profimedia-0840008601 Svet24.si

Polovica slovenskih zalog žlahtne kovine je v ...

slovenska policija Svet24.si

Gruzijec peš bežal pred policisti

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

rudi-mlakar Njena.si

Rudi tudi v zunanjem svetu vse bolj priljubljen

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Magazin

Magazin: Nindža na cesti, ki doseže neverjetnih 357 kilometrov na uro

Deli na:
Magazin: Nindža na cesti, ki doseže neverjetnih 357 kilometrov na uro

Foto: Arhiv Reporterja

Poleti naše ceste preplavijo motoristi. Pozorno ali poznavalsko oko lahko občuduje različne mrcine znanih proizvajalcev. Podjetja so v zadnjem času predstavila zanimive novosti, ki pritegnejo pozornost.

Kawasaki ninja H2R je očitno primerno poimenovan, saj je prava nindža na cesti. Premika meje v svetu motociklov. Ime označuje superšportne zmogljivosti te znamke. To je izključno dirkalni motocikel, saj nima dovoljenja za vožnjo na cesti.

Ninja na cesti

Ima 310 konjskih moči in doseže neverjetnih 357 kilometrov na uro. V japonskem podjetju Kawasaki so dejali, da so želeli ponuditi pospeške, ki jih motoristi niso še nikoli doživeli. Izkušeni motoristi z več denarja pod palcem ga lahko kupijo tudi pri nas za okoli 50 tisoč evrov. Na voljo je cenejša, cestna različica ninja H2. Ta stane polovico manj. Ima 210 konjskih moči pri 10.000 vrtljajih na minuto, šest prestav, najvišja hitrost je 300 kilometrov na uro. Podjetje je za dizajn prejelo nagrado iF design award 2016. V podjetju Kawasaki verjamejo, da je to dodaten dokaz, da je ninja H2 za vedno spremenila motoristični svet. V prvi seriji so bili vsi primerki razprodani v nekaj dneh. Opremljena je s sodobno, futuristično Akrapovičevo izpušno cevjo iz ogljikovih vlaken in titana.

Vznemirljivi italijan

Italijansko podjetje Ducati se ponaša z modelom xdiavel. Z njim so stopili v svet »križark«. Vozilo pomeni prelomnico med dvema svetovoma, saj je namenjeno za dolga potovanja in hkrati pravi ducati, ki ga zaznamujejo italijanski stil, tehnična dovršenost in visoke zmogljivosti, pravijo v podjetju.

Za učinkovit pogon skrbi nov dvovaljni agregat ducati testastretta DVT s prostornino 1262 kubičnih centimetrov, ki omogoča navor do 5000 vrtljajev na minuto. To je kot nalašč za »križarjenje« po cesti. Agregat dosega 114 kW (156 konjskih moči).

S klikom na gumb je med vožnjo mogoče spreminjanje načina za športno vožnjo (sport), za potovanje (touring) ali za mestno vožnjo (urban). Barvni zaslon TFT omogoča štiri različna podajanja informacij – osnovni, dirkaški, popolni in mestni pogled. Vozniku recimo pove, za koliko kilometrov na uro je prekoračil hitrostno omejitev.

Sedež je nizek in omogoča preprosto doseganje tal. Stopalke so pomaknjene naprej in ponujajo sproščeno držo. Za največje udobje je vozniku na voljo kar 60 ergonomskih kombinacij. Vžig motocikla je možen s ključem v lastnikovem žepu. Sistem do oddaljenosti dveh metrov prepozna kodo. Podjetje je predstavilo tudi različico xdiavel S. Od osnovnega modela ga razlikuje mehanska obdelava pokrovov jermenov, agregata, okvira, stopalk, platišč in prednjih vilic. Je tri tisočake dražji od osnovnega modela xdiavel, ki stane 21.490 evrov.

Nov in klasičen

Yamahi XSR900 vznemirljivo vožnjo zagotavlja tehnologija po vzoru dirkalne dediščine. Najboljše Yamahine tehnologije so združene z »retro« zasnovo in s tem izkazujejo spoštovanje do brezčasnih klasičnih motorjev, pravijo pri Yamahi. Tudi sprednja in zadnja luč sta starodobnega videza. Najnovejši trivaljni vrstni agregat (847 kubičnih centimetrov) in gred z zamikom zagotavljata velik navor in dobro pospeševanje. Izredno lahek aluminijast okvir z naravnim voznim položajem poskrbi za vrhunsko okretnost. Največja moč je 84,6 kW (115 konjskih moči) pri 10.000 vrtljajih na minuto. Stane 9895 evrov.

Cestni tiger

Triumph tiger explorer je potovalni enduro motor angleškega podjetja Triumph, ki ima dolgo tradicijo izdelovanja motociklov. 1215-kubični trivaljni pogonski agregat in sto kilovatov oziroma 139 konjskih moči pri 9300 vrtljajih na minuto omogočata odlično pospeševanje. Ima digitalni zaslon hitrosti, potovalni računalnik (prikazuje dolžino in čas potovanja, povprečno porabo goriva, povprečno hitrost), kolesi z naperami (prvo je 19-palčno, zadnje 17-palčno), ozke pnevmatike, lahko ima ogrevane ročice in sedež. Porabi le 5,3 litra goriva na sto kilometrov. Njegova hitrost presega dvesto kilometrov na uro. Aerodinamična zasnova zagotavlja učinkovito in hkrati udobno vožnjo. Z njim lahko motoristični navdušenec brez težav prekrižari svet. Pri tem mu je v pomoč sodobna elektronika. Na voljo je šest različic, pri dveh je mogoča izvedba z zmanjšanim vzmetenjem in nižjim sedežem, višine od 78,5 do 80,5 centimetra. Tako je vozilo primernejše tudi za manjše voznike in voznice. Stanejo od okoli 16 do 20 tisočakov. 

DRUGI DEL ČLANKA V TISKANI IZDAJI POLETNEGA MAGAZINA, KI JE ŠE VEDNO NA VOLJO PRI PRODAJALCIH ČASOPISOV

Foto: Arhiv Reporterja