darilni boni.

Božična dekoracija v ALEJI (Foto Robert Krumpak) .jpg
Robert Krumpak
Božična dekoracija v ALEJI

Toni Pugelj, direktor SES Slovenija:

»Nakupovalna središča so danes veliko več kot mesto za nakupovanje, so prostori čustvenih doživetij. V božičnem času ustvarjajo prav tisto vzdušje, ki ga iščejo ljudje: navdih, druženje in veselje ob čudoviti praznični okrasitvi. Večina tistih, ki obdaruje, darila kupi v nakupovalnih središčih, kar kaže na to, da je fizična trgovina v Sloveniji še kako živa.«

Obdarujemo predvsem s sladkarijami, sledijo igrače in darilni boni

Sladkarije oziroma živila so s 35 odstotki nedvomno na prvem mestu najbolj priljubljenih kategorij daril. Sledijo igrače (27 %) in darilni boni (27 %), pred parfumerijo in kozmetiko (25 %), oblačili in obutvijo (23 %) ter knjigami (21 %). V Sloveniji darilne bone unovčimo še posebej hitro – kar 37 odstotkov Slovenk in Slovencev to stori že v prvih tednih po praznikih.

Praznična okrasitev v nakupovalni destinaciji Citypark v Ljubljani (Foto Robert Krumpak).jpeg
Robert Krumpak
Praznična okrasitev v nakupovalni destinaciji Citypark v Ljubljani

Vzdušje šteje – ključni so praznična okrasitev, glasba in doživetje

Kot kažejo ugotovitve raziskave, Slovenke in Slovenci zelo cenimo prijetno nakupovalno izkušnjo. Za 57 odstotkov vprašanih je doživetje predbožičnega časa zelo pomembno ali kar pomembno, še posebej priljubljeno pa je med mladimi, starimi od 16 do 29 let. Najbolj priljubljeni so:

  • praznična okrasitev in razsvetljava (71 %),
  • božična glasba (52 %),
  • božično drevesce (51 %),
  • prireditve (42 %).

Slovenke in Slovence sicer najbolj pritegnejo prireditve, kot so božični sejmi (59 %), božični koncerti in predstave (48 %) ter obisk Miklavža (35 %).

Praznično vzdušje v Centru Vič (Foto Matic Kremžar).jpeg
Matic Kremžar
Praznično vzdušje v Centru Vič

Nakupi se opravijo decembra

V Sloveniji darila najpogosteje kupimo decembra (57 %). Kar 40 odstotkov Slovenk in Slovencev začne z nakupovanjem daril šele na začetku ali sredi decembra. Sledijo tisti, ki jih opravijo v tednu pred božičem (17 %). Ženske, sodeč po raziskavi, darila nakupijo prej kot moški.

SES-ova božična raziskava 2025

Raziskava, ki jo je septembra letos izvedel Valicon, temelji na ugotovitvah spletne ankete med 1.000 Slovenci, starejšimi od 16 let. Cilj raziskave je bil pridobiti vpogled v ravnanje potrošnikov v prazničnem času. Ugotovitve kažejo, kako pomembna so nakupovalna središča kot ključne destinacije za praznične nakupe s prijetnim vzdušjem in močno lokalno navezanostjo.

Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.